تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۳ میلیون و ۶۰۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۸۴ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

سیماسادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۷۷۵ مورد بستری شده‌اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری تاکنون به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۲۷ هزار و ۵۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری بیان کرد: همچنین تاکنون ۲ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آمار استان‌های قرمز و هشدار نیز توضیح داد: مثل روز گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک | غرب ایران قرمز شد | ۶ استانی که وضعیت بهتری دارند

  • آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۴۰ هزار نفر رسید

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، وزارت بهداشت عربستان از ثبت ۲۶۷۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۲۴۰ هزار و ۴۷۴ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۴۲ نفر دیگر آمار کل جان‌باختگان هم به ۲۳۲۵ نفر رسیده است.

  • تلفات ویروس کرونا در انگلیس به مرز ۵۶ هزار نفر رسید

تازه‌ترین بررسی یک خبرگزاری غربی نشان می‌دهد تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به مرز ۵۶ هزار نفر رسیده است. به گزارش تسنیم، آمارهای تجزیه و تحلیل شده توسط رویترز حاکی از آن است که تعداد تلفات ویروس کرونا در بریتانیا به بیش از ۵۵۸۷۳ نفر رسیده است. این آمارها با احتساب موارد مشکوک به دست آمده است.

کد خبر 531387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha