سخنگوی دولت گفت: عبور از بحران‌های خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت درباره طرح سوال از رییس جمهوری، گفت: از نخستین روزهایی که مجلس یازدهم تشکیل شد بنای دولت بر همکاری با این مجلس است و دست همکاری برای حل مشکلات مردم از سوی دولت به سمت مجلس دراز شده است. عبور از بحرانهای خارجی و اقتصادی و اجتماعی قطعاً با تعامل همه قوا محقق می‌شود و اگر همکاری مسئولانه همه قوا نباشد راه به جایی نخواهیم برد. تجربه نشان داده هرجا که قوا هماهنگ نبوده‌اند، ضربه آن را مردم خورده‌اند و برای جامعه ضررآفرین بوده است.

قالیباف مانع اصلی درخواستش از ظریف را نمی‌داند؟ | مجلس همان کاری را می‌کند که احمدی‌نژاد کرد

وی افزود: لازم است همه ما با حساسیت بیشتری در کلام خود و اقدام‌مان بیندیشیم تا نگرانی مردم کم شود و همکاری‌ها بین قوا افزایش یابد.سخنگوی دولت با بیان اینکه سوال از وزیر و رئیس جمهوری حق همه نمایندگان است اما استفاده از این حق با عنایت به همه ملاحظات دیگری که در این زمینه مطرح است، بیان کرد: به نفع ملت و کشور خواهد بود. ما نگرانیم که این سوال که در ماه‌های نخست مجلس یازدهم و عدم آشنایی بسیاری از نمایندگان دوره‌ اولی با مشکلات کشور مطرح می‌شود به جای اینکه به پیشبرد امور کشور بینجامد و نتیجه بخش یا امیدبخش باشد بیشتر عکس این تصور است.

ربیعی گفت: در غالب این سوالات چشم‌اندازی برای حل مشکلات کشور و مردم و همراهی برای اداره کشور نمی‌بینم. اگر پیش از اینکه این موارد به عنوان سوال از رییس جمهوری مطرح شود، در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و از طریق توضیح وزرا پیش رود نتیجه‌بخش‌تر است.

سخنگوی دولت همچنین در واکنش به حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس گفت: متاسفانه حواشی حضور آقای ظریف در مجلس بد بود. استفاده از کلمات ناشایست از سوی تعداد معدودی از نمایندگان باعث حیرت دولت و مردم شد. ظریف ترکیبی از صداقت، شهامت و صراحت لهجه است. کمتر وزیری با صفات «متدین»، «امین» و «ضامن غیرت ملی» از سوی مقام معظم رهبری خطاب شده است و سخت ترین دشمنان ایران اعتراف می کنند که این خصایص در ظریف وجود دارد. او در خط مقدم نبرد است و به عنوان سردار دیپلماسی عمل می‌کند. سزاوار نبود که او مورد توهین و تهمت دوستان نماینده قرار بگیرد و در اینجا لازم می‌دانم که از خویشتنداری و آرامش دکتر ظریف تشکر کنم.

بیشتر بخوانید :

کد خبر 528910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه شاه محمدی IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    پدر ملتو دراوردین با تعاملتون