سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان هدف‌گذاری شده و متقاضیان واقعی مسکن باید شناسایی شوند.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست شورای مسکن استان افزود: سال گذشته اقدامات جهادی در بخش مسکن استان انجام شد که جا دارد از همه دستگاه‌های مرتبط تقدیر کنیم.

وی گفت: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی که هفت هزار واحد آن تحویل شد و بقیه نیز در ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود، بخشی از اقدامات مهم دولت برای خانه‌دار شدن مردم است و در مجموع احداث ۲۵ هزار مسکن در استان هدف‌گذاری شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی و در سفر دکتر نوبخت به استان، پنج تا ۶ هزار واحد مسکن شهری نیز هدف‌گذاری شد که شیوه‌نامه و ساز و کار اجرایی آن تدوین شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با تأکید بر تامین زمین در طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان ‌کرد: مردم در خراسان جنوبی نباید دغدغه تامین مسکن داشته باشند و همه دستگاه‌های متولی باید در تامین زمین برای نیازمندان واقعی به مسکن و مسکن اولی‌ها تلاش کنند.

میرجعفریان گفت: در قیمت‌گذاری زمین نیز نباید نگاه اقتصادی داشت و مسیر تامین زمین از سوداگری و بنگاه‌داری جداست.

وی افزود: متقاضیان واقعی مسکن و کسانی که حائز شرایط هستند، باید به دقت شناسایی شوند تا نیاز واقعی مسکن در استان مشخص و براساس آن برنامه‌ریزی شود.

میرجعفریان همچنین از دستگاه‌های متولی، تولیدکنندگان مصالح، پیمانکاران و مالکان خواست با جدیت و همت مضاعف، طرح اقدام ملی مسکن را دنبال کنند تا بتوان در حداقل زمان ممکن به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

نشست شورای مسکن استان خراسان جنوبی با چهار دستور کار تشکیل شد و مواردی از جمله ارائه آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، بررسی تفاهم‌نامه‌های وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌ها، واگذاری گروهی و همچنین تسهیلات بانکیِ طرح اقدام ملی مسکن مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

کد خبر 528663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha