دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

اول: زمان چندانی نمی‌گذرد از روزهایی که مردم برای دیدن مدیران شهر و مسئولان مجبور بودند مسیری به‌دشواری هفت‌خوان رستم را طی کنند.

سعیدی

کافی است چند سالی به عقب برگردید. همان سال‌هایی که راهروهای ساختمان‌های خدمات‌رسان به مردم، از شهرداری گرفته تا راهنمایی و رانندگی پر از افرادی بود که بلاتکلیف پله‌ها را بالا و پایین می‌کردند و نمی‌دانستند گره پرونده قطوری که تک‌تک برگه‌هایش را بعد از بارها مراجعه به اداره مربوطه جمع کرده‌اند به دست کدام مسئول باز می‌شود. 
دوم: ایجاد بستری مناسب برای آسان‌سازی ارتباط مردم و مدیران یکی از اهداف اصلی مسئولان شهری در کلانشهرهاست. در عصری که نام ارتباطات را با خود یدک می‌کشد مردم باید به‌راحتی مسائل و دغدغه‌های خود را با مسئولان در میان بگذارند، حقوق خود را مطالبه کنند و حتی آنها را به چالش بکشند. هرچند زمینه برقراری این ارتباط تا حدودی در برخی از نهادها و سازمان‌ها فراهم‌شده است اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فرسنگ‌ها فاصله‌داریم. 
سوم: در روزهایی که شهرها به دلیل افزایش جمعیت و توسعه روزافزون با چالش‌های بسیاری روبه‌روست، مدیریت شهری باید با استفاده از فن‌آوری اطلاعات و روش‌های نوین ارتباطی تحولات گسترده‌ای ایجاد کند تا معضلات شهری به کمترین حد خود برسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد تلاش‌های انفرادی و پراکنده درزمینه فن‌آوری اطلاعات نتیجه قابل قبولی نمی‌دهد و برای رسیدن به وضعیت مطلوب و موفقیت باید سیستم‌های یکپارچه‌ای ایجاد کرد تا با استفاده از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، زمینه شهر الکترونیک فراهم شود. شهری که می‌تواند وضع خدمت‌رسانی را ازنظر کمی و کیفی بهبود بخشد و مشارکت شهروندان را افزایش دهد. در چنین شهری، شهرداری‌ها برخلاف گذشته با مخاطبانش تعامل دقیق‌تر، شفاف‌تر و باثبات‌تری دارد و خدمات‌دهی به شهروندان سرعت بیشتری می‌گیرد. چراکه اطلاعات به‌روز و صحیح، به مدیران شهرداری الکترونیکی کمک می‌کند تا در تعامل دوسویه با شهروندان، با برنامه‌ریزی منسجم‌تری برای اداره شهر تصمیم بگیرند. 
تکلمه: گزارش صفحه 12 و 13 بیانگر تلاش‌های گسترده مدیران شهری منطقه 22 درزمینه استفاده از فن‌آوری اطلاعات و روش‌های نوین ارتباطی است. این گزارش حاکی از آن است که چگونه شهرداری این منطقه توانسته با بهره‌گیری از علم ارتباطات و استفاده از ابزارهای نوین فن‌آوری، فاصله میان مسئولان شهری و ساکنان منطقه را به حداقل برساند. 
 

کد خبر 534201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha