دریافت پلاک رسمی از سوی نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست منطقه ۱۳، از آن اتفاق‌های خوشایند است که با تداوم آن می‌توان به بهبود شرایط زیست‌محیطی در این منطقه بیش از پیش امیدوار بود.

نشانه‌گذاری

 همشهری آنلاین_ پروانه بهرام‌نژاد:  دریافت پلاک رسمی از سوی نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست منطقه ۱۳، از آن اتفاق‌های خوشایند است که با تداوم آن می‌توان به بهبود شرایط زیست‌محیطی در این منطقه بیش از پیش امیدوار بود. در این راستا، هفته گذشته همزمان با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین تکه پایتخت که بازدید چهار ساعته از وضعیت و ظرفیت‌های زیست‌محیطی این منطقه و بوستان جنگلی سرخه‌حصار بود، پلاک «دوستدار محیط‌زیست» در تعدادی از نانوایی‌ها نصب و فعالیت آنها وارد فاز جدیدی شد.  

  • پیشتازی محله اشراقی

طرح ابتکاری نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست از سال گذشته تاکنون در ۲ فاز اجرا شده که این طرح از ۱۲ نانوایی هر محله یک نانوایی، شروع و در ادامه به همه ۳۵ نانوایی این منطقه تسری یافته ‌است. براساس اجرای این طرح، در نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست کیسه‌های پارچه‌ای توزیع و جایگزین پلاستیک شده‌است. این میان نانوایی‌های محله اشراقی نیز در اجرای طرح پیشتاز بوده و نخستین پلاک «نانوایی دوستدار محیط‌زیست» در نانوایی نمونه محله اشراقی که بیشترین همکاری را در استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای داشته، نصب شد. دکتر «زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این برنامه، ضمن تشکر از عزم جدی منطقه۱۳ برای‌ ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای با اجرای طرح پایلوت نانوایی وبازارهای میوه و تره‌بار دوستدار محیط‌زیست گفت: «این طرح قابلیت تسری در کل شهر تهران دارد، چون با آموزش شهروندان و ترغیب آنها به استفاده کمتر از پلاستیک، به حفاظت از محیط‌زیست کمک می‌کند.»

  • توزیع کیسه‌های پارچه‌ای

در ادامه اجرای موفقیت‌آمیز طرح نانوایی دوستدار محیط‌زیست شهرداری منطقه ۱۳، این طرح را در بازارهای میوه وتره و بار منطقه هم آغاز کرد. «مرتضی رحمان‌زاده» شهردار منطقه۱۳ این اقدام را حرکتی برای افزایش آگاهی شهروندان از نقش و تأثیری که می‌تواند در حفظ محیط‌زیست داشته باشد دانست و افزود: «شهرداری منطقه ۱۳ برای ایفای مسئولیت اجتماعی خویش، علاوه بر عرضه و توزیع کیسه‌های پارچه‌ای، آموزش‌های متعددی با موضوعات محیط‌زیست از جمله آشنایی با مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از طریق فعالیت کارشناسان اداره محیط‌زیست و آموزش‌های شهروندی منطقه در اماکن پر تردد انجام داده‌است.» همچنین «حلیا سادات حسینی» رئیس اداره محیط‌زیست شهرداری منطقه۱۳ نیز درباره استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌ها و بازارهای میوه و تره‌بار گفت: «در این طرح کیسه‌های پارچه‌ای توزیع کردیم و آموزشگران ما با حضور در مراکز آموزش‌های لازم را به شهروندان می‌دهند که برای استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای پلاستیک ترغیب شوند تا به حفظ محیط‌زیست‌مان کمک کنیم.»

  • بازدید چهارساعته

در بازدید چهار ساعته از ظرفیت‌های زیست‌محیطی منطقه و بوستان جنگلی سرخه‌حصار، دکتر «زهرا صدراعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و «آرش میلانی» رئیس کمیته محیط‌زیست شورای‌شهر تهران همراه با «شینا انصاری» مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ و جمعی از معاونان و مدیران شهری منطقه حضور داشتند. در این بازدید وضعیت حیات درختان، نحوه آبیاری، محیط زندگی‌گونه‌های حیوانی و گیاهی و ظرفیت پارک جنگلی سرخه‌حصار به‌عنوان محل امن برای اسکان شهروندان در صورت وقوع زلزله احتمالی بررسی شد. دکتر صدراعظم نوری درباره رویکرد محیط‌زیستی منطقه ۱۳ و قدردانی از اقدامات صورت گرفته گفت: «ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال شهروندان در بوستان جنگلی سرخه‌حصار ضرورت دارد که خوشبختانه با تدابیر شهردار منطقه ۱۳ اقدامات خوبی انجام و ایده‌های جدید مطرح شده‌است.» او ابراز امیدواری کرد با حمایت شورای‌شهر و تأمین اعتبارات لازم، پروژه قطب گردشگری شرق تهران به ثمر برسد.

کد خبر 536826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha