تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۱ میلیون و ۴۹۶ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۳۵ هزار نفر ثبت شد.

اینفوگرافیک آمار کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به استان‌های قرمز و زرد کرونایی، به ارائه آمار ابتلا به این ویروس و مرگ بر اثر آن طی ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

سیماسادات لاری گفت: از ۱۴ تا ۱۵ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۲۹۵ مورد بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۰ هزار و ۴۳۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید. وی همچنین ادامه داد: تاکنون ۲۰۱ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته این مسئول، ۳۱۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تاکنون یک میلیون و ۷۹۴ هزار و ۷۲۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک گفت: استان‌های خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • موج دوم شیوع کرونا؛ اسپانیا یک منطقه دیگر را قرنطینه کرد

به گزارش یورونیوز، مقامات منطقه گالیسیا در شمال غرب اسپانیا روز یکشنبه ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) اعلام کردند که در پی شیوع مجدد ویروس کرونا، مقررات قرنطینه را بر ۷۰ هزار ساکن این ناحیه اعمال خواهند کرد. به این ترتیب اهالی گالیسیا حق خروج از این منطقه را از امروز یکشنبه تا جمعه آینده، دو روز قبل از برگزاری انتخابات محلی نخواهند داشت.

وزیر بهداشت محلی این ناحیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفته است که علت شیوع مجدد کرونا، فعالیت چندین کافه در این منطقه است. به همین دلیل با مقررات جدید، ظرفیت کافه‌ها و رستوران‌ها به ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا روز یکشنبه گفت نظام درمانی این کشور نسبت به موج اول شیوع ویروس کرونا در ماه مارس آماده‌تر است. با این حال وی از مردم خواست اقدامات حفاظتی را همچنان رعایت کنند.

پیش‌تر در روز شنبه ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) و در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در منطقۀ کاتالونیای اسپانیا، مقامات این ناحیه تصمیم گرفته بودند بار دیگر مقررات قرنطینه را بر جمعیتی ۲۰۰ هزار نفری اعمال کنند.

اسپانیا با بیش از ۲۰۵ هزار مورد ابتلا و ۲۸ هزار مرگ، از جمله کشورهای اروپایی است که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کووید۱۹ دیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 528316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    15 0
    قرار بود ما کرونا را شکست دهیم ن کادر درمان را مردم خواهش میکنم رعایت کنید کادر در مان خسته است
    • الی IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 0
      من نمیدونم چرا ملت ما همش باید درگیر شکست و مقاومت وووو باشن
    • من IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      5 0
      اینجا شده لیانشامپو همه درگیرن ولی بیاید واقعا فکر کادر درمان و خودمون و خانواده هامون باشیم کرونا شوخی نیست این بنده خداها درک میکنن گرانی و فشار هست به خاطر همین قرنطینه نمیکنن پس بیاید ما هم رعایت کنیم حداقل کار ما زدن ماسک شستشوی دست جلوگیری از تردد های بی مورد و همچنین نظافت عمومی و بهداشتی خدا هم کمک میکنه و رد میشیم از این گذر واقعا خطرناک