تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۳ میلیون و ۳۷۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۷۸ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که ۲۵۲۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است، از افزایش تعداد استان‌های در وضعیت قرمز خبر داد. سیماسادات لاری گفت: از ۲۳ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۰ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۶۲ هزار و ۱۷۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۲۱۱ نفر رسید. لاری همچنین گفت: تاکنون ۲۲۵ هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۳۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون ۲ میلیون و ۲۳ هزار و ۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و لزوم استفاده از ماسک گفت: استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی گفت: استان‌های تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک | ۶ استانی را که وضعیت کرونای قرمز و هشدار ندارند روی نقشه ببینید | مقایسه آمار کرونا با روز گذشته

  • افزایش آمار مبتلایان در عراق به بیش از ۸۱ هزار نفر

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق از ثبت ۲۰۲۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا، آمار کل مبتلایان به ۸۱ هزار و ۷۵۷ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۹۵ مبتلای جدید، آمار کل جان‌باختگان به ۳۳۴۵ نفر افزایش یافته است.

منبع: ایرنا
  • جایگاه قابل توجه ایتالیا در رتبه‌بندی جهانی

منبع: worldometers

ایتالیا با ابتلای روزانه ۱۱۴ نفر به بیماری کووید۱۹ و مرگ ۱۷ مبتلا در ۲۴ ساعت جایگاه ۵۶ جهانی را به لحاظ تعداد مبتلایان روزانه به خود اختصاص داده است.

کد خبر 531042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha