رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری با اشاره به مفاد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی گفت: نزدن ماسک و رعایت نکردن فاصله اجتماعی در محل کار تخلف اداری محسوب می‌شود.

کرونا در ایران-ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود عباسی رئیس هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری در خصوص جایگاه قانونی بخشنامه شماره ۱۷۷۱۸۸ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ و بخشنامه شماره ۲۰۵۷۳۰ مورخ ۲۸/ ۴/ ۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی گفت: این بخشنامه‌ها مبتنی بر مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناست و در زمره نظامات دولتی و دارای ضمانت اجرای قانونی است.

وی تاکید کرد: نقض مفاد این بخشنامه که ناظر به عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی در محل کار و حضور در محل کار علی‌رغم ابتلا به ویروس کروناست به موجب بند ۲ ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری، عدم رعایت مقررات مربوط و تخلف اداری محسوب شود و مرتکبین آن به مجازات‌های مقرر در ماده ۹ این قانون محکوم می گردند.

رئیس شعبه دوم هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه این گفت و گو بر ضرورت توجه جدی کارمندان دولت به مفاد این بخشنامه تاکید کرد و اظهار داشت: کارمند مبتلا به ویروس کرونا مکلف است بلافاصله مقام مافوق خود را در جریان امر قرار دهد و تا زمان بهبودی کامل و اخذ گواهی سلامت از پزشک معالج از حضور در محیط کار اکیدا اجتناب ورزد.

شایان ذکر است که این بخشنامه همه سطوح شغلی اعم از کارکنان و مدیران دوایر و سازمان‌های دولتی و تمامی دستگاه‌هایی را که مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند، دربر می‌گیرد و هیچ‌کس حق ندارد از مفاد آن تخطی ورزد.

کد خبر 533593

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha