تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۱ میلیون و ۱۰۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۲۶ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از ابتلای ۲۵۶۶ مورد جدید به کرونا در کشور خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۱۲ تا ۱۳ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۸۳ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ نفر رسید. وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: تاکنون ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. لاری گفت: ۳۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۹۵۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با بیان این‌که استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: استان‌های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • فوت ۱۰۲ مبتلای دیگر در عراق

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان و عراق خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۲ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد. با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به کرونا در عراق به ۵۶ هزار و ۲۰ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۱۱۰ مبتلای دیگر آمار کل جان‌باختگان به ۲۲۶۲ نفر رسید.

  • افزایش آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۰۱ هزار نفر

وزارت بهداشت عربستان هم از ثبت ۴۱۹۳ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و افزایش آمار مبتلایان به ۲۰۱ هزار و ۸۰۱ نفر خبر داد. این وزارت همچنین اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ مبتلای دیگر جان باختند تا آمار کل جان‌باختگان به ۱۸۰۲ نفر رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 527695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha