جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: راننده خودروی پژو 405، دقایقی پس از آنکه به کمک 4 مرد جوان که در حال سقوط به دره بودند شتافت

در حادثه‌ای مشابه به‌دلیل شیب زیاد جاده و نبود حفاظ به داخل دره گلندرود محمود آباد سقوط کرد و جان باخت.

بعد از ظهر 11 فروردین، زمانی که اعضای یک خانواده تهرانی برای تفریح به منطقه سرسبزی در حوالی شهرستان محمود آباد رفته بودند، 2 پسر جوان خانواده تصمیم گرفتند برای دیدن آبشاری که در 8 کیلومتری جاده گلند رود بود، عازم این محل شوند.

ساعت حدود 3 بعدازظهر بود که مجید و یوسف، سوار بر خودروی پژو 405، جاده پر پیچ و خم گلندرود را در پیش گرفته و به سمت آبشار به راه افتادند اما با گذشت چند ساعت، در حالی که هوا رو به تاریکی گذاشته بود هیچ خبری از آنها نشد.

خانواده‌ 2 مرد جوان که نگران آنها شده بودند، هر چقدر تلاش کردند موفق نشدند با آنها تماس بگیرند، تا اینکه ساعاتی بعد، ماموران کلانتری رویان با برادر بزرگ خانواده تماس گرفتند و او را در جریان حادثه تلخی که برای 2 برادرش رخ داده بود قرار دادند.

در این حادثه، پس از آنکه خودروی این 2 جوان به قعر دره‌ جاده گلندرود سقوط کرده بود، مجید به‌علت شدت جراحات در دم جان سپرده و یوسف نیز به شدت مجروح شده بود.

نجات 4 جوان قبل از مرگ

« باور این حادثه برای ما سخت است، این 2 جوان همین چند دقیقه قبل به کمک من و 3 نفر از دوستانم آمدند که دچار حادثه‌ای مشابه شده بودیم.»

پسر جوانی که با حضور در محل حادثه سعی داشت هر طوری شده به 2 برادر کمک کند، با بیان این جملات به افسر کلانتری رویان گفت: دقایقی قبل از حادثه من و 3 تن از دوستانم که سوار بر خودروی زانتیا برای دیدن آبشار به این منطقه آمده بودیم، به‌علت شیب عجیب جاده و نبود گاردریل از جاده منحرف شدیم اما بخت با ما یار بود که خودروی ما میان درختان گیر کرد و به قعر دره سقوط نکردیم.

وقتی این حادثه برای ما اتفاق افتاد، 2 پسر جوان که سرنشینان یک خودروی پژو بودند با عجله به سمت ما آمدند و کمک کردند تا ما را از داخل خودرو بیرون بیاورند، اما باورم نمی‌شود آنها دقایقی پس از کمک به ما و ترک محل، به قعر دره سقوط کرده باشند و این حادثه دلخراش رخ داده باشد.

پس از انتقال قربانیان حادثه به بیمارستان تلاش برای نجات یوسف که تنها بازمانده این حادثه بود آغاز شد و او پس از یک هفته بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه، از خطر مرگ نجات یافت.

او که دچار جراحات بسیار شدیدی در نقاط مختلف بدنش شده است در توضیح ماجرای آن روز تلخ می‌گوید: روز حادثه، ما با سرعت بسیار پایینی در حرکت بودیم، اما شیب جاده به گونه‌ای بود که ما را به طرف دره می‌کشید، اگر جاده حفاظ داشت بی‌شک این اتفاق تلخ رخ نمی‌داد و اکنون نه تنها برادرم زنده بود که افراد بسیار دیگری نیز که طی سال‌های گذشته بر اثر سقوط به این دره جان خود را از دست داده‌اند نیز می‌توانستند به زندگی‌شان ادامه دهند.

او با نشان دادن عکس‌هایی از خودروهای متعددی که طی سال‌های گذشته به قعر دره گلندرود محمود آباد سقوط کرده‌اند می‌گوید: در صحبت‌هایی که خانواده‌ام با مسئولان پلیس و اهالی منطقه داشته‌اند آنها گفته‌اند که بارها درباره نبود گاردریل در کنار جاده و شیب زیاد آن به مسئولان اطلاع رسانی کرده‌اند اما ترتیب اثری داده نشده است و تنها بعد از این حادثه مرگبار بخشی از جاده به تازگی حفاظ گذاری شده است اما هنوز هم محدوده زیادی از جاده بدون حفاظ است.

او می‌افزاید: این حادثه باعث شد من چیزهای زیادی را از دست بدهم که مهم‌ترین آنها برادرم بود. من دیگر نمی‌توانم به باشگاه بروم و حتی سر کار هم نمی‌روم.

کد خبر 53604

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز