ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه رفتار بهداشتی مردم بهتر شده است، گفت: نباید با افزایش و کاهش مرگ و میر رفتار مردم تغییر کند، بلکه این رفتار برای مدت طولانی باید تداوم داشته باشد.

کرونا مردم

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: رفتار بهداشتی مردم بهتر شده است، نباید با افزایش و کاهش مرگ، رفتار بهداشتی مردم تغییر کند. مطالعات نشان می دهد اگر ۹۵ درصد مردم ماسک استفاده کنند بهتر از این است که کل کشور را تعطیل کنیم.

سخنگوی دولت به تاثیر بهتر استفاده از ماسک در مقایسه با تعطیلات فروردین، افزود: امروز مراعات بهداشتی مردم به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و استفاده از ماسک در اجتماعات،‌ ۶۲ درصد در ادارات ۸۲ درصد و در صنایع تولید نیز ۷۸ درصد افزایش یافته است.

وی در مورد تعداد مبتلایان بیماری کرونا گفت: آماری که دولت مد نظرش است صرفاً از طریق سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود. در جلسات ستاد ملی کرونا اطلاعاتی مطرح می شود. طبیعتاً اعداد متفاوتی در این گزارش‌ها و تخمین‌ها هست.

درگذشت سهیل گوهری و روح الله رجایی را تسلیت می گویم

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به اینکه در روزهای گذشته دو همکاری رسانه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند،‌ گفت: درگذشت سهیل گوهری فعال رسانه‌ای و روح الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم را تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال درجات متعالی و برای جامعه رسانه‌ای صبر آرزو می‌کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال ایرنا درباره میزان آمادگی دولت در صورت افزایش ابتلای شهروندان به ویروس کرونا، اظهار داشـت:‌ آمار مدنظر دولت همیشه از طرف سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و سخنگو نیز بر اساس استانداردهای جهانی شامل موارد قطعی از بیماری این آمار را  اعلام می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه آمارهایی که از نتیجه تحقیقات،  تخمین‌ها و پیش بینی‌ها است در جلسات گذشته مطرح شده است،  گفت: از این پروژه‌های تخصصی در جلسه ستاد استفاده می‌شود و عددهای مختلفی از نتیجه این تخمین‌ها بدست می آید که یکسان نیستند. به عنوان مثال آمار همه کشورهای بر اساس تست کرونا،‌ بیش از ۱۴ میلیون نفر است ولی بر اساس تخمین‌ها حدود ۲۰۰ میلیون نفر افرادی هستند که علائمی نداشتند ولی به کرونا مبتلا شدند.

وی با اشاره به اینکه دولت در مورد انعطاف از تصمیمات آمادگی دارد، افزود: دو گانه عادی سازی و کاهش مرگ و میر دوگانه درستی نیست و این آمادگی در دولت وجود دارد در شرایط قرمز تصمیمات مقتضی را بگیرد.

ربیعی افزود:  زمانی آمار ابتلا و مرگ و میر در اثر کرونا افزایش یافت که موازی با آن پروتکل‌های بهداشتی به میزان ۲۲ درصد کاهش یافته بود. ولی در زمان حال میزان مراعات پروتکل‌ها به ۴۵ درصد افزایش یافته و همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به جامعه کمک کنیم.

  • متن کامل سخنان سخنگوی دولت را از لینک زیر بخوانید:

اظهارات مهم ربیعی درباره نرخ دلار، پیچیدگی‌های خاص حادثه نطنز، حقوق بازنشستگان و سفر الکاظمی به تهران | زندگی مردم دلشوره برای دولت است

کد خبر 533058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha