بابک افرا ضمن ابراز امیدواری برای بازخوانی قطعه «نامهربونی» از زنده‌یاد مرتضی احمدی، گفت: افراد زیادی آن را با ملودی یا شعرهای مختلف خوانده‌اند اما شخصا همانی را که آقای احمدی خوانده است ترجیح می‌دهم.

«پنجشنبه جمعه» رادیو ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، افرا که مهمان حضوری برنامه «پنجشنبه جمعه» رادیو ایران بود، در گفت‌وگویی اظهار کرد: بسیار دلم می‌خواهم که یکی از کارهای آقای مرتضی احمدی را در دستگاه دشتی، بازخوانی و اجرای مجدد کنم. این قطعه به نام «نامهربونی» معروف است. افراد زیادی آن را با ملودی یا شعرهای مختلف خوانده‌اند اما شخصا همانی را که خود آقای احمدی خوانده است ترجیح می‌دهم. آنقدر این شعر شاد و زیبا و قشنگ است که دلم می‌خواهد همانطور آن را بخوانم.

او درباره اینکه شعر مهدی اخوان ثالث را خوانده است نیز توصیح داد: اخوان‌ثالث را همه به شعرهای نیمایی و شعر نو می‌شناسند. ولی من خیلی شعرهای کهن او را دوست دارم؛ البته جایگاه شعرهای نیمایی سرجای خودش، اما غزل‌ها و قصیده‌هایش را بیشتر دوست دارم. هر شب دو سه غزل از او را می‌خوانم و کیف می‌کنم‌. 

او تاکید کرد: تصادفی به غزلی برخوردم که به نظرم جذاب آمد. گیتارم را برداشتم و شروع کردم به خواندن. شما اگر بشنوید این کار یک شوخ طبعی و نازک طبعی دارد. ملودی روی آن گذاشتم و الان در حال تنظیم هستیم. این غزل جاهایی از لحاظ کلماتی که استفاده کرده بود ثقیل بود و من متناسب با موسیقی آن را با اجازه پسر آقای اخوان‌ثالث تغییر دادم.

افرا همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگو یادآور شد: کرونا آمد و من را به خوانندگی واداشت. سه کار خوانده‌ام. یک کارم به نام «تب» به کادر پزشکی تقدیم شده است. تیتراژی برای برنامه‌ای از شبکه پنج خواندم به نام «شهربازی» که در ایام عید پخش شد و موضوعش این بود که امسال باید ماسک بزنیم. کار بعدی را برای تیتراژ مسابقه «خانه ما» خواندم که از شبکه دو پخش می‌شود. این کار هم درباره کروناست.

در این برنامه که به صورت تصویری نیز راهی آنتن شد، برخی از قطعات توسط افرا خوانده شد و در حقیقت مخاطبان شاهد برگزاری یک مینی کنسرت در این برنامه زنده چندرسانه ای بودند.

«پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و تهیه‌کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت رادیو ایران پخش می‌شود.

کد خبر 533876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha