«حاجی تاروردی» ازشورایاران باسابقه محله علی‌آباد جنوبی و دبیرکارگروه محیط‌زیست شورایاری منطقه۱۶ تعیین تکلیف دکل‌های برق فشار قوی را پس از چند دهه، مهم‌ترین خواسته شهروندان عنوان می‌کند.

دکل برق

او می‌گوید: «دکل‌های برق فشار قوی مساحتی بالغ بر ۴۴ هکتار از اراضی نواحی ۳و ۵ را تحت اشغال خود درآورده و به همین دلیل امکان هرگونه بهره‌برداری مناسب را از این زمین‌ها را از مردم و مسئولان شهری گرفته است. وجود این دکل‌ها که از جنوب بزرگراه بعثت تا آزادگان قابل دیدن است ازلحاظ محیط‌زیست مشکل‌آفرین و برای سلامت شهروندان بسیار خطرناک است. اگر کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت به محدوده استقرار دکل‌های برق فشار قوی در دل بلافت مسکونی مثلاً در محله علی‌آباد جنوبی بیایند و حرف شهروندان را از نزدیک بشنوند با مواردی از بیماری و صدمات جسمی و روحی از جمله سقط جنین مواجه می‌شوند که به گفته پزشکان با انتشارامواج مغناطیسی این دکل‌ها بی‌ارتباط نیست.» 
تاروردی ازجدیت وپیگیری این مسئله توسط شهردار منطقه ۱۶ تقدیرمی کند و می‌گوید: «درچندماه گذشته ۴ جلسه همفکری و چاره جویی با حضور رؤسای شرکت برق، شهرداری و شورایاری برگزار شده که نتیجه روشنی نداشته و متولیان فقط با دادن وعده و قول می‌خواهند این مشکل را بر طرف کنند.» 
 

کد خبر 537152

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha