سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

تخم مرغ محلی یا 2 زرده؟ تاریخ‌دار یا بدون تاریخ؟ بزرگ یا کوچک؟

آیا واقعا این فاکتور‌ها در کیفیت تخم مرغ تاثیر گذارهستند؟متخصصان می‌گوینددر واقع رنگ پوسته تخم مرغ به نژاد مرغ بستگی داشته  و تاثیر چندانی بر کیفیت تخم مرغ ندارد و باید بیشتر به تازگی تخم‌مرغ توجه کرد تا رنگ آن.

از سوی دیگر اخیرا تخم مرغ‌هایی به بازار آمده‌اند که روی بسته بندی آنها نوشته شده«همراه با امگا3 ». در صورتی که غذای مرغ با بذر کتان غنی شده باشد، آنگاه تخم مرغ‌های آن حاوی 225 میلی‌گرم اسید‌های چرب امگا 3 و ویتامین E خواهد بود.

البته متخصصان معتقدند که بهتر است تامین امگا 3 بدن از طریق مواد خوراکی نظیر ماهی‌های چرب باشد که این مواد به طور طبیعی حاوی امگا 3 هستند . اما در پاسخ به این سوال که تخم مرغ محلی بهتر است یا ماشینی؟

پزشکان به طور متفق‌القول تخم مرغ محلی را توصیه می‌کنند که از مرغ‌هایی بدست‌آمده که در محیط باز پرورش یافته و غذای طبیعی خورده‌اند. به عقیده آنها نوع غذای مرغ و محل زندگی آن به طور مستقیم بر کیفیت تخمی که می‌گذارد،تاثیر‌گذار است. در موقع خرید تخم مرغ هم باید به تازگی و سالم بودن آن توجه کرد.

تخم مرغ‌های ترک دار یا شکسته برای مصرف خوب نیستند. علاوه بر این با توجه به گرم شدن هوا، ریسک فاسد شدن تخم مرغ هم افزایش می‌یابد. یک راهکار ساده برای آزمایش سالم بودن تخم مرغ این است که آن را در ظرفی حاوی آب و نمک شناور کنیم؛ تخم مرغی که ته آب برود سالم است و تخم مر‌غ‌هایی که روی آب می‌مانند، مانده یا خراب هستند.

همچنین تخم مرغ‌های تاریخ‌دار هم تا حدود زیادی به تشخیص تازگی یا ماندگی کمک می‌کنند.

کد خبر 53336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز