رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره تعیین تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری کنکور گفت: چون ما تصمیم گیرنده نیستیم نمی‌توانیم زمان را تعیین کنیم. ولی همکاران ما مصمم هستند که شاید اگر ستاد کرونا تصمیم نگیرد، یک طرح دوفوریتی بیاورند و جلوی تمام کنکورها را بگیرند که البته هنوز قطعی نشده است. این موضوع تا یکشنبه تعیین تکلیف می‌شود.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری، در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره غیبت ۳۰ درصدی شرکت کنندگان در آزمون دکترای روز پنج شنبه و تکلیف برگزاری آزمون های سراسری اظهار کرد: بارها نظرات خودمان را به رئیس جمهور به صورت مکتوب اعلام کرده ایم و همینطور به وزیر بهداشت. مشکل ما این است که پروتکل می نویسیم اما در عمل اجرایی و عملیاتی نمی‌ شود.

وی افزود: دیروز در حوزه های امتحانی مشکلات جدی وجود داشته و ضمن اینکه فقط تهران را نداریم، باید استان های گرمسیری مانند خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را هم ببینیم.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصور کنید فردی چهار ساعت ماسک بزند و در فضای سرپوشیده ای که نمی‌توان کولر را هم به علت انتقال آلودگی روشن کرد بنشیند و امتحان بدهد، خیلی ها هم رعایت نمی کنند گفت: فقط نوشتن پروتکل کافی نیست و نشان داده ایم توان اجرایی کردن آن را نداریم.

شهریاری با بیان اینکه ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل ها نداشته و نداریم گفت: وقتی اعلام شد همه جا بازگشایی شود خواستند که همه ماسک بزنند. همه مردم با این مشکلات اقتصادی توانایی خرید ماسک ندارند. به دولت گفته ایم ماسک رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

وی درباره نامه نگاری با وزیر علوم و وزیر بهداشت گفت: بنده و دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش نامه ای به وزیر علوم و وزیر بهداشت نوشتیم و قرار است شنبه مجدد بررسی شود، تعدادی از نمایندگان هم نامه نوشته اند و دوباره نگرانی خود را اعلام کرده اند. اولویت اول سلامتی فرزندان ماست، قرار نیست به علت شرکت در کنکور در شرایط نامناسب، شماری از داوطلبان یا اعضای خانواده شان جان خود را از دست بدهند.

شهریاری با بیان اینکه با وضعیتی که داریم هیچ ضمانت اجرایی برای اجرای پروتکل ها نخواهیم داشت اظهار کرد: با این اقلیم گسترده و فرهنگ های مختلف و وضعیت اجرایی نمی توان همه پروتکل ها را رعایت کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: باید ابتدا بیماری را کنترل کنیم، بعد امتحانات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر شما درباره تعطیلی دانشگاه ها چیست؟ گفت: به نظر بنده اگر کلاس های دانشگاه ها چندماه عقب بیفتد از تابستان سال آینده می توان کلاس ها را از سر گرفت.

شهریاری درباره زمان روشن شدن تکلیف برگزاری کنکور اظهار کرد: چون ما تصمیم گیرنده نیستیم نمی توانیم زمان را تعیین کنیم. ولی همکاران ما مصمم هستند که شاید اگر ستاد کرونا تصمیم نگیرد، یک طرح دوفوریتی بیاورند و جلوی تمام کنکورها را بگیرند که البته هنوز قطعی نشده است. این موضوع تا یکشنبه تعیین تکلیف می شود.

 جبار کوچکی نژاد سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی نیز درباره وضعیت برگزاری کنکور و دیگر آزمون های سراسری گفت: باید دید کشورهای دیگر کنکورها را تعطیل کرده اند؟ سوابق نشان می دهد چنین چیزی نیست. نمی‌توانیم پذیرش دانشجو را متوقف کنیم تا کرونا از بین برود.

وی افزود: متخصصان معتقدند حضور این ویروس تداوم دارد و در پاییز و زمستان هم خواهد بود. یا باید هیچ آزمونی برگزار نکنیم یا باید کارهایی انجام دهیم که آزمون با ایمنی برگزار شود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بیرون از مرزها شبکه های بیگانه تبلیغات سوئی می کنند و علیه ما درباره برگزار آزمون ها فضاسازی می کنند اما در کشور خودشان کنکورها برگزار می شود گفت: باید از امکانات دیگر بخش های کشور بهره گرفت و آزمون ها را بدرستی برگزار کرد. باید یک وحدت رویه صورت پذیرد که ستاد کرونا در این باره تصمیم گیرنده است و باید مصوبات و تصمیماتش برای همه بخش های کشور فصل الخطاب باشد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی افزود: به اعتقاد بنده باید آزمون ها را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به اینکه اگر کنکور شش ماه به تعویق بیفتد چه مشکلی پیش می آید ؟ آیا این فرصت مناسبی برای حذف کنکور نخواهد بود؟ گفت: اینکه کرونا عامل ابداع روش های جدید آموزشی شده مشخص و عیان است و آموزش ها از شکل سنتی بیرون آمده است.

کوچکی نژاد افزود: وقتی ستاد کرونا تصمیم می گیرد کنکور برگزار شود باید همه امکانات کشور بسیج شود. نه اینکه فقط وزارت علوم و وزارت بهداشت پای کار باشند. اینکه خود ما هم بگوییم این کار شدنی نیست، درست نیست. معتقدم کار سختی نیست و امکانات کشور هم پاسخگو است.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امکانات نداشته باشیم بحث فرق دارد اما معتقدم وقتی امکانات خوبی وجود دارد می توان کنکور خوبی برگزار کرد.

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز درباره برگزاری یا عدم برگزاری کنکور گفت: واقعیت این است که تا کنون ستاد کنکور دو سه مرتبه زمان برگزاری را تغییر داده است. در شرایط کرونا، وضعیت حال حاضر را بهتر از فردا میدانیم.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که داریم شهریور به بعد پیک کرونا و آنفلوآنزا را خواهیم داشت. درصدی موافق و تعدادی مخالف برگزاری کنکور هستند و چنین فضای رسانه ای ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در هرصورت اولویت اول، سلامت فرزندان ماست گفت: اگر قرار است کنکور برگزار شود باید شرایط بهداشتی به طور کامل رعایت شود. آنقدر بدبین نیستم و معتقدم می توانیم کنکور را برگزار کنیم.

منادی با بیان اینکه ایران در آموزش مجازی به خوبی ظاهر شد گفت: اگرچه نواقصی وجود داشت اما آنچه امروز می توانیم بگوییم این است که نباید جریان علم در کشور متوقف شود. اکنون یک عده از همکاران ما اظهاراتی را مطرح کرده اند که اظهارات فردی است. ما در کمیسیون آموزش معتقدیم می توان کنکور را در حالت ایمن برگزار کرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: تعویق و تغییر زمان کنکور آسیب های روحی برای دانش آموز به دنبال دارد. ما اجازه نمی دهیم سازمان سنجش کنکور بی کیفیت برگزار کند. اگر امسال ۳۰ درصد در کنکور دکترا شرکت نکرده اند سال قبل آن ۲۴ درصد و سال قبل تر  ۲۰ درصد شرکت نکرده بودند.

وی در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود ندارد که یکسال دانشگاه ها تعطیل شوند؟ گفت: روز یکشنبه رئیس مجلس به کمیسیون ماموریت داده تا این موضوع به طور وِیژه بررسی شود. وزراء را دعوت کرده ایم که بررسی کاملی صورت گیرد. با وزیر علوم در جلسه ای صحبت کردیم و قانع شد که در ماده ۴ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد یک اصلاحیه بزنیم که در ۹۰ درصد رشته ها که تقاضا کم و ظرفیت زیاد است پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام شود. از این طریق تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان در کنکور ارشد کم می شود.

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره کارشناسی نیز پذیرش در ۸۵ درصد رشته ها بدون کنکور امکان پذیر است.

وی ادامه داد: اگر یکشنبه طرح دوفوریتی بیاوریم و رای بیاورد و توانستیم قبل از کنکور ارشد اجرایی اش کنیم که چه بهتر، اگر نشد اقدام دیگری صورت می گیرد. اما روی کنکور کارشناسی حرف داریم. آنچه امروز حق است و باید قبول کنیم این است که بچه ها درس خوانده اند و می خواهند کنکور بدهند و برای ۲۰۰۰ صندلی طلایی رقابت اصلی بین ۱۵ درصد شرکت کنندگان برقرار است. باید مطمئن شویم که پروتکل ها رعایت می شوند. اگر رعایت نشود اجازه برگزاری نمی دهیم.

کد خبر 536210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 112
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین DE ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    خواستار تعویق کنکور هستیم به دلیل عدم امنیت جانی و تقلب لطفا به داد ماهم برسین دوس ندارم قبول شدنی جنازم بره دانشگاه متوجه میشین۱۲سال زحمت کشیدیم
    • ي كنكوري IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      نه به تعويق سراسري. خواستار تعويقي چه ربط داره به تقلب.
    • ۹۹۹ IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      تقلب؟! داداش ۱درس ۲درس نیست که بخوای تقلب کنی! تا طرف بخواد تقلب کنه نصف امتحانش از بین رفته!
    • ناشناس IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      28 1
      تقلبو نمیدونیم حالا نمیشه کنکورو تقلب کرد که ولی امنیت جانی رو موافقم واقعا جز اون دسته هایم که شب روز ندونسته درس خونده ولی جون خونوادمو بیشتر از ایندم و هدفم دوس دارم و من متاسفم نمیتونم چهار ساعت تو یه جای بدون کولر و با مایک بشینم
  • آرام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    برای شمایی که توی تهران هستی و روی صندلی مخملی پستت نشستی آره امکانات هست. یه بار بیا طرف جنوب ببین واقعا اونجا امکانات هست؟ 4 تا عکس پخش کردین از کنکور دکترا که فقط دو نفر تو اتاق هستن. اونوقت باید اینو باور کنیم؟ مگه میشه همچین چیزی؟ خودتون واسه کنکور دکترایی که جمعیت خیلی کمی بوده 30 درصدش هم نیومدن نمره 15 دادین که احتمالا 10 هم نبوده اونوقت برای ارشد و سراسری قراره چی بشه . خدا بهمون رحم کنه از دست شماهااااا
    • مینا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      کنکور نده سال دیگه بده با بقیه چیکار داری
    • .. IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      باهات موافقم تمام این عکس هایی ک از دکترا گذاشتن عکسهایی از دانشگاه های مطرح تهرانه معلوم نیست جاهایی دیگه چخبر بوده
  • A IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    خواستار تعویق کنکور سراسری هستم . بدلیل خطرات جانی و تقلب هایی که صورت میگیرد.
  • فاطمه IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    خواهش میکنم لغو کنید یا نهایتا تعویق بندازيد من خودم جز کسایی هستم یکسال خیلی جدی درس خوندم واقعنم دیگه توان درس خوندن ندارم ولی حاضر نیستم برم سر جلسه ای که ممکنه یه هفته بعدش بمیرم تروخداااا لغو کنید خواهش میکنم سلامتيمون برا همه در اولویت باشه...
    • مادر IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      می توانید امسال ندهید . لطفا از جانب دیگران صحبت نکنید
    • مهران IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      خوب نرو سر جلسه بزار دیگران برن سال بعد برو امتحانت رو بده چرا میگی لغو به خاطر خودت میخواهی تلاش همه رو به هم بزنی
    • مریم IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      واقعا همین طوره همه فکر میکنن ماتنبلیم در صورتی که واقعا خسته شدیم اما جون خودمون و خانواده هامون خیلی خیلی باارزش تره
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      تو که دنبال لغوی خوب خودت نرو و کنکور نده بعصی اقایونی هم که بر چوب لعو میکوبن عملا با مافیا دستشون تو یه کاسه است اینکه این همه جمعیت بمونه تا سال بعد کلی به نفع موسسات و همایش ها و ازمون های ازمایسی هست مخصوصا به نفع کسایی که صندلی های خالی رو بفروشن یک سری بجه هم با هاشون هم صداشدن که فکر میکنن یکی دو ماه وقت بخرن نخیر لعوش میکنن دست هیجکی به دانشگاه نمیرسه این همه جمعیت میمونن سال بعد باز یه قصه ای واسم درست نیکنن
    • بهار GB ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      مطمئنی درس خوندی؟
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      شما امتحان نده بموني هم درس خون نيستي برو خياطي هنري ياد بگير
    • مینا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
      0 5
      هر چی خدا بخواهد همون میشه ه خدا توکل کنید
  • حسینی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    سلام بخدا من یکسال تمومه دارم زحمت میکشم ولی وقتی جون مو از دست بدستم ، زحمت هام که هیچ ، همه چیزم از دست میره قضیه خیلی جدیه لطفا جدی بگیرید بگزارید شرایط یکم بهتر بشه حداقل بعد برگزار کنید من مادرم دیابت داره خیلی نگران شم لطفا جون ادم هارو جدی بگیرید ممنون
    • مریم IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      28 77
      اگر شرایط تا چند ماه آینده بهتر بشه حق با شماست ولی مطمن باش با توجه به اینکه پاییز و زمستون درپیش هست و آنفولانزا میاد کار بدتر میشه اگر عقب نیافتاده بود و کنکور به موقع برگزار شده بود شرایط اون موقع خیلی بهتر بود الان هم بهتر هر کسی خودش تصمیم بگیره طبق قانون سازمان سنجش وظیفه داره کنکور برگزار کنه اگر مجلس اینقدر نگران شیوع کرونا هست بهتره اول این کافه ها و قهوه خونه که پر هست و هیچ کس هم ماسک نزده جلوش بگی ه
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    جناب منادی حرفاتون از جنس حرفای مافیای کنکور هست تو هر شرایطی باید کنکور برگزار شه آیا تضمین می‌دهی که 2 هفته بعد از کنکور سراسری تعداد مرگ و میر بالا نره؟ هفته ای 1400 خانواده داغدار میشن مگر شما مسلمون نیستید چرا فقط بحث پول و اقتصاد کنکور مهمه مگر شما به همین مردم برای راهپیمایی و انتخابات نیاز ندارید خب وقتی تو اوج هستیم کدام آدم احمقی دستور تجمع میلیونی میده ربطی به رسانه های بیرون ندارد همه مردم می‌دانند که شما فقط بحث اقتصادی براتون مهمه وگرنه راه حل دیگری دارد. میشه کنکور رو به تعویق انداخت بجاش پروتکل اجرا بشه از پیک خارج شیم بعد کنکور برگزار شه وقتی وزرات بهداشت نمی تونه پروتکل اجرا کنه از پیک روزی 220 نفر مرگ خارج شیم می خواد فاجعه ای به بار بیاره انشالله نتیجه پافشاریتون رو خواهیم دید با روسیاهی
    • ۹۹۹ IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      شما از کجا میدونی امتحان به تعویق بیوفته وضعیت بهتر میشه؟! قرار بود تیر برگزار بشه که به لطف امثال شما ها تعویقش دادن به مرداد! وضعیت هم بدتر شد! پس خواهشا الکی نظر ندید!
  • بانو IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    93 19
    آره خوب هم،امتحان کنکور و هم،کنکور رو تعطیل کنید. هرکی هر رشته ای میخواد. بخونه و بدش اگه کار بود. بره سره کار
  • علی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    سلام لطفا مغرضانه برخورد نکنید وکنکور رابرای سلامت روانی جامعه برگزار کنید ممنون
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    من یه کنکوری هستم . بیشتر از یک ساله از تمام تفریحاتم زدم یک روز با ارامش وبدون فکر به کنکور نداشتم و ندارم اینارو گفتم که بدونید منم دوس دارم که کنکور برگزار بشه و زودتر تموم شه ولی حاضرم تمام این سختیارو تحمل کنم ولی هیچ خانواده ای عزیزی از دست نده . لطفا در زمان مناسبتری برگزار کنید
  • فاطمه IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    ما۱۲ ساله مدرسه رفتیم تا به اینجا برسیم ما توی مدارس سمپاد چیزی جز درس نداشتیم خوشی ندیدیم تا الان الان که به آخرش رسیدیم و میخوایم به خوبی تمومش کنیم باید با مرگ خودمونو عزیزامون روبرو بشیم این چه کاریه چرا بچه بازیش میکنید این همه ادعا دارید والا توان هیچ پروتکلی ندارید فقط بچه بازی حرف میزنید با همه نخبه هاتون واکسن درس کنید نه اینکه ده بیس سی ۴۰ کنید برگزار کنید یانه نگید کسی نخونده خواستاره تعویقه به شخصه دوماهه دارم مرور میکنم چون تموم کردم فراموشم نشن فقط زحمت۱۲سالمونو با مرگ تموم نکنید
  • بنفشه IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    لطفا لطفا خواهش میکنم کنکور رو یا عقب بندازید یا حذف کنید من خودم پشت کنکوریم و هیچ میلی به جاموندن. دوباره ندارم خیلیم عالی درس خوندم ولی نمیخام به خاطر یه دانشگاه رفتن خودم و خانوادم پاسوز این بیماری بشیم.اصلا کنکور رو حذف کنید و هر دانشگاهی برا خودش ازمون و مصاحبه انلاین برگزار کنه اینطوری واقعا هرکی لیاقتشو داره میره دانشگاه بزارید برای یک بار هم شده سهمیه دار ها حق ما بدبختارو نخورن اگه کنکور حتی به بهانه کرونا هم حذف شه واقعا حق به حقدار میرسه و اونایی که توانایی کافی رو دارن تو ازمون ورودی دانشگاه مورد علاقه تو.رشته ی دلخواه بدون هیچ پارتی و سهمیه ایی قبول شن.جمع کنید این کنکور کثیف رو.سالها به خاطر بی عدالتی پشت درهای دانشگاه موندیم و امسال با عدم لغوش قبل ورود به دانشگاه میمیریم و دیگه برای همیشه همه چی تموم میشه.لطفا حذف یا تعویق رو اعمال کنید ما قبل هرچیزی سلامتیمونو میخوایم.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    نه به تعویق کنکور
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      14 75
      دقیقا موافقم عاالی بود ممنونم
  • حسین IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تعویق کنکور ما جونمون از سر راه نیاوردیم،به حد کافی زندگی برامون سخت کردین
  • کنکوری IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    مگه کنکور اجباری شده ؟هر کسی نمیخواد امتحان نده بشینه بخونه برای سال آینده. اگر کنکور عقب بیفته میره برای سال آینده که تعداد داوطلبان دو برابر میشه ضرر میکنیم
    • کنکوری واقعی نه موسسات IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      49 8
      اگر سالم باشی
  • رضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    وقتی همه فکرو ذکرت میشه زنده ماندن. اونوقته که میگی تعویق کنکور من می دونن اونا می خوان سرشونو خلوت بکند.کارشونو آسان بکند. ولی من جونم در می ره واسه اینکه ببار دیگه بگه کنکور تعویق خورده.
    • Fereshteh IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      42 12
      باهوش که گفت بمونه سال بعد همه میگن بمونه یکم هوا سرد شه بشه ماسک تحمل کرد فهمیدی؟؟
  • Unknown IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تو رو خدا کنکور سراسری را لفو یا حداقل تعویق بندازین بخدا من خیلی زحمت کشیدم ولی حاضرم نیستم جونمو به خطر بندازم و خانوادم را تو خطر بندازم
  • مریم IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تعویق مجدد ضربه زدن و ظلم واضح به جوانان درسخوان هست کنکور برگطار بشه و هر کسی تمایل نداره شرکت نکنه نزارید حق الناس به گردنتون بیفته هر کسی میره سر جلسه مسئول سلامتی خودش هست و حتنا رعایت میکنخ
  • نسترن IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    کنکور رو ب تعویق بندازید این عدالت نیس من توی ی شهرستان توی ناحیه ۳ با ماسک بشینم سوال حل کنم .اخه چطوری ماسک بزنم توی این هوای گرم ؟؟ کل تمرکزم بهم میریزه کل زحمت هام هدر میره چقدر شماها خود خواهین کی گفته ک هر کی دنبال تعویق کنکوره درس نخونده شما حق الناس گردنتون هس من ۲ ساله دارم برای هدفم درس میخونم چرا ب فکر خودتون هسین ؟ چی میشه ترم از بهمن شروع بشه کنکور سراسری کنکور سرنوشت ساز ی جوون ۱۹ ساله هس لعنت ب مافیای کنکور
  • یاسمن IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تو را خدا کنکور رو لغو نکنید این همه زحمت کشیدیم درس خوندیم انتظار همچین روزی رو کشیدیم حالا انصاف نیس ک کنکور لغو بشه دیگه تحمل تعویق هم نداریم هرچقد کنکور عقب تر بره ما بازدهیمون کمتر میشه دیگه خسته شدیم داریم سست میشیم توراخدا ب فکر زحمات ما هم باشین اگه هر نفر شیلد و ماسک بزنه و فاصله رعایت بشه هیچ اتفاقی نمیفته امتحانات نهایی چندین روز برگزار شد کنکور دکترا و... همه برگزار شدن هیچ اتفاقی نیفتاد کنکور سراسری هم ک برگزار بشه اگه هرکی خودش نکات بهداشتی رو رعایت کنه هیچ اتفاقی نمیفته لطفا تعویق نندازین ما دیگه توان نداریم #نه_به_تعویق #نه_به_لغو
  • پدر دانش آموز IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    نماینده های محترم مجلس که طرح تعویق را دارند این را بدانند که بهترین زمان الان هست. و بعد به مشکلات زیادتری برخواهید خورد. با روح و روان بچه ها بازی نکنید که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده و کرونا می‌گیرند. کمک کنید تا هرچه سریعتر برگزار شود با رعایت اصول بهداشتی. فرزند من در استرس کامل بسر می‌برد و حتی خوراک هم نمی‌خورد. فکرمیکند حقش با تعویق کنکور ضایع می‌شود. پس با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنید. ضمنا" طرحهای دو فوریتی زیادی در مسائل اقتصادی نیاز هست برگزار گردد که واجب‌تر از مسله کنکور هست.
  • زهرا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    عافا توروخدا لغوش کنید سلامتی دانش اموزها و دانشجوها و خونواده هاشون از هرچیزی واجب تره امسال دانشگاها دانشجو نپذیرن چیزی نمیشه ولی با برگذاری ازمونا کلی از قشر جوان و اعضای خونوادشون از بین میره فکر مردم باشین من خودم یکساله دارم میخونم ولی اصلا نمیخام ک بعد کنکور بمیرم...خودپاهش میکنم لغوش کنید
  • حمید IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    25 76
    کنکور رو در دو مرحله مرداد و آذر برگزار کنید لطفا
  • N IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    خواهشا کنکور سراسری رو به تعویق بندازید امکانات شهرهای مختلف باهم یکسان نیست
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    44 81
    نه به تعویق کنکور یک سوم هم نبود بلکه یک چهارم از ۴۰۰۰ نفر ۳۰۰۰ نفر رفتند ۱۰۰۰نفر نرقتن
  • خدیجه IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    63 26
    کنکور دکتری هم دوباره تکرار شود چون واقعا وضع بدی بود و خیلی ها از ترس کرونا در جلسه امتحان حاضر نشدند و بعضی از کسانی که حاضر شدند از ترس کرونا جلسه را ترک کردند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    86 12
    بچه من خیلی خونده ولی ایا میتونه بکساعت با ماسک در این گرما با ماسک چه روز چه شب سر جلسه امتحان بده با این استرس تو رو خدا کنکور رو دی ماه بیندازید بهمن هم کلاس ها شروع شوند مگر چه اشکالی دارد خارج از ایران کنکور برگزار شد هر پنج‌نفر در یک کلاس با ماسک و کولر و حتی دور هر کس یک فضای بسته
  • آیلار IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    132 7
    هر تصمیمی که میخواد گرفته شه، لطفن زودتر اعلام شه. این سردرگمی بدتر از هر چیزیه.
  • Wesal IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    129 4
    واقعا۴ساعت بدون کولروباماسک وحشتناکه واقعامیتونن به ماه های اول مهروابان انتقال بدن!تواین گرماتوجنوب کشورخدابه دادمون برسه
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    134 7
    من یک پشت کنکوری هستم که ۱۴ ساله که درس می خونم و برای قبول شدن در رشته پزشکی پشت کنکور موندم و مداوم تلاش می کنم تا به هدفم برسم یک پشت کنکوری حتما منو می فهمه و درک می کنه که چه قدر سخته این شرایط و چه قدر ما منتظر برگزاری کنکور و راحت شدن هستیم ولی من به خودم ایمان دارم من تلاش خودم رو کردم و مشکلی با تعویق کنکور ندارم کسی که از خودش مطمئن نیست فکر می کنه با تعویق آزمون ضرر می کنه همون بهتر که آزمون نده چون پزشکی که با چند ماه تعویق آزمون درساش رو فراموش می کنه لایق اعتماد مردم نیست.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      8 78
      با اين روند پيش بري ماراتن پشت كنكوري بهت ميدن هم سناي تو تخصص گرفتند عمرت رفت
  • کیان IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تو رو خدا کنکور ها لغو نشه ، با رعایت پروتکل بهداشتی میریم امتحان میدیم، هیچ مشکلی هم پیش نمیاد
  • US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    الکی میگن تمام پروتکل ها رعایت میشه. خیلی خودشونو تو زحمت بندازن میتونن مثل امتحان نهایی برگزار کنن که اونجام هیچی رعایت نمیشد. الکی نیس که این همه امار رفت بالا دیگه همه از امتحان نهایی بو.د
  • pmni IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    نمی دونم مجلس این همه بدبختی رو ول کرده چه اصراری داره برای ایجاد استرس در کنکوری ها. خصوصا آقای شهریاری که دیگه خیلی داره خجالتمون می ده.
  • نه به تعويق كنكور سراسري IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    42 91
    دوستان بازيچه شديد اول تعويق راه انداختن حالا كلا نمي خوان كنكور بر گزار كنن حواستون باشه
  • یاسمن IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    تروخدا لغو کنید کنکور ارشد رو...با برگزاری کنکور با جون ما بازی نکنید...یکم انصاف داشته باشید.بااین اوضاع نمیشه کنکور داد..چرا نمی فهمید...
  • كنكوري IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    32 84
    عزيزم برا شما لغو يا تعويق فرقي نداره چرا مي خواي كنكور بدي
  • ي كنكوري IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    52 36
    آقا گفتيم تعويق لغو ديگه چه صيغه اي
  • مهرناز IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    32 85
    تو رو خدا تعویق ندید تمام مشاغل بازن مردم میگردن همه کارا به دو ساعت کنکور فقط کرونا میاد ما رو میکشه اون اتوبوس ها و هواپیماهای شلوغ پس چی دیگه از انتظار خسته شدیم
  • کنکوری IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    27 93
    تو را خدا کنکور را برگزار کنید . اگر حتی تیرماه برگزار می شد بهتر از این بود . هرچه آن طرف تر موکول شود برای همه شرایط سخت می شود .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    18 73
    آقايون الكيه كنكور حذف شود فكر كنم متوجه نيستيد چي مي گوييد اونم دو هفته مونده به كنكور
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    69 12
    بعدا کنکور رو برگزار کنید بعد از آمدن واکسن باید اینجوری باشه هر کی میاد سر جلسه کارت واکسیناسون همراش باشه تمام ایران تهران نیست یه نگا به امکانات به کشور هم برسونید ترو خدا یه بار به محلات شهر های جنوب ایران،سیستان،کرمانشاه،..سر بکشید ببینید وضعیت چطوریه حتی تو مراکز درمانی که باید با وسواس رعایت بشه خبری از بهداشت نیست پرستارها خودشون دستکش پوشیدن و با اون دستکش برای همه تزریق انجام میدن همین جوری زنجیره انتقال رو نگه میدارن اگه مبخواین از این وضعیت خلاص بشید واکسن تهیه کنید پولش رو از خود مردم میگیرد مفت که بهشپن نمیدید اینقدر خودداری میکنید
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    19 58
    همه جا بدون رعایت پروتکلهای بهداشتی میریم حالا برا کنکور عذا گرفتین نقشه تون چیه؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    75 28
    به قرآن خوندیم به هر کی میپرستید خوندم اگه خدا رو قبول دارن والله باالله به خاطر کرونا و عدم اعتماد به رعایت پروتکل میگیم تعویق بیفته
  • آرمان IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    68 12
    اینا دوس دارن همه بمیریم من که وضعیت درسیمم خوبه نمیرم کنکور بدم چی از جونم مهمتره
  • ی کنکوری IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    28 59
    تورو خدا کنکورو برگزار کنین...دیوونه شدیم دیگه ...
  • مریم IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    68 14
    لطفا لطفا اگه به فکر سلامتی مردم هستید بزارید برای یه وقت مناسب تر ما گناه داریم یه سال به خاطر کنکور سختی کشیدیم اما تحمل بیماری خودمون وعزیزانمون رو نداریم
  • کاربر IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    73 11
    در آزمون دکتری و ورودی تیزهوشان به عینه نشان داده شد فاصله ها اصلا رعایت نمیشه لطفا کنکور رو به تعویق بیندازید
  • سحر IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    79 16
    بالا برین پایین بیایین اینا کنکور رو میگیرن جون ماهاهم اصلا براشون مهم نیست
  • سلما IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    64 9
    لغو که نه ولی تعویق..من خودمم جدی درس خوندم جون خودم ب درک فقط بفکر خانوادمم
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    85 9
    خواهشا به تعویق بندازید، تک رقمی هم بیارم بازم ارزش نداره جونمو به خطر بندازم
  • مارر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    46 59
    باز دوباره چی شد! بشینینین سر جاتون بابا بزارین کنکور برگزار شه عههه
  • یلدا CA ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    55 39
    تورو خدا عقب بندازید من خودم ۲ساله دارم واسه کنکور میخونم اما واقعا سر جلسه ای که ترس گرفتن کرونا و استرس کنکور هست فکر نکنم بتونم موفق بشم...خواهشا عقب بندازید
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      10 77
      عقب بندازن شما درس خون نيستي عمرا بتوني با ماها كه واقعا خونديم رقابت كنيد بذار سال بعد. بشه سه سال
  • اکبر IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    82 6
    من به علت بیماری ام اس که داروی سرکوب کننده ایمنی تایسبری مصرف میکنم برای حفظ امنیت جانی در کنکور دکترا نتونستم شرکت کنم
  • کنکوری IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    23 61
    به نظر بنده ده روز قبل از برگزاری کنکور یک تعطیلی گسترده اعلام کنید ،تا کنکور برگزار شود.ممنون
  • مادر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    15 66
    تورو خدا بزارین برگزار شه ینی چیی اخه بسسه دیگه هرروز در موردش یه تصمیم میخاین بگیرین چقد به بچه ها و خونواده هاسون استرس میدین اخه عههههه
  • فاطمه IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    77 33
    سلام خواستار تعویق کنکور هستم نه صرفا به دلیل کرونا و جانم بنده آسم دارم و ماسک سه لایه و گرما می تواند باعث بروز مریضی ام در آن شرایط سرنوشت ساز شود.و گند بزنم به آزمون با وجود سه سال تلاش... کولر و پنکه هم که نباید روشن شود. اگر این آزمون رو به اواسط مهر منتقل کنند و تا آذر نتایج را بزنند و انتخاب رشته کنیم و دی و بهمن پذیرش صورت گیرد بهترین تصمیم و عملکرد است. شما خودتان می گویید جمع های بیش از ده نفر ممنوع است تجمع والدین که بیش از 50نفر است جلوی هر حوزه را چه می گویید؟
  • سحر IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    108 8
    تعویق کنکور سراسری دیگه لز بس یرای جونمون التماس کردیم به خداخسته شدیم رعایت پروتکلاتونم توازمون دکتری دیدیم والله به خدا شرمندمون کردین این مسعول سازمان سنجش یه جوری می گفت رعایت خواهیم کرد من یکی فکر کردم شق القمر می خوان بکنند بابا شما اول برو جلوی اون همه تقلبی که شد و بگیر بعد بیا راجبه رعایت پروتکل حرف بزن دوتا عکس از دانشگاه شریف گذاشتند فکر کردند ما شاخ داریم شما که راست میگی عکسای شهرستانا روهم بزار ببین اونجا چه خبر بود مسعول سازمانی که قراره ایندمون رقم بزنه یکی مثل شما باشه که جون آدما براش ارزشی نداره ترجیه می دم اصلا شرکت نکنم
  • رسول IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    36 93
    فقط دانش آموزانی که درس نخوندند خواستار لغو کنکور هستند کسی که ۱۲ سال زحمت کشیده و یک‌سال در ماراتن درس خواندن هستند منتظر برگزاری آزمون و رسیدن به پایان این ماراتون هستند
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    73 25
    لطفا کنکور تا نیمه دوم مهر ماه به تعویق بیفتد برای حفظ جان دانش آموزان
  • Yasamin DE ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    87 10
    اگر وجدانتون رو قاضی قرار بدین هیچ وقت با سلامتی اینده سازان این مرز و بوم بازی نمیکنین خواستار برگزاری کنکور در شرایط بهتر هستیم.
  • قاسم سجادیان DE ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    47 88
    حق آنهاییکه دائم درس خوانده اند راضایع، نکنید تاانفولانزای فصلی هم اضافه نشده، برگزارکنید به ولله بچه هامون دیگه دارنددیوانه میشند
  • سارینا IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    12 93
    چرا یه تصمیم قاطع و جدی نمیگیرین دیگه..دیونه شدیم از بلاتکلیفی بخدا..کسایی ک ناراحتن خب نیان سرجلسه..کسی مجبورشون نکرده ک..بمونن برای سال بعد
  • عسل IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    40 90
    نیااااااااید بابا نیااااااااید میگه تو پاییز و زمستون بدتره اگه ۶ ماه واقعا میتونید صبر کنید که بهار سال بعد برگزار شه خب یهو بزارید سال دیگه کنکور بدید ما دیگه نمیکشیم، همون ۱۲ تیر به مراتب شرایط بهتر بود. روز به روز داره وخیم تر میشه انقد با اعصاب و روان ما بازی نکنید بزارید آزمونو بدیم دیوونه شدیم بقرآن
  • Behzad IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    74 21
    سلام کسی که میگه ما نخواندیم و خواستار تعویق کنکور هستیم. باشه ما نخواندیم اما تفریح هم نکردیم اصلا فکر کنکور نمی ذاره که خوشحال باشیم خواهشم میکنم عاقلانه فکر کنید.
  • ناشناس IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    83 3
    ۵روز دیگه تاکنکور ارشد مونده لطفا سریعتر تصمیم بگیرین از بلا تکلیفی درمون بیارین، حالا چی میشه با این شرایط پیش اومده امسال کنکور ارشد براساس سوابق تحصیلی باشه، به فکر جون این همه جوون و نگرانی خانوادشون باشین لطفا
  • محبوبه IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    58 14
    من خواستار لغو کنکور هستم درست اینه که بر اساس معدل کل دانش آموز باشه اینقدر به بچه های ما استرس وارد نکنید این بچه ها سرمایه های این مملکت هستند
  • راضیه IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    ازتون خواهش میکنم زمان کنکورو عوض کنید من امسال با تمام مشکلات زندگیم سخت درس خوندم من بابام مریضه نمیخام کرونا بگیرم اونارم مریض کنم این همه زحمت کشیدم نمیخوام مرده برم دانشگاه طرف جنوب هیچ امکاناتی برامون نیست خاهشا مارو در نظر بگیرید ما نمیخوایم بمیریم
  • مریم پوربیات IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    102 2
    سلام خسته نباشید بی شک مسولیت شما و تبعات تصمیم گیری شما میتونه خطرناک یا سازنده باشه بررسی شرایط کنونی و امارهای بالای فوتی ها ایجاب میکنه که تجمعات رو لغو کنید تجمعاتی مثل عزاداری های دسته ای و مهمتر از اون کنکور نمیدونم چرا شما با داشتن استادیوم های بزرگ در هر شهر و سالن های بزرگ حداقل پروتوکل ها رو برای داوطلبین دکترا انجام ندادین ....پس چگونه و با چه اعتماد به نفسی سخن از انجام پروتوکل میزنید نکنه فکر کردید چین هستید ؟؟؟؟؟ ایا واقعا ازمون کنکورتون رو با کنکور چین قیاس میکنید نه خدایی عکسها رو مجددا ببینید و صادقانه قضاوت کنید اقای مسول در حوزه بهداشت و سنجش کشوری
  • فاطمه محمدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    63 3
    لطفا در زمان مناسب تری برگزار کنین، یک سال زحمت کشیدیم با یک آزمون نمی خوام برم به فنا قادر به شرکت در سال آینده هم نیستم،.
  • nila IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 50
    لطفا کنکور رو به تعویق نندازید خسته شدیم . خوابمون ، استراحت های کوتاهمون، همه فکر و ذکرمون شده کنکور به خدا دیگه بریدیم تمومش کنید این بازیه کثیفو دوستانی که خواستار لغو هستین میشه راه حلتون رو برای فرستادن داوطلب های زیاد رشته تجربی که بیشتر هم خواستار پزشکی و دندان و دارو هستن مطرح کنین یا اونایی که خواستار تعویق هستن میشه اعلام کنین چه زمانی برای برگزاری کنکور مناسبه؟ علم غیب دارین؟ لطفا ذهن مارو از اینی ک هست مشغول تر نکنین هرکسی اختیار داره و میتونه کنکور نده پس لطفا از جانب بقیه تصمیم گیری نکنین
  • NL ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    25 30
    این نشانه بی عرزگی بی مسولیتی بی شخصیتی که نمیتونید پروتکل ها رو اجری کنید
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    27 13
    این داره راجب کدوم امکانات صحبت می کنه؟؟؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    34 36
    نه به تعویق کنکور
  • مریم IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    59 16
    خواهش میکنم کنکور رو لغو کنین
  • GB ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    59 5
    مگه تجمع بیش از ده نفر ممنوع نیست؟؟؟؟یا کنکور استثنا هست؟؟؟کنکور سراسری تجمعی میلیونی هست و از هر خانواده ای سر جلسه میان !!!!مسئله ای است که نمی توان مدیریت کرد.قبولی در پزشکی به این که خودم یا خانوادم یک ساعت مریض بشن نمی ارزه..
    • آریو IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      7 5
      من الان در وضعیتی به سر میبرم ، که اگه امسال قبول نشم بهتره که بمیرم بر اثر بیماری . دیگه نمیکشیم به کی باید بگیم توانشو نداریم که دیگه درس بخونیم . برگزار کنید شرش بکنه دیگه . تلفات و حفظ جون بهونس ؛' آقا ما با زره میریم سر جلسه فقط برگزار کنید که بچه ها روانی شدند خب
  • پریسا IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    63 4
    من خودم کسی هستم که یه مدت که کتابخونه باز بود رفتم یک نفر کرونا داشت هفته دیگش یکی دیگه گرفت که کلا تعطیل کردن طرف با همون شدت حالش بازم میومد کتابخونه .چجوری میخوایید این کنکورو برگزار کتید که معلوم نیست کی ناقله کی مشکل داره اگه میشه یکی دوماه دیرتر بندازید تا وضعیت بهتر بشه
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    73 7
    #خواستار-تعویق-کنکور-سراسری
  • احد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    71 6
    آن 30درصدی که در کنکور دکترا شرکت نکردند انسان های شجاعی بودند که با وجود آنکه سخت تلاش کرده بودند ولی برای سلامتی جامعه و خانواده ایشان فداکاری کرده و شرکت نکردند. آجر خدا با آنها. به نظرم ام سی درصد لایق نشان افتخار هستند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    36 16
    پس اون کارگری که هر روز روزی دو بار حداقل برای یک لقمه نون میره توی مترو وبرمیگرده خونه چه گناهی داره وسط کرونا حالا یک عده مشخص توی چهار ساعت چطور عامل گسترش بیماری هستند هم خودشون هم خانواده هاشون ولی اون کارمندها وکارگرها نیستند هر روز؟!!!!
  • ف از کرمان IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    6 54
    سلام مقام محترم ریاست جمهوری یا مجلس یا وزرای گرامی خالصانه وخاشعانه از شما مقامات محترم تقاضا دارم کنکور برگزار شود به خدا ما گناه داریم یک ساله در خانه فقط کتاب ودفتر دیدیم به امید کنکور دیگه توان وکشش این همه استرس نداریم همت فرمایید کنکور برگزار شود تشکر از لطف شما
  • نوید IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    46 24
    دانشگاه تهران برای آزمون زبان در مورخه ۱۲ خرداد سال جاری نتونست بر ۳۰۰ نفر آزمون زبان را در محل دانشکده زبانهای خارجی درست برگزار کنه سالن بی نهایت گرم بدون تهویه این پروتکل هایی که بزرگواران میگن و می نویسن شبیه به تصمیم کبری است که در زمانهای قدیم در فارسی دبستان میخوندم واقعا دو هفته بعد آزمون استرس داشتیم نکنه کرونا گرفتیم پشت سر من داوطلبی بود هر وقت سرفه می کرد ۱۰ سانتی متر از صندلی از ترس می پریدم ولی ختم به خیر شد بالاخره نمره قبولی رو گرفتیم اصلا این آزمونها چرته . تا آخر عمر داخل این مملکت باید امتحان بدی خیلی بده خیلی
  • رفیعی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    70 4
    تعویق کنکورها تا زمان مناسب.اگر برای سلامتی داوطلبان و مردم ارزش قائلیید.
  • پرهام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    22 64
    نه به تعویق کنکور
  • ملیکا US ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    50 22
    کنکور نباید حذف بشه ولی تا اوضاع بهتر باید تعویق بیفته. من هم درس خوندم مدرسه نمونه، مشاور، کلاس خصوصی، آزمون‌، ساعت مطالعاتی بالا، ولی همین دیروز یکی از عزیزانم رو از دست دادم. یک هفته طول نکشید که حالشون بدشد. واقعا شما بچه بازی گرفتین؟ شوخی هم نداره سن پایین وبالا فرقی نمیکنه. خواهشا بزارید اوضاع یه خرده بهتر بشه.
  • مریم IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    41 24
    از مسولین خواهش می کنم کنکور را لغو کنند و سوابق تحصیلی را جایگزین کنند تو این شرایط این بهترین راهه
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    14 67
    کنکور سراسرای باید هرچه زودتر برگزار بشه چون بچها خسته شدند
  • الهه IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    62 17
    خواهشا کنکور ارشد رو برگزار نکنیددد واقعاااا شما نمیفهمید که قضیه خیلییی جدیه؟؟ مادددر من مریضههه دوماه دیگه باید عمل کنه من اگه برم کنکور بددم خدااایی نکرده اتفاقی بیفته توسط من برای خانوااادم منن چیکااار کنممممممم چرااا درک نمیکنینننن چراا اینهمع بی عاطفه و بی مسئولیت هستینننننننن بخدااا اگه اتفاقی بیفته هیچوقتت باعث و بانیشو حلاللل نمیکنمممم
  • کنکوری IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    63 5
    شما که میخوای کنکور بدی فکر نکن ما تا حالا بیکار نشسته بودیم. جواب تلفات خونواده ها رو بعد کنکور کی میده
  • آتنا IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    65 10
    وای یعنی کولر روشن نمیکنن؟ من هایپر هیدروزیس دارم واقعا اینطوری غیر قابل تحمله
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    70 1
    لطفا تعویق سراسری،اخه توی جنوب با این وضع گرما بدون ماسکم آدم خفه میشه چه برسه به اینکه بدون وسایل سرمایشی 4ساعت با ماسک،هیچ تضمینی واسه سلامتی داوطلبان،و خانواده هاشون که ممکنه بیمار خاص داشته باشن یا افراد مسن وجود نداره،کرونا جهش یافته و کشنده تر شده
  • . IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 5
    هر کس که واقعا نگرانه میتونه یک سال صبر کنه ما دیگه توانش رو نداریم و تعویق هم اصلا منطقی نیست چون چند ماه دیگه از الان بد تره این شرایط هم دست کسی نیست حالا که انتخاب بین بد و بدتر هست باید بد و انتخاب کنیم کش دادن کنکور فقط به بچه ها ضربه روحی میزنه
  • محمد IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 2
    اینقدر هی تاریخ کنکور جا به جا کردید خسته شدیم اگه نمی تونید پروتکل بهداشتی رعایت کنید کنکور کاملا حذف کنید و فقط برا ساس سوابق تحصیلی دانشجو بگیرید
  • پرهام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 4
    کنکور حتما باید برگزار بشه هرکی هم مشکل داره بشینه سال بعد کنکورو باید همون ١٣تیر میگرفتن