تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۱ میلیون و ۲۹۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۳۰ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین وضعیت کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۱۴۸ نفر بستری شده‌اند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۱۳ تا ۱۴ تیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کشور به ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر رسیده است. وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است. همچنین ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکید کرد:  ۳۱۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مکرر دست‌ها به ویژه استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل و حضور در تجمعات گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین تاکید کرد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | این ۱۸ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار گرفتند | آخرین تغییرات آمار کرونا در ایران

  • آمار مبتلایان در عربستان به مرز ۲۰۶ هزار نفر رسید

منابع خبری از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان و عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه اسکای‌نیوز عربی، وزارت بهداشت سعودی از ثبت ۴ هزار و ۱۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان در عربستان به ۲۰۵ هزار و ۹۲۹ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت سعودی همچنین از جان‌باختن ۵۶ نفر و افزایش آمار کلی جان‌باختگان به ۱۸۵۸ نفر خبر داد.

  • جان‌باختن ۱۰۶ مبتلای دیگر در عراق

وزارت بهداشت عراق هم از ثبت ۲۳۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار مبتلایان به ۵۸ هزار ۳۵۴ نفر خبر داده است. همچنین با جان‌باختن ۱۰۶ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۲۳۶۸ نفر رسید.

بر اساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز، کشورهای عربستان، قطر، مصر، عراق و امارات بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان عرب را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 528006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha