رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به دنبال اعلام تعویق در زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و برخی نگرانی‌های مطرح شده از سوی متقاضیان مشمول سربازی، در این خصوص توضیح داد.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امیر غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره نگرانی برخی از مشمولان سربازی که متقاضی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری هستند، گفت: برابر قانون و مقررات وظیفه عمومی، مهلت مقرر برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی و ارشد یک سال است و این مدت تمدید نشده است. بنابراین در صورت سپری شدن این مدت، مشمولان وظیفه باید خود را برای انجام خدمت وظیفه عمومی به دفاتر پلیس +۱۰معرفی کنند.

وی ادامه داد: در مورد کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد و مشکلی برای شرکت در کنکور برای متقاضیان وجود نخواهد داشت، اما اگر پس از شرکت در کنکور و تا قبل از اعلام نتایج مهلت یک ساله آنان به اتمام رسیده باشد، لازم است به تعیین تکلیف خدمت سربازی خود اقدام کنند تا وارد غیبت نشوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در صورت قبولی این افراد در دانشگاه امکان ادامه تحصیلشان وجود دارد و منعی برای آن نیست. از همین رو نیز توصیه ما به متقاضیان این است که در این خصوص نگرانی نداشته باشند. در صورت لزوم، بین ستاد کل و مسئولان مربوطه در این بخش نیز هماهنگی انجام خواهد شد.

کد خبر 530766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha