آخرین تیر خلاص کرونا بعد از تعطیلی اماکن مذهبی و تفریحی به سمت دریا روانه و شناگاه‌های سواحل خزر در مازندران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

شنا ممنوع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جاده‌های منتهی به دریا پر است از مسافرانی که علیرغم درخواست‌های مکرر مسئولان کشور توصیه‌ها را جدی نگرفتند و سوار بر ماشین با بار و بندیل بسته بر سقف اتومبیل به شمال سفر کرده‌اند.افسوس و کلافگی بومی‌هایی که از این مسافرت‌ها و خطری که ممکن است گریبان‌شان را بگیرد، از چهره بسیاری از آن‌ها قابل تشخیص است، اما مسافران هم زیرکی خاص خود را دارند و نگاه‌شان را می‌دزدند تا مبادا برق سرزنش‌آلود چشم‌های محلی‌ها آن‌ها را بیازارد. اندکی آنسوتر و نزدیک‌تر به ساحل ترافیک ماشین‌هایی که کنار زده‌اند، متراکم‌تر است و به یکدیگر می‌گویند که فایده ندارد، اجازه نمی‌دهند شنا کنیم و این انگار دل دو جوان موتورسوار را خنک می‌کند، چون آرام می‌گویند چند بار به آن‌ها گفتیم به دریا نروید و همه جا تعطیل است.

ماموران انتظامی و ناجیان غریق اجازه نزدیک شدن به دریا را نمی‌دهند و می‌گویند راضی به این ضدحال به مسافران نبودند هرچند همین مسافران بارها به حرفشان گوش ندادند و همه را به دردسر انداختند. از اصرار مسافران و از طرفی امتناع ناجیان غریق و ماموران نیروی انتظامی بر می‌آید که تعطیلی شناگاه‌ها تازه اتفاق افتاده، چون دو طرف در صحبت‌های‌شان به طور مکرر از قید دیروز استفاده می‌کنند، یک طرف می‌گوید دیروز اومدیم باز بود طرف دیگر می‌گوید مگر ما تا دیروز می‌گفتیم اجازه شنا کردن ندارید.

از علی رجبی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری علت تعطیلی ناگهانی شناگاه‌ها را پرسیدیم، پاسخ همان چیزی بود که همه انتظار داشتند، یعنی کرونا قاتل نامرئی!

او گفت: وضعیت بیماران کرونایی استان به مرز هشدار رسید، ۶ شهرستان وضعیتشان قرمز است و علاوه بر همه اینها، طوفانی شدن دریا، خطر سیل که یکی دو شهر را گرفتار خودش کرده و احتمال رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن نیز در این تصمیم تاثیرگذار بوده‌اند. طرح‌های دریا تعطیل نیستند و فقط شنا کردن ممنوع است، گردشگران می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن می‌توانند کنار ساحل قدم بزنند و از زیبایی‌های دریا لذت ببرند. برخی از گردشگران ممانعت ورود به دریا را جدی نگرفتند و در همین دو روز ناجیان غریق بیش از ۱۰ نفر را از غرق شدن نجات دادند که این اتفاقات کار را در شرایط کرونایی سخت‌تر کرده است. در ۴۰۷ کیلومتر ساحل مازندران بیش از ۹۰۷ ناجی غریق مستقر هستند، ناجیان علیرغم ممنوعیت شنا در شناگاه‌ها و ۳۷۵ نقطه کور دیگر بر سر کار هستند تا خدایی نکرده اتفاق ناخوشایندی برای مسافران رخ ندهد.

نقی کریمیان، رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: با این که شنا در طرح‌ها ممنوع است و در منطقه آزاد انجام می‌شود، اما ناجیان غریق همچنان در طرح‌ها مستقر هستند. هنوز هم برخی افاد با توجه به هشدارهایی که داده می‌شود در مناطق طرح دریا شنا می‌کنند. مردم توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و عده زیادی از آن‌ها بدون ماسک و دستکش هستند.

هضم این ممنوعیت به طور قطع برای مسافران راحت نیست، چون آن‌ها خود را با گذر از همه محدودیت‌ها و مشکلاتی مانند گرانی بنزین، مسافت‌ها طولانی و پروتکل‌های بهداشتی آزار دهنده شهر خود و شهر مقصد حق به جانب می‌دانند، و از طرف دیگر مدیران استانی هم گفته اند وضعیت قرمز کرونایی راهی جز ممنوعیت سفت و سخت پیش روی آن‌ها باقی نگذاشته، اما این شرایط ضرب المثل قدیمی هرکسی کار خودش، بارخودش، آتیش به انبار خودش را در ذهن تداعی می‌کند، با این تفاوت که آتش این ممنوعیت به دامان بومیانی می‌افتد که حالا هم کرونا بیشتر از همیشه تهدیدشان می‌کند و هم از شلوغی خیابان‌های شهر کلافه شده‌اند.

کد خبر 532208
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha