تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۳ میلیون و ۸۳۵ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۸۹ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسیده است.

دکتر سیما لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از ۲۵ تا ۲۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۹۱۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۷ هزار و ۶۱ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۶۰۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار و ۶۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۴۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با اشاره به این‌که بستری بیماران در کل کشور افزایش داشته است، درباره استان‌های هشدار و قرمز کرونایی گفت: همانند روزهای گذشته استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • وضعیت کرونا در اوکراین؛ تمدید قرنطینه برای یک ماه دیگر

با افزایش موارد آلودگی جدید، تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در اوکراین به بیش از ۵۶ هزار نفر رسیده و وزارت بهداشت این کشور قصد دارد قرنطینه را حداقل برای یک ماه دیگر تمدید کند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، مرکز نظارت بر گسترش ویروس کرونا که زیر نظر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین فعالیت دارد، اعلام کرد که طی یک روز گذشته در این کشور، ۸۴۸ مورد جدید از آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده است که نشان دهنده افزایش تعداد بیماران برای دومین روز متوالی است.

این مرکز یادآور شده است که در اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ بیمار مبتلا بر اثر عفونت ویروس کرونا جان خود را از دست داده و در عین حال ۸۰۰ نفر هم بهبود یافته‌اند.

به طور کلی در طول شیوع ویروس کرونا در اوکراین، ۵۶ هزار و ۴۵۵ مورد بیماری کووید۱۹ شناسایی شده است. هزار و ۴۴۵ نفر درگذشته و ۲۸ هزار و ۹۳۱ بیمار بهبود یافتند.

منبع: ایرنا

  • آمار مبتلایان به کرونا در عراق به بیش از ۸۶ هزار نفر رسید

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق از مبتلا شدن ۲۲۸۱ شهروند دیگر به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ابتلای ۲۲۸۱ نفر دیگر به ویروس کرونا آمار کل مبتلایان در عراق به ۸۶ هزار و ۱۴۸ نفر رسید. همچنین با جان‌باختن ۹۰ نفر دیگر آمار کل جان‌باختگان ۱۶ جولای به ۳۵۲۲ نفر رسید.

کد خبر 531569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha