علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران می‌گوید: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ تومان و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

جدول حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، پس از گذشت ١٤ سال یکی از جدی‌ترین و قدیمی‌ترین مطالبات بر زمین مانده بازنشستگان تأمین اجتماعی که بحث متناسب‌سازی حقوق بود، سرانجام با مساعدت دولت در مسیر پرداخت قرار گرفت، دو هفته پیش با مصوبه دولت ٣٢ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد. بخشی از این بدهی که حدود ٣٠ درصد برآورد شده، برای متناسب سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان استفاده خواهد شد. کارشناسان بیمه اختصاص این مبلغ را -آن هم در شرایطی که در ابتدای سال هم یکبار افزایش ٢٦ درصدی حقوق‌ها اعمال شده است- گام مهمی برای ترمیم حقوق و ارتقای معیشت حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌دانند. آنها می‌گویند میزان دریافتی سه میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی با اجرای متناسب‌سازی حقوق در مرداد ماه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ترمیم حقوق بازنشستگان

محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگان قزوین و دبیر کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشور با اشاره به تصویب پرداخت ٥٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های برجای مانده دولت طی ١٠ سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی در مجلس می‌گوید: براساس این مصوبه سازمان هم مکلف شده است ٣٠ درصد این مبلغ در حدود ١٥ هزار میلیارد تومان را به بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اختصاص دهد، این اتفاق مهم می‌تواند فاصله معوقات حقوق بازنشستگان را به علت درست اجرا نشدن ماده ٩٦ قانون (افزایش دستمزد مطابق با تورم) بوده تا حد زیادی جبران کند.

وی با بیان اینکه برای ترمیم حقوق بازنشستگان باید این متناسب‌سازی انجام می‌شد، اظهار می‌دارد: در سال ٨٨ یک‌بار این همسان‌سازی انجام شده بود، اما در آن سال به صورت یارانه دولتی و نه به صورت جزئی از حقوق انجام گرفت و از آن سال تاکنون ترمیم حقوق‌ها انجام نشده بود.

به گفته او این همسان‌سازی تأثیر مثبت خود رابر معیشت بازنشستگان خواهد گذاشت و بخشی از ترمیم حقوق در قالب آن انجام می‌شود که بسته به جدول حقوق از ٣٠ تا ٧٠ درصد متغیر است و در کنار افزایش حقوقی که در ابتدای امسال صورت گرفت می‌تواند تأثیر خوبی در قدرت خرید بازنشستگان داشته باشد، برای مثال بازنشسته حداقل‌بگیر با ٣٠ سال سابقه خدمت که در اسفند ٩٨، یک میلیون و ٥١٧ هزار تومان حقوق دریافت می‌کرد، حالا حدوداً ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دریافتی خواهد داشت که افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.  او ادامه می‌دهد: این افزایش حقوق شاید با توجه به نرخ تورم چشمگیر نباشد، اما عدد بزرگی است.

افزایش بن و حق مسکن

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی استان تهران به «ایران» می‌گوید: با تلاش‌های دولت و مدیرعامل سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق نتایج مثبتی گرفته شده است. او اضافه می‌کند: در روش اول، آن دسته از افرادی که ۳۰ سال سابقه دارند و در زمان بازنشستگی حداقل دستمزد را می‌گرفتند و امروز هم همان حداقل را می‌گیرند، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت و آن دسته از افرادی که با ۳۵ سال سابقه بازنشسته شده بودند و حداقل حقوق را دریافت می‌کردند و در زمان حال نیز حداقل را می‌گیرند، چیزی در حدود سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت. روش دوم در خصوص همسان‌سازی حقوق‌ها، شامل چند آیتم می‌شود.

به گفته دهقان‌کیا، در این روش، میزان سوابق در نظر گرفته می‌شود. همچنین میزان پرداختی‌ها را در نظر خواهیم داشت و به افرادی که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، نیز امتیازاتی تعلق خواهد گرفت. در این روش افرادی که ۱۰ سال سابقه دارند، تا ۱۵۰ هزار تومان و به ترتیب با افزایش سنوات این رقم تا سابقه ۳۰ سال به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد. در این شیوه افرادی که ۳۵ سال سابقه کار دارند، چیزی در حدود ۴۸۰ و ۵۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

امتیاز دومی که این افراد می‌گیرند، این است که افرادی که با بیش از ۲۵ سال سابقه بازنشسته شدند و از حداقل حقوق بالاتر دریافت می‌کردند و یا سقف حقوق را داشتند، متفاوت عمل می‌شود، به نحوی که به عنوان مثال، کسی که با ۳۰ سال بازنشسته شده و در زمان بازنشستگی ۴ برابر حقوق می‌گرفت اما حقوق او، امروز به میزان دو برابر رسیده است، در فرمولی قرار می‌گیرد که تا ۴۰۰ هزار تومان اضافه پرداختی خواهد داشت. زیرا این فرد زمان بازنشستگی معادل چهار برابر می‌گرفته اما این رقم به دو برابر رسیده است. امتیاز دیگر مربوط به افرادی است که بالای ۲۵ سال سابقه دارند، درخصوص این افراد نیز از یک درصد تا ۷ درصد حداقل دستمزد افزایش پیدا می‌کند. این ۷ درصد هم مربوط به کسانی است که ۳۵ سال سابقه کار دارند. باید منتظر باشیم تا ببینیم پایان ماه جاری به چه اعداد و ارقامی می‌رسیم.

دو فاکتور مهم در متناسب‌سازی حقوق مستمری بگیران

رئیس کانون بازنشستگان استان البرز، پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی را اقدام بسیار خوب و ارزنده‌ای می‌خواند و به «ایران» می‌گوید: ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق رد شرکت‌هایی که دولت در اختیار دارد به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و این اقدام دولت در شرایط این‌چنینی تقریباً بی‌نظیر است به هر حال دولت و سپس وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در به ثمر رسیدن پرداخت بدهی‌ها نقش مؤثری داشتند.

قلی شادبخش می‌افزاید: اقدام اخیر دولت موجب ایجاد منابع جدید در سازمان تأمین اجتماعی می‌شود و به دنبال آن بحث متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران پیگیری می‌شود.

توجه به ضریب پایه سنوات

ناهید حیدری، مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی نیز درخصوص همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به «ایران» می‌گوید: با توجه به بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سازمان ملزم شد که حقوق بازنشستگان را متناسب‌سازی نماید. بدین‌ترتیب این امر در دستور کار سازمان قرار گرفت و با استفاده از مشارکت‌های حداکثری و استفاده از نقطه نظرات کانون‌های عالی بازنشستگان، بر اساس فرمول‌های بیمه‌ای و میزان مشارکت هر فرد در پرداخت حق بیمه و همچنین مدت زمان پرداخت حق بیمه، ضمن رعایت اصل عدالت، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به سرانجام رسید.

به گفته او، در این امر، ضریب پایه سنوات در نظر گرفته شد و مبنای آن از صفر تا ۱۰ سال و از ۱۰ سال تا ۳۵ سال است و هر مستمری‌بگیر بر اساس مدت سابقه و ضریب پایه حق بیمه مشمول همسان‌سازی حقوق می‌شود. از طرفی برای اینکه بتوانیم تشویقی هم برای سنوات بالاتر داشته باشیم، سابقه بالای ۲۵ تا ۳۵ سال را نیز در نظر گرفته‌ایم و همچنین از این ماه میزان دریافت کمک هزینه معیشتی یا همان بن و حق مسکن نیز نسبت به سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد داشته است و از ۹۰ هزار تومان در خرداد ماه به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.

 مدیر کل امور فنی مستمریهای تأمین اجتماعی، می افزاید: مشمولین متناسب سازی، کلیه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان آنها هستند و این افزایش به همه سطوح دستمزد تعلق می‌گیرد.  به گفته حیدری حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعتبار اختصاص داده شده است.

کد خبر 534292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 3340015716 IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    34 11
    تشکر لطفا زمانبرداخت راهم اعلام کنید
  • قاسم شریفی راد IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    43 5
    شما تاکنون از سی سال کارکردن وده سال کارکرده ها میگویید ولی کسانی مثل من که بعداز17 سال وشش ماه درسازمان اتوبوسرانی هیچی درمورد ما گفته نمیشود خواهشمندم به این امر رسیدگی فرمایید باتشکرازشما
    • ناشناس IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      17 12
      من باشسته سال ۹۸ میباشم دارای ۹ ماه جبهه و با پایه ۹ باز نشست شدم و مدرک++ سیکل و نیروی خداماتی با سی سا ل خدمت
    • سیداحمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      29 8
      سلام زمان پرداخت با حقوق همین ماه
  • لیلی IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    23 9
    بابای من فرهنگی بازنشسته هست الان ۳۹۰۰ هست حقوفش با ۳۰ سال کار ..یعنی چقد افزایش میکنه حقوقش ؟؟
  • ناشناس UA ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    35 10
    سلام لطفا اعلام نمایید کی حکمها صادر میشود باتشکر
    • سیداحمد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      14 2
      باسلام بابای شما فرهنگی میباشد این افزایش شامل ان نمیشود برای اینکه ایشان ازصندوق فرهنگیان مستمری میگیردباید منتظر مهرماه باشندقرار است مهرماه 99 برایشان همسان سازیشود
    • سیداحمد IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      14 2
      باسلام،قانونا اول شهریور باید حکما پرینت شوند به شعبه خودتان مراجعه کن یک هفته بعداز دریافت حقوق
  • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    24 9
    سلام لطفا در خصوص از کار افتاده کلی که چگونه افزایش میابد اطلاع رسانی فرمایید۴
  • فخرالله نیک فرجام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    52 6
    چراحقوق من باهیچکدام ردیف جدول نمی خواندومتناقض باجدول می باشدببیست وهشت سال وهشت ماه وهشت روزالبته دوسال ازحق بیمه من مفقودگردیده هیچ لطفاجدول را دقیق تربگذاریدتا ماروشن شویم
    • سیداحمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      14 6
      باسلام این جدول احتمالا یک دید کلی به شما میدهد جنابعالی نسبت به حقوق بیشتر و حقوق کمترازخودتان درنظربگیرید و تناسب حقوقتان را محسبه کنید در مورد بنده هم همینطوراست بنده حسلاب کردم حدود حقوقم را در اوردم باتشکر
    • وحید IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      7 6
      سلام جناب نیک فرجام سئوال من هم همینه کازکارافتادهگی چقدره دریافتی هست تازه خوذم ک ایچنین هستم ،متاسقانه همسر دچار بیماری m.s ک از همان اوایل یعنی بیشاز 22ساله اما متاسفانه دریغ از ......!!!! قرار این نبود ... حداقل حق ملت هم ادا وپرداخت نمیشه ، ارادت در ضمن کسی پاسخگو نیست اینجا فقط خودمان تبادل نظر کنیم این نشد ... بقولا چی خواستیم و چی شد!!!! الله اکبر
  • AE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 7
    چرا تکلیف بقیه سنوات غیراینا مشخص نیست...مثلا ۳۲ سال سابقه با دریافتی ۲۴۰۰
  • فخرالله نیک فرجام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    18 5
    لطفا حقوق های مابین بیست وبیست وپنج ومابین بیست وپنج وسی سال رادرجدول بگذارید
  • محمدرضا فغانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    25 7
    با درود. به همه دست اندر کاران متناسب سازی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران تأمین اجتماعی. بااین روش بازهم حداکثربگیران صددرصد برنده اند. وماحداقل بگیران همان ضعیف قبلی خواهیم بود چراکه درکل حقوق 4 میلیونی شده 13 میلیون وما نهایتا"2800.
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    49 16
    اگر با۲۰ سال سختی کار بازنشسته باشی چگونه محاسبه میشود
    • ناصر IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      16 7
      باسلام خدمت دوست گرامی بایدعرض کنم که کسانی که درزمان اشتغال حق بیمه بیشتری پرداخت کرده اندحق مصلم الان هم بایدبیشتردریافت کنند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    19 4
    بهترشدالبته بایدازاول سال همسانسازی میشدچرا۴ماه ازماکه واقعاحقوقمان خیلی ناچیزبوددریغ کردندقانونابایدمابه التفاوت راپرداخت کنید
    • سیداحمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      11 9
      سلام باهمان سی سال محاسبه میشه چون بیست سال سختی و زیایان اور معدل سی سال است
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      9 5
      اولا من ممنون همه شما دس اندرکاران هستم ولی اینجا که اسم درصدی در میانه باز هم آنهای که حقوقشان بین ۶الی ۷ میلیون هست مبلغ بیشتری میگیرند مستمری بگیری که ۲۰ سال کار سخت و زبان اورست چطور حساب میکنید سپاس
  • روحیه IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    15 8
    سلام در جدول حداقل بگیران با بیست سال سابقه افزایش از همه گروه کمتر است چرا؟
  • کارگر عسلویه IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 4
    کاش سالهای اینده ادامه پیدا کنه..وگرنه زحمتها به باد میرود..دست پیگیر کننده ها در نكند
    • سیداحمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      12 1
      باسلام دلیلش این است که در حداقل بگیران سابقه انها در پرداخت حق بیمه پنج سال و ده سال بیشتراز جنابعالی بود شما بیست سال پرداختی داشتید ولی بقیه ،25سال و30 سال حق بیمه پرداخت کردند
  • AE ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 6
    افتضاح تر از این هم میتونید باشید همسان سازی حقوق کشوری و لشکری حداقل 3 میلیون تومان همسرتان سازی من تامین اجتماعی با 29 سال سابقه و پرداخت حق بیمه های بالا 600 هزار تومان،
  • فریبا IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 1
    با سلام امروز ۵ مرداد است کی پس کی پرداخت میشود باتشکر
    • سیداحمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      5 2
      باسلام اخرماه باحقوق مردادماه پرداخت میشود فکرنکنم الانپرداخت کنند باید تا 31مرداد منتظرباشیم بعدهم اول شهریور برای دریافت حکم نهایی به شعبه مربوظه خودتان مراجعه بفرماید
  • سیداحمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 4
    باسلام و خسته نباشید درهرصورت جای تشکردارد که بلاخره قراراست پرداخت شود اگر نمیخواستند حق مردم رامثل دولتهای قبلی پرداخت نمایند ازدست مستمری بگیران کاری بر نمیامد ،تشکر ولی لظفا توضیح دهید حق بن ومسکن که قراربور بعداز افزایش پرداخت شود جزو همین جدول است یا در احکام به مبلغ جدول فوق اضافه میشود ، ممنون
    • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 6
      نظر منصفانه ای دادید، خداوند به حقوقتان برکت بدهد، دعای مادر سادات بدرقه راهتان.
    • ناصر IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 1
      چون پرداخت حقوقها از بیستم هرماه شروع میشه پس حکمها تا قبل از بیستم مرداد صادر خواهد شد.برای مشاهده حکم و فیش حقوق به سایتtamin.ir مراجعه و ثبت نام کنید.الان من رفتم و پیغام داد که درحال به روز رسانی حکمها هستند و چند روز دیگه مراجعه کنیم.ضمنا امکان پرینت گرفتن از حکم و فیش از این سایت هست
    • مهمود IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      8 0
      سلام جناب میخواستم بدونم حق معیشت باز نشستگان چه مقدار هست برای من در فیش خرداد شصت هزار تومان منظور شده بود ولی امروز اینجا خوندم گفته بودن حق معیشت از نود هزار به صدو هفتاد هزار افزایش پیدا میکنه
  • م ح IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 4
    با سلام نظر به اینکه مدرک تحصیلی درحقوق اثر گذار است ازبازنشسته لشکری نزاجا که درحین شاغلی مدرک لیسانس جهت ارتقا دانش وحقوق د ریافت ولی پس از بازنشسته شدن مدرک آنان درسیستم حقوقی سابا ن م درج جهت محاسبه حقوق نگردیده لطفا دراین مورد پی گیری ورسیدگی شود باتشکر.
    • سیداحمد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      8 4
      باسلام مدرک تحصیلی در خصوص مسمری بگیران تامین اجتماعی هیچ اثری ندارد چیزی که تعین کننده میزان حقوق است پرداختی حق بیمه و سابقه تا سی سال است یعنی ممکن است یک کارگر بایک مهندس به یک مقدار پرداختی وسابقه داشته باشند وحقوقشاه یک باشد مورد شما مربوط یه بازنشستگی لشکری است که انشاله قول دادن مهرماه همسانسازی کنند .
  • علیرضامحمودی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    13 9
    سلام هروقت حقوقهابه اندازه یک زندگی ساده رسیدهمسانسازی. متناسب سازی انجام شده وگرنه بااین حقوقهابه نمیشه زندگی کرد
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      4 2
      خواهشا از مرداد پرداخت کنید من اجاره بدهکارم وسایلم بیرون تو پارکینگ
  • سعید IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    9 2
    درست توضیح نمیدن چرا؟ خب کسی که 17سال سابقه داره چقدرمیشه حقوقش؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 7
    بعداز اینکه همسانسازی انجام شد عقب افتادگی این همسانسازی رو کی پرداخت میکنن.
  • علیرضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 8
    باسلام درجواب دوستی که میگن چرا حداکثر بگیران حقوق بیشتری میگیرن باید عرض کنم در زمان اشتغال بیمه بیشتری پرداخت کردن وباید فرقی باشه والا از عدالت به دور است
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    23 2
    چرا راجب بازنشستگان 10سال سابقه بادریافتی 600هزارتومن صحبت نمیکنید
  • اکبرسرخوش US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    47 5
    باسلام توخدا دراین دو وسه ماه چند بار فکرمان عوض شده یک بار می گوید 2 سال خدمت24910000 وبعد جدول می کویده20947036 خودتان فکر کند درآیند سال چند تا دورغرور کفتید
  • وحید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 6
    باسلام بر همگی دست اندرکاران وبانیان افزایش حقوق .لطفآ ارزاق وبن وکالا ندهید.سوبسید واختلاف همین مواردرابه حقوق اضافه تابازنشستگان بازنبیل بدست درصفهای طولانی به بیماری های واگیرگرفتارنگردندودرخانه ایمن باشند.یاحق
  • محمود IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    21 4
    باسلام وخسته نباشی برای همه دست اندر کاران بهنظر منمتناسب سازی اگر درست انجام شوداین بار حق بهحقدار میرسه ممنون از همه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 1
    پس ۱۰ سال بیمه چی؟
  • قاسم IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 2
    من با بیست سال سختی کار بازنشست،شدم ولی حقوق ۳۵روز را دریافت میکنم الان این همسان سازی برای ما چطور حساب میشه
  • علی رضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 1
    درودبر شما در جدولی که آمده بازنشسته با ۲۵ سال سابقه که در ۹۸ دریفتی ۶۴۴۳۹۰۵۵ داشته است ، در تیر ماه دریافتیش شده(۸۲۹۸۹۹۴۰)، اینجانب در اسفند ۹۸ بازنشسته شدم ، با سی سال سابقه و پایه ۶۸۲۸۷۵۰۸ و دریافتیم در تیر ماه بوده ۷۴۵۸۷۰۰۰. علت این اختلاف در جدول چیست؟ سپاس از راهنماییتان
  • شیوا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 2
    سلام پدر من ۱۲سال سابقه داره الان ماهی ۶۹۰هزارتومن میگیره چقد بهش اضافه میشه الان اوضاع خیلی بدگرونی خیلی بهمدن فشار میاره کاش زودتر این همسان سازی رو اجرا کنن
  • منیژه IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    20 6
    جالبه نوبخت گفته بود افزایش حقوق بازنشستگان 100 درصد الان که مرداد شد80 درصد تا مهر ماه میشه 20 یا 30 درصد
  • جمالی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 3
    شوهر من جز میانگین بگیران هست با ۳۵ سال سابقه چرا حقوقش رو ۲۵ سال سابقه میدن؟ یعنی ۳۶۰۰۰۰۰ در صورتی که نوشته ۳۵ سال سابقه ۴۹۰۰۰۰۰ بوده اسفند ماه چرا اخه مال همسر من اسفند ۳۶۰۰۰۰۰ بوده کجا باید بگیم وشکایت کنیم حکمش ۳۵ سال سابقه زدن
  • محمد نادر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 6
    باسلام بنده با سابقه ۳۰ سال و ۵ ماه و ۱۶ روز سابقه کاری از تاریخ بازنشستگی ۲۴ سال گذشته است حقوق من ۲۴۳۰۰۰۰ تومان بوده که با طرح جدید ۲۹۷۰۰۰۰ تومان شده است ولی جدول فوق نشان میدهد که میانگین قبل ۴۳۰۰۰۰۰ تومان بوده و حال ۵۱۲۰۰۰۰ تومان شده است.
  • مستمری بگیر بازمانده IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 9
    باسلام ..افرادبا ۱۰ سال سابقه که حقوق فعلیشان ۸۰۰ هزار تومان است ،چقدر اضافه حقوق خواهند داشت؟ ای کاش در مورد این اشخاص هم شفاف سازی انجام میشد تا تکلیف خودشون رو بدونند ..ممنونم ازتون
  • وحید IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    42 8
    باسلام . بنده مستمربگیر ودر کمسیون سازمان ازکارافتاده گی کلی ب من داده شد با توجهدب پرونده و.... حدود 18سال سئوال این است ک من شخص تمایل ب کار داشتم اما طبق کمسیون وواقعا امکان کار نبود والان باید پرداختی به من نوعی ک از کارافتادهگی کل هستم چقدر باید پرداخت شود سئوال دوم در زمان تکمیل پرونده درخواست خرید خدمت داشتم و24ماه در جبعه وکارت ایثارگری ارتش خریدخدمت کنم وجز سابقه بیمه شود گفتند هچیگونه تاثیر ندارد در پرداخت .حتی سئوال کردم ایا در اینده وبعد از من 100هزار تومن هم تاثیر ندارن
  • مرجان IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 1
    عرض سلام داخل این جدول گزینه ازکارافتادگان و فوت ناشی ازکار ازقلم افتاده. افرادی ک چندین سال قبل حین انجام کار یا فوت شدن یا نقص عضو ،چه گناهی کردن خانوادهاشون.خیلی هاشون ن پشتیبانی دارند نه میتونند جایی دیگه کار کنند.لطفا رسیدگی کنید به این افراد و خانوادههای بازماندگان.اونها ک خودشون به میل خود فوت نشدن یا نقص عضو یا بیمار نشدن بخاطر کارشون..
  • شعبانپور IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    17 6
    سلام خسته نباشیددستتان دردنکندممنونیم خداکمکتان باشدهرکس برای این قشرزحمتکش وفعال که درشرایط سخت چرخ اقتصاد مملکت رامیچرخاندکاری انجام میدهد خداوندیارویاورش باشد ان شاالله من کارگری هستم با26 سال سابقه درکارهای سخت وزیان اور ( متوالی )پیوسته26 ×1/5=39 سال سابقه میشودزمان بازنشستگی 4 برابر حداقل رامیگرفتم ولی باگذشت 15سال ازبازنشستگی حالا دوبرابر حداقل بگیرشدم که به امثال ماخیلی ظلم شده هم درمبلغ وهم درسالها خواهشن مارا هم دریابیدقبلا ازدور دستتان رابرادرانه میفشارم متشکرم ( شعبانپور )
  • محمود IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    6 5
    آقا مگه کمک هزینه معیشتی شصت هزار تومان نیست چرا میگن نودهزار تومان درخرداد کمک هزینه معیشتی برای من شصت هزار تومان منظور کردن اگه کسی میدونه اطلاع رسانی کنه ممنون
  • یاری IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    8 3
    حقوق صندوق تامین اجتماعی خیلی بیشتر از بازنشستگان صندوق کشوری میباشد آیا این عدالت است دو صندوق و این همه اختلاف ۰
  • محمدعلی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 6
    سلام من 35 سال سابقه کار دارم مدت هشت سال است تقریباً 10 درصد. پایین ترین اضافه حقوق را برای من اعمال می‌کنند سال 99 16 درصد دریافتی به اضافه 164 تومن ماهانه.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 1
    با سلام کسانی که مستمری بگیرند و زیر ده سال سابقه بیمه دارند تکلیفشون چی میشه
  • پیرهادی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    27 3
    سلام. برادر عزیز یک صفحه از افزایش ها نوشته اید حالا خیلی ساده حساب کنید خط فقر 9میلیون تومان کجا حقوق با هزار فاکتور افزایش 2.800 کجا. لطفا بگید این چه جور عدالتی است.
  • حسین IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    3 4
    سلام آیا همسانسازی شامل بازنشستگان لشگری میشود
  • امیر IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    7 4
    باسلام به نظرشما باحقوق دودویست با انیکه درماه بعد اضافه شده چندروز میشود باهشت نفر گزارکرد
  • فرشته IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 4
    الان حقوق مرداد رابااضافه بدهید خیلی گرونیه لطفا عقب ندازید
  • فاطمه IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 4
    من که باز مانده هستم حد اقل حقوق می گیرم یعنی سایقه ی ما همون ۳۰ سال حساب می شه ؟همسر م بعد ۳ سال پرداخت بیمه فوت کرد در یافتی ما در اسفند ۱۶۰۰بود .لطفا هرکی می دونه جواب بده
  • م ف AE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    27 5
    سلام وخدا قوت . لطفا درخصوص مدرک تحصیلی افراد بازنشسته لشکری هم پی گیری ورسیدگی شود بعضی ازبازنشسته آجا درزمان شاغلی مدرک بالاتر گرفته ودرسبستم حقوقی ثبت،ولی پس ازبازنشستگی مدرک آنها درسیستم بازنشستگی جهت محاسبه حقوق درج تکردیده است .با تشکر
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 2
    سلام بازنشستگی با سختی کارچگونه محاسبه میشود، مثلا کسی ک با ۲۰ سال سابقه وسختی کار شده ۳۰ سال چگونه است
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 6
    باسلامخدمت تمام مسولین محترم وزحمت کش ملت من ازکار افتاده ام با سابقه 9 سال ایا همسان سازی شامل حال من میشه چون هر هفته نوبت دکتر دارم99
  • علیخواه IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    9 2
    سلام بنده 12سال سابفه بازنشسته شدم حقوق هم از 99شده800 چقدر اصافه میشه ممنون اگه پاسخ دهید
  • حسن US ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 3
    اگر ازحداقل حقوق مبلغ شانزده هزارتومان بیشترباشد تکلیف چیست
  • م_د IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    10 2
    با سلام من با 10 سال سابقه چرا 600 تومن در صورتیکه ن سئولات گفتن حقوق 10 سال سابقه دو میلیون سیصد و خورده ای میشه چرا فکری به حال امثال من نمیشه
  • غریبه US ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    16 7
    سلام .از مسئولان سازمان می خواهم‌ بیشتر در فکر معشیت بازنشستگان باشند وقتی زیر خط فقر را ۹میلیون اعلام می کنند آنوقت با ۳ میلیون چه واژه مناسبی را انتخاب می کنند..
  • کریمی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    11 7
    سلام بنده سوابق خدمتم ۳۲ سال ۸ ماه میباشد اینجور سوابق چطوری محاسبه میشود شمافقط نوشته اید ۲۰ و ۲۵ و ۳۰ و ۳۵ و خودم هم بازنشسته شهرداری میباشم و در سال ۹۸ بازنشسته شدم ممنونو نخسته