همشهری امارات: وزارت انرژی آمریکا از کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته خبر داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته پنج میلیون و 400 هزار بشکه کاهش داشته است.
این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد این ذخایر در هفته گذشته افزایش داشته باشند. بنا بر این گزارش، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در حال حاضر 5/6 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

بخشی از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به دلیل کاهش واردات این کشور در هفته گذشته در مقایسه با دو هفته قبل است. میانگین واردات نفت خام آمریکا در هفته گذشته 9 میلیون و 200 هزار بشکه در روز بوده است که 696 هزار بشکه در روز کمتر از دو هفته قبل می‌باشد.

بر اساس گزارش وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر بنزین این کشور نیز در هفته گذشته کاهش داشته است. این در حالی است که به فصل تابستان و افزایش رفت و آمد خودروها و افزایش شدید مصرف بنزین در این کشور نزدیک می‌شویم.

بنا بر این گزارش، میزان ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته با 800 هزار بشکه کاهش در مقایسه با دو هفته قبل به 209 میلیون و 400 هزار بشکه رسید در حالی که پیش‌بینی می‌شد میزان این ذخایر 250 هزار بشکه افزایش یافته باشد. میزان ذخایر بنزین آمریکا هم اکنون 9/4 درصد بیش از مدت مشابه در سال گذشته است اما با این حال، در سطح قابل قبولی قرار ندارد.

وزارت انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد میزان ذخایر فرآورده‌های پالایشی این کشور که شامل گازوئیل و سوخت گرمایشی منازل می‌شود در هفته گذشته 700 هزار بشکه افزایش داشته و به 107 میلیون و 800 هزار بشکه رسیده است. پیش‌بینی می‌شد میزان این ذخایر حدود یک و نیم میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

بنا بر این گزارش، پالایشگاه‌های آمریکا در هفته گذشته با 9/87 درصد از ظرفیت‌های خود کار کرده‌اند که در مقایسه با دو هفته قبل (6/86 درصد) افزایش داشته است. وزارت انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد میزان تقاضای نفت در این کشور در چهار هفته اخیر 20 میلیون و 300 هزار بشکه در روز بوده است که 3/1 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

بنا بر این گزارش، میزان تقاضای بنزین در آمریکا در چهار هفته اخیر 9 میلیون و 300 هزار بشکه در روز بوده است که 4/0 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

صادرات گاز ایران به اروپا کاهش خواهد یافت
موسسه وود مکنزی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، افزایش تقاضای داخلی موجب کاهش صادرات گاز طبیعی ایران به اروپا خواهد شد. به گزارش بلومبرگ ضمن اعلام این خبر به نقل از جانی سالتون کارشناس ارشد این موسسه تحقیقاتی افزود: در تازه‌ترین مدل‌های آماری موسسه وود مکنزی، میزان واردات گاز اروپا از ایران را کاهش دادیم چرا که رشد تقاضای داخلی موجب افت صادرات گاز ایران به اروپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ترکیه تنها کشوری است که از ایران گاز وارد می‌کند. ایران دومین ذخایر بزرگ گازی جهان را پس از روسیه در اختیار دارد و طی سال 2006 بیش از 1/105 میلیارد متر مکعب گاز مصرف کرده که نسبت به سال قبل از آن 7/2 درصد رشد داشته است.

 وی گفت: در منطقه دریای خزر، گاز کافی برای صادرات به اروپا از طریق خط لوله ناباکو وجود نخواهد داشت و اروپا مجبور است بخشی از گاز مورد نیاز خود را تا سال 2013 از ترکیه وارد کند. روسیه نیز بهترین منبع تامین گاز مورد نیاز اروپا طی سالهای آینده خواهد بود.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 52774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز