بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان اروپا از وخامت حال محمد بن نایف ولی‌عهد سابق سعودی در زندان‌ خبر داده و از احتمال به قتل رسیدن وی توسط ولی‌عهد فعلی ابراز نگرانی کرده است.

بن سلمان بن نایف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان اروپا در بیانیه‌ای مشخص شدن سرنوشت «محمد بن نایف»ولی‌عهد سابق و حفظ جان وی از کشته شدن به دست «ولی‌عهد سعودی» را خواستار شد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، در بیانیه این فراکسیون آمده است:« دلایل و مدارک حاکی از وخامت حامل محمد بن نایف در زندان‌های سعودی است».

در ادامه این بیانیه آورده شده است: «ما از ولی عهد عربستان سعودی می‌خواهیم که از سرکوب رقبای سیاسی خود دست بردارد».

فراکسیون بزرگ تر در پارلمان اروپا در پایان هم تاکید کرد بازداشت بن نایف موجب نگرانی قانونگذاران اروپایی شده و ما از عربستان می‌خواهیم به تعهدات خود احترام گذارد.

منابع رسانه‌ای آگاه تقریبا چهار ماه پیش بود که فاش کردند ولی‌عهد سعودی، محمد بن نایف (پسرعمو) و احمد بن عبدالعزیز، عموی خود را از بیم اینکه محبوبیت آن‌ها برای او دردسر ساز شود، بازداشت کرده است.

محمد بن نایف سال ۲۰۱۷ با فشارهای محمد بن سلمان که جانشین ولی‌عهد بود، برکنار شد و خود به عنوان ولی‌عهد پدرش، سلمان بن عبدالعزیز انتخاب شد. از آن زمان، ظهور بن‌نایف در بین انظار و رسانه‌ها به شدت کاهش یافت و برخی فاش کردند که او در حصر خانگی به سر می‌برد.

منابع خبری هم به تازگی گزارش دادند همزمان با بستری شدن «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی در بیمارستان پیام‌های توئیتری زیادی علیه «محمد بن نایف»، ولیعهد سابق سعودی در حال انتشار است. 

طبق گزارش خبرگزاری «رویترز»، کاربران در حال متهم کردن بن‌نایف به فساد هستند. دو منبع در گفت‌وگو با رویترز هدف از انتشار این پیام‌ها را اعتبارزدایی از ولیعهد سابق عربستان سعودی قبل از اعلام جرم علیه او و هموار ساختن راه «محمد بن سلمان» برای نشستن بر تخت پادشاهی عنوان کرده‌اند. 

کد خبر 535305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha