مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

وازلین ماده رایج و ارزان‌قیمتی که در خانه بسیاری از ما یافت می‌شود، می‌تواند برای مراقبت پوستی برای همه اعضای خانواده به کار رود.

petroleum jelly

به گزارش همشهری آنلاین پوست بزرگترین اندام بدن است و مراقبت درست از آن اهمیت دارد. وازلین ترکیبی نیمه‌جامد از روغن‌های معدنی است، می‌تواند در این موارد به مراقبت پوست شما کمک کند.

- تسکین خشکی پوست، از جمله لب‌ها و پلک‌ها: پوست خشک ممکن است پوسته‌ریزی ‌کند، به خارش بیفتد، ترک بخورد یا حتی خونریزی کند.

با توجه به اینکه پمادها (فراورده‌های بر اساس روغن مانند وازلین) نسبت به لوسیون‌ها (که محتوای آب بیشتر و گرانروی یا چسبندگی کمتری دارند) موثرتر و کمتر تحریک‌کننده هستند، می‌توانید از آن برای خشکی پوست از جمله خشکی پوست لب‌ها و پلک‌ها استفاده کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را از وازلین بگیرید، هنگامی از آن استفاده کنید که پوستتان مرطوب است.

- کمک به بهبود زخم‌های پوستی: برای زخم‌های جزئی پوستی مانند بریدگی‌ها و خراشیدگی‌ها می‌توانید از وازلین برای حفظ رطوبت پوست استفاده کنید. وازلین مانع از آن می‌شود که زخم خشک شود و کبره ببندد. تشکیل کبره بهبود زخم را طولانی‌تر می‌کند. همچنین وازلین مانع از آن می‌شود که جوشگاه زخم بیش از حد بزرگ، عمیق یا خارش‌دار شود. مادامی که زخم‌ پوستی‌تان را روزانه پاک کنید، نیاز به استفاده از پمادهای ضد باکتری وجود ندارد.

- جلوگیری از ساییدگی پوست: ساییدگی تحریک پوستی دردناکی است که در نتیجه مالیده شدن بخش‌های بدن روی هم یا روی لباس ایجاد می‌شود. برای جلوگیری از ساییدگی پوست که می‌تواند به تاول زدن بینجامد، می‌توانید به جاهایی از پوست که در معرض ساییدگی هستند مانند پنجه پاها یا ران‌ها وازلین بمالید.

- جلوگیری از جوش ناحیه پوشک: بهترین راه برای جلوگیری از جوشک پوشک این است که پوست نوزاد را تا جایی که ممکن است خشک و پاک نگهدارید. اما اگر نوزاد همچنان دچار این عارضه پوستی است، می‌تواند پس از هر بار عوض کردن پوشک، به پوستش وازلین بمالید. جوش‌های نوزاد با مراقبت مناسب پس از سه تا چهار روز برطرف می‌شوند. اگر جوش‌های ناحیه پوشک همچنان ادامه یافت، باید به پزشک مراجعه کنید.

- جلوگیری از شکنندگی ناخن: اگر به طور مکرر مانیکور و پدیکور انجام می‌دهید،در فاصله این پولیش‌ها روی ناخن و ریشه یا کوتیکول ناخن وازلین بمالید. وازلین شکنندگی ناخن را کاهش می‌دهد و مانع از پوسته پوسته شدن آن می‌شود. برای این که بهترین نتایج را بگیرید، هنگامی که ناخن‌هایتان مرطوب است، روی آنها وازلین بمالید.

با اینکه وازلین سودمندی‌های بسیاری دارد، اما نباید برای هر کاری از آن استفاده کرد. اگر پوست‌تان آکنه می‌زند، از مالیدن وازلین روی پوست صورت خودداری کنید، زیرا این کار در برخی از افراد باعث بروز آکنه می‌شود.

کد خبر 538217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha