معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه این ستاد با برگزاری هرگونه تجمعی موافق نیست، گفت: با این حال در زمینه برگزاری مراسم و عزاداری‌های ماه محرم بر ما تکلیف شده که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط  را تهیه و تدوین کنیم.

محرم

معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه این ستاد با برگزاری هرگونه تجمعی موافق نیست، در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در جهت حفظ سلامت افراد در مراسم ماه محرم و تدوین پروتکل‌های بهداشتی آن گفت: از آنجا که مراسم به صورت ملی و در همه کشور برگزار می‌شود، پروتکل‌ها و آیین‌نامه شیوه برگزاری مراسم احتمالا تا هفته آینده به صورت سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علی ماهر معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه این ستاد با برگزاری تجمعات به دلیل تاثیرگذاری مستقیم بر افزایش شیوع بیماری موافق نیست، گفت: با این حال در زمینه برگزاری مراسم و عزاداری‌های ماه محرم بر ما تکلیف شده که پروتکل‌های بهداشتی مرتبط  را تهیه و تدوین کنیم که در این راستا از آنجا که هر استان مراسم خاص خود را دارد، پروتکل‌ها باید بر این اساس تدوین شود.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های برگزاری مراسم ماه محرم هنوز نهایی نشده است، گفت: از آنجا که مراسم به صورت ملی و در همه کشور برگزار می‌شود، پروتکل‌ها و آیین‌نامه شیوه برگزاری مراسم احتمالا تا هفته آینده به صورت سراسری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌شود و تهران نیز مانند بقیه کشور تابع ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کروناست.

ماهر با تاکید بر اینکه پروتکل‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که حداقل مشکل را داشته باشد، عنوان کرد: از آنجا که هر استان مراسم و سنت خاصی برای برگزاری مراسم ماه محرم دارد، لذا ستادهای استانی مقابله با کرونا در تدوین پروتکل‌های بهداشتی درگیر هستند ولی آیین‌نامه نهایی از سوی ستاد ملی ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده کمترین تجمعات در مراسم عزاداری وجود داشته باشد، اظهار کرد:‌ مراسم عزاداری در هیات‌ها باید با بیشترین فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود، چراکه قاعدتا هرچقدر میزان تجمعات در هیات‌ها کمتر باشد، خطر ابتلا و شیوع کرونا (کووید-۱۹) نیز پایین‌تر است.

ماهر با بیان اینکه میزان شیوع بیماری تا حد زیادی به رفتار خود مردم بستگی دارد، گفت: در این راستا از مردم می‌خواهیم که با حداکثر محافظت از خود و دیگران مراسم‌ و عزاداری‌های ماه محرم را برگزار کنند و اگر فکر می‌کنند به هر دلیلی سلامت‌شان به خطر می‌افتد نباید اقدامی در این راستا انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه نظارت بر تمام تجمعات از جمله تجمعات مذهبی بر عهده استانداری‌ها و معاونت‌های انتظامی و امنیتی استانداری‌ است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، همگی باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم. بنابراین نباید بر عزاداری درون محیط‌های بسته اصرار شود، بلکه می‌توان جایگزین‌هایی مانند هر خانه یک حسینیه و یا برگزاری مراسم با تعداد پایین در فضاهای باز را در نظر داشت.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا شهر تهران در خاتمه با بیان اینکه شهر تهران در رابطه با شیوع کرونا وضعیت خوبی ندارد، گفت: متاسفانه طی ۲۰ روز گذشته هر روز بر تعداد بیماران در بیمارستان‌ها اضافه شده و اگرچه محدودیت‌هایی در ترددها، اماکن عمومی، اجبار در پوشیدن ماسک و غیره مقرر شده ولی هنوز برای قضاوت درباره تاثیر این محدودیت‌ها بر کاهش بار بیماری زود است.

کد خبر 537209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    0 1
    هر فرد در محلش كه ميدان و يا حاشيه صحراي امامزاده صدر همه با پرچم بزرگ و كوچك در دست در طرف خانه خود ساعاتي به دشت و ميدان بزرگ سمت خانه بروند