عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، ولی اسماعیلی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شد و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیراً ۳۲هزار میلیارد طلب سازمان تأمین اجتماعی با هماهنگی‌های مجلس از دولت وصول شد، ادامه داد: از طریق این مبلغ در اولین گام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: در زمان حاضر افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند دریافت حقوقشان ۳ میلیون است و افرادی که ۳۰ سال سابقه کار دارند دو میلیون و ۸۵۰ هزار تومان دریافتی دارند و البته این دریافتی‌ها نسبت به سوابق کاری به‌صورت پلکانی کمتر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: حداقل حقوق بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش داشته است و از این ماه نیز قابل دریافت است.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مجلس این بود که سود حاصل از دو درصد سهام شستا که در بورس عرضه شده است در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اعمال شود اظهار داشت: این اقدام نیز انجام شد و قرار است این اتفاق بیفتد.

نماینده گرمی با اعلام اینکه "در جلسات مشترکی که با دولت داشتیم قرار شد که سازمان برنامه و بودجه از اول مهرماه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را نیز انجام دهد"، گفت: با این اقدام اختلاف حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان به حدود ۱۰ درصد می‌رسد و حدود ۹۰ درصد همسان‌سازی انجام می‌شود.

کد خبر 535297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    4 1
    حق مسکن وبن که اضافه شد طبق قانون ومثل بازنشستگان کشوری ولشکری باید مثل همیشه از فرودین حساب بشه با مبلغی که اعلام کردن120000تومان اضافه شد که این پنج ماه میشه 600000تومان .پس بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی 600000تومان بابت حق مسکن وبن از سازمان طلب کارن .چرا اعلام نمی کن چه زمانی این مبلغ پرداخت میشه
  • بازنشسته کشوری IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    2 0
    این خبر قدیمی است. یک ماه قبل همسانسازی 90 درصدی با شاعلین هم مرتبه و هم پایه در هر شغلی ، توسط جناب آقای دکتر نوبخت انجام و از مهر ماه پرداخت خواهد شد. بزرگواران مجلسی اگه میخوان کاری واسه بازنشستگان بکنند، به مشکلات دیگر بازنشستکان توجه بفرمایند ، مثلا، حق افزایش حقوق مناطق جنگی را که به شاغلین این مناطق داده اند ولی با بازنشستگان مخالفت شد را برقرار کنند. کارها همه دوباره کاری و رقابت سیاسی است. کاش کارها برای رضای خدا و رفاه حال مردم بود