هفته پیش اعلام شد مدت آموزش سربازی از یک ماه به ۲ ماه افزایش یافته است اما امروز رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خبری تازه اعلام کرد: مدت آموزش سربازی تا اطلاع ثانوی یک ماه است.

سربازی

به گزارش همشهری آنلاین، روز ۱۲ تیر بود که سردار حبیب‌الله جان‌نثاری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: به دلیل ضرورت استفاده از کارکنان وظیفه در ماموریت‌های محوله و نیزبه منظور کیفی‌سازی آموزش‌ها، با رعایت پروتکل های بهداشتی از امروز دوره آموزش رزم مقدماتی سربازی از یک ماه به ۲ ماه تغییر می‌یابد.» این خبر با وجود تشدید شرایط کرونا در کشور، همه را متعجب و خانواده‌هایی را که فرزندِ مشمول سربازی دارند، بسیار نگران کرد.

حالا سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرده که با توجه به ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، مدت آموزش رزم مقدماتی سربازان به علت تشدید شیوع ویروس کرونا و نیاز به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی سربازان، با یک ماه کاهش کماکان تا اطلاع ثانوی به صورت یکماهه استمرار خواهد داشت.

سردار مهری تاکید کرد: هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص تغییر مدت زمان این دوره به شرایط تداوم شیوع این بیماری در آینده بستگی دارد و در زمان مقرر تعیین تکلیف و اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 527840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلم AU ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    4 13
    سلام خواهشا پیگیری کنید چرا آموزش مرزبانی ۲ ماهه مثلا پادگان شهید رجایی سراب نیلوفر کرمانشاه
  • کامران IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    5 14
    از رییس نظام وظیفه خواهش میکنم سربازانی که دو یا سه ماه به پایان خدمتشون مونده چیه خاطر بیماری کرونا ترخیص کنه این بیماری تو پادگان‌های نظامی خطر ناک تره