وزیر آموزش و پرورش گفت: پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا مهرماه پرداخت می‌شود و امیدواریم فرهنگیان زیادی تا پایان سال تحصیلی آتی صاحب خانه شوند.

آسيب‌هاي شغلي معلمان و چند توصيه پزشكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی‌میرزایی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: پاداش بازنشستگی کسانی که در سال ۹۸ بازنشسته شدند را باید پرداخت کنیم. دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردند و اعلام کردند تا قبل از مهرماه این پاداش پایان خدمت پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همه افزایش‌هایی که به حقوق کارکنان شاغل طی ۹ ماه قبل دادیم، باعث شد فاصله بین شاغلان و بازنشستگان افزایش پیدا کند. طرح همسان‌سازی را آقای نوبخت قول دادند قبل از شروع سال جدید اجرا کنند.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: فوق‌العاده تخصصی فرهنگیان که شامل بخش اداری شده بود و شامل بخش اداری نشده بود و فرهنگیان متقاضی بودند شاملشان شود، در خردادماه تصویب شد و از اول فروردین اجرا کردیم. ما ۴ افزایش حقوق برای فرهنگیان در سال گذشته داشتیم اما همه این کارهایی که کردیم این بود که در مقایسه با سایر کارکنان دولت هماهنگ کنیم تا حقوق فرهنگیان متناسب شود. الان متوسط دریافتی فرهنگیان با سایر دستگاه‌ها متناسب است.

وی افزود: همچنین درباره مسکن فرهنگیان کار جدی صورت گرفت. اعلام کردیم تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته در سراسر کشور که پیش از این از امتیاز مسکن بهره نبرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام کنند و متقاضی شوند. حدود ۳۳۰ هزار نفر ثبت نام کردند که طبق قانون کسانی که یک بار از امتیاز استفاده بودند، مجاز نیستند در این طرح شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ۷۵ هزار نفر که در اولویت ما هستند قرار شد هر جا ما زمین داریم، بگذاریم که ۳ میلیون زمین در این راستا اعلام شده که باید تغییر کاربری داده شود. آنجایی هم که زمینی نداریم قرار شد که وزارت مسکن و شهرسازی ورود کند.

وی گفت: ۲۵ هزار واحد را در شهرهای جدید اختصاص دادند به فرهنگیان که تا پایان سال تحصیلی آینده فرهنگیان بتوانند صاحب خانه شوند. برای بقیه استان‌ها قرار شد ما پیمانکار معرفی کنیم و برای برخی دیگر وزارت راه و شهرسازی پیمانکار معرفی می‌کند. توافقی هم با بانک ملی ایران داشتیم که ۴ هزار میلیارد تومان را با سود ۱۲ درصد در اختیار آموزش قرار داد و به عنوان آورده اولیه فرهنگیان می‌تواند کمک خوبی باشد.

این مقام مسئول به بیمه فرهنگیان هم اشاره‌ای کرد و گفت: از نظر بیمه فرهنگیان، خدمات را توسعه داده‌ایم. هم ارائه خدمات بیمه را از ۵ هزار به ۵۵۰۰ مرکز بیمه افزایش دادیم و همزمان پرداخت هزینه درمانی همکاران را کاهش دادیم و در حال حاضر این پرداخت‌ها به‌روز است.

حاجی‌میرزایی افزود: همچنین ۳۴ باشگاه فرهنگی آموزشی برای معلمان در سال ۹۸ تاسیس شد و در ۶ استان باشگاه پیشکسوتان را برای ارائه خدمات به پیشکسوتان راه‌اندازی کردیم. ۱۲۰ مرکز درمانی هم در سراسر کشور داریم که با تخفیف‌هایی که می‌دهند، امکان خوبی برای فرهنگیان مهیا شده است.

کد خبر 531882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha