ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا اعلام کرده که می‌خواهد باغ گل رز کاخ سفید (یکی از معروف‌ترین باغ‌های ایالات متحده) را بازسازی ‌کند.

دونالد و ملانیا ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از CNN، ملانیا ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که نظارت بر نوسازی باغ گل سرخ کاخ سفید و مرمت و بازسازی فضای سبز نمادین این باغ در مجاورت دفتر کار ریاست جمهوری را بر عهده خواهد داشت.

 مرمت این باغ تاریخی یک پروژه بسیار مهم است که به منظور بهبود یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها در محوطه کاخ سفید انجام می‌شود. 

طراحی کنونی این باغ از دوره جان اف کندی تغییری نکرده است، اما بانوی اول آمریکا می‌گوید پس از دهه‌ها استفاده از آن مکان برای مجالس عروسی، ضیافت‌های دولتی، کنفرانس‌های خبری بی‌شمار، بیانیه‌های ریاست جمهوری و مراسم بخشش بوقلمون در جشن شکرگزاری، اکنون یک «نوسازی فراگیر» لازم است. ترامپ در نظر دارد تا فضای این باغ را به طرح اصلی باغ گل سرخ، که توسط رئیس جمهور جان اف کندی تأسیس شده است، بازگرداند. 

به گفته منبعی که از جدول زمانی این کار آگاه است، این نوسازی می‌تواند چندین هفته طول بکشد و باغ گل رز نیز در این مدت از بهره‌برداری خارج خواهد شد.

ملانیا ترامپ در بیانیه‌ای گفت: "بازسازی یک باغ مستلزم تلاش سخت و امید به آینده‌ای روشن است. حفظ تاریخ و زیبایی کاخ سفید و زمینه‌های آن گواهی بر تعهد ملت ما برای مراقبت از این منظره و ارادت ما به ایده‌آل های آمریکایی است که از آنها برای فرزندان و فرزندانشان برای نسل‌های آینده محافظت می‌کند."

دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر بارها از باغ گل رز به عنوان فضایی برای برگزاری همایش های خبری استفاده کرده است. در دوره Covid-۱۹ فضای آزاد ایمنی بیشتری در برابر انتقال ویروس برای روزنامه‌نگاران و مهمانان فراهم می‌کند.

ملانیا ترامپ گفت طراحی تازه زیبایی و کاربرد باغ را دوچندان، و گذشته و حال را در هماهنگی کامل با یکدیگر تلفیق خواهد کرد.

وی تاکنون بر چند پروژه نوسازی، از جمله مرمت آویزهای دیوار «تالار سرخ»، مبلمان «تالار آبی» و سالن بولینگ کاخ سفید نظارت داشته است.

کد خبر 536195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha