جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

«محبوبه امینیان» همسایه ما در خیابان طوس بافت «نشانگر کتاب» با نخ و قلاب را آموزش می‌دهد.

نشانگر

همشهری آنلاین: «محبوبه امینیان» همسایه ما در خیابان طوس بافت «نشانگر کتاب» با نخ و قلاب را آموزش می‌دهد. پس اگر در خانه نخ کاموای بلااستفاده و قلاب بافندگی دارید، برای انجام یک هنر یا کار تازه دست به کار شوید. می‌توانید این دستبافته خود را به عزیزی هدیه دهید، یا حتی می‌توانید با بافت این نشانگرها اشتغالی ساده با حداقل امکانات موجود برای خود ایجاد کنید. 

محبوبه امینیان/ ساکن خیابان طوس
  •  ابزار مورد نیاز
  1.  نخ کاموا یا قلاب‌بافی 
  2.  قلاب بافتنی 
  •  روش کار

ابتدا ده زنجیره می‌زنیم و با یک زنجیر اضافه‌تر روی ۵ پایه اول، پایه کوتاه می‌زنیم. دوباره ۵ زنجیره می‌بافیم. ۳ زنجیره اضافه‌تر می‌زنیم، در خانه چهارم، ۲ تا پایه بلند می‌زنیم که با ۳ زنجیره اول ۳ پایه بلند می‌شود. در خانه بعدی، تک پایه و در ۳ پایه بعدی، پایه کوتاه می‌زنیم و در نهایت با هم یکی می‌شوند. یعنی ۳ پایه با هم یکی می‌شوند. در مرکز ساقه برگ، پایه دوبل می‌زنیم و هرکاری که از این به بعد در سمت راست اعمال کردیم معکوسش را در سمت چپ اجرا می‌کنیم. یعنی در ۳ زنجیره ابتدایی پایه بلند می‌زنیم و در نهایت با هم یکی می‌شوند و دوباره یک تک پایه و در خانه آخر ۳ پایه بلند می‌بافیم. دوباره ۳ زنجیره  می‌زنیم، کار را برمی‌گردانیم و در همان خانه، ۲ پایه می‌زنیم.

در خانه بعدی تک پایه و در ۳ خانه‌ بعدی هم تک پایه می‌زنیم و در نهایت جمع می‌کنیم. از این به بعد روی پایه دوبل فقط کشباف از رو می‌بافیم. این بافت را تا ۸ رج به همین‌ترتیب ادامه می‌دهیم. در رج نهم ۳ زنجیره می‌زنیم، در همانجا یک پایه، روی پایه بعدی، تک پایه و روی ۳ پایه‌های بعد تک پایه می‌زنیم که در نهایت باید یکی شوند. در مرکز ساقه هم کشباف می‌زنیم. در سمت دیگر، ۳ پایه ابتدایی را می‌بافیم و با هم یکی می‌کنیم. یک تک پایه و در آخری ۲ پایه می‌بافیم. رج دهم ۳ زنجیره، یک پایه داخل همان خانه می‌زنیم، یک تک پایه روی خانه بعدی و این بار ۲ تا پایه می‌زنیم و با هم یکی می‌کنیم. کشباف را می‌بافیم و معکوسش را اجرا می‌کنیم. رج یازدهم ۳ زنجیره می‌زنیم، خانه بعدی تک پایه و دوپایه بعدی را می‌بافیم و با هم یکی می‌کنیم. 

کد خبر 527757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha