محمود شیرازی: حمید استیلی از تمام مواضعش عقب نشینی کرد و به یکباره گفت: « هر کجا باشگاه پرسپولیس بخواهد فعالیت می‌کنم؛ حتی به‌عنوان دستیار افشین قطبی».

باورش کمی سخت است،  اما وقتی در برنامه صبحگاهی ورزش و مردم بدون هیچ واسطه‌ای این جمله از زبان استیلی خارج شد،  دیگر نمی‌توان منکر آن شد. حمید استیلی پس از مدتها رنگ عوض کرده و هضم این مسئله برای تمام کسانی که او را از نزدیک می‌شناسند کمی سخت است.

استیلی همین چند روز پیش بود که با صراحت عنوان کرد؛ یا من یا قطبی! او بدون آنکه به عواقب این حرفش توجه داشته باشد تا مرز منفور شدن بین هواداران پرسپولیس پیش رفته و گفته بود: «دیگر از دستیار بودن خسته شده‌ام و حاضر نیستم نفر دوم نیمکت باشم. یعنی اگر قطبی بخواهد بماند،  جای من در پرسپولیس نیست،  چون فقط می‌خواهم سرمربی باشم!»

البته این حرف تازه‌ای نبود،  هرچند پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر عنوان شد. حمید از ابتدای فصل هم نمی‌خواست نفر دوم باشد و حتی ادعا کرده بود،  قطبی به‌عنوان دستیار او به تهران آمده است! اختلافات پنهان استیلی و قطبی هم از همین جا آغاز شد، چراکه این ادعای استیلی را به گوش قطبی رساندند ولی از سرمربی پرسپولیس خواستند آن را به روی خودش نیاورد.

شاید اگر حبیب کاشانی همان روز نسبت به این اختلاف واکنش نشان می‌داد،  بسیاری از مشکلات حاشیه‌ای پرسپولیس حل می‌شد،  اما واکنش مدیرعامل قرمزها ماند برای پایان لیگ و پس از قهرمانی. چند روز پیش بود که حبیب کاشانی بالاخره جسارت به خرج داد و با بیان این جمله،  رودربایستی را با حمید استیلی کنار گذاشت: «‌هرکس با قطبی مشکل دارد، می‌تواند برود!»

مدیرعامل پرسپولیس شلاق انتقاداتش را سنگین‌تر کرد و افزود: « پرسپولیس جای کسانی نیست که به‌دنبال منافع شخصی‌شان هستند. اینجا منافع تیم و هواداران در اولویت است».

واکنش شدید حبیب کاشانی به اظهارات ناپخته استیلی که گفته بود؛ دیگر در این تیم دستیار نخواهم بود، خیلی زود اثرش را گذاشت.

کاشانی و استیلی پنجشنبه گذشته با هم نشست داشتند و دیروز بود که استیلی اعتراف کرد که از تمام خواسته‌هایش صرف‌نظر کرده است: «هر کجا باشگاه پرسپولیس بخواهد فعالیت می‌کنم؛ حتی به‌عنوان دستیار افشین قطبی»!

استیلی برای‌‌ اینکه به همه بفهماند،‌ با قطبی هیچ مشکلی ندارد،  کلی هم از این مربی تعریف کرد تا حرفهای نویی زده باشد: « قطبی هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ادبیات گفتاری،  تحولی عظیم در فوتبال ایران بوجود آورده و خود من به‌عنوان همکار،  در این فصل چیزهای زیادی از قطبی یاد گرفتم.»

یک فرضیه محتمل

اینکه چرا استیلی تا دیروز در مورد قطبی از این ادبیات دوستانه استفاده نمی‌کرد، خود جای سؤال دارد. آیا می‌توان اتفاقات آینده باشگاه پرسپولیس را با توجه به این تغییر موضع استیلی حدس زد.

می‌گویند افشین قطبی نمی‌خواهد در پرسپولیس بماند و این تصمیم او هم هیچ ارتباطی ‌به ماندن یا رفتن استیلی ندارد. قطبی به احتمال فراوان از ایران می‌رود،  پس دیگر جایز نیست برای نفر اول بودن در پرسپولیس برای او یا دیگران خط و نشان کشید.

این چیزی است که استیلی تا چند روز پیش از آن مطمئن نبود،  اما حالا از آن خبردار است. رایزنی‌ها برای آمدن محمد خاکپور هم آغاز شده،  اما فعلا در ظاهر باید گفت: «برای خدمت در پرسپولیس،  آماده‌ام،  حتی به‌عنوان دستیار»!

این فقط یک فرضیه‌ است. فرضیه‌ای نزدیک به واقعیت. تا چند روز آینده مشخص خواهد شد که استیلی برای خدمت می‌آید یا برای منافع شخصی‌اش. باید منتظر بمانیم تا اتمام سفر ایرانگردی افشین قطبی و همسر کره‌ای‌اش، 

کد خبر 52857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز