مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

عملیات تخریب ۲۰ پلاک فرسوده به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در منطقه ۱۷ تهران به منظور تأمین سرانه‌های خدماتی و فضای سبز این منطقه پایتخت آغاز شد.

بافت فرسوده - منطقه 18

به گزارش همشهری آنلاین، اجرای طرح تعریض محور شهید ابراهیم حاجیان و تخریب ۲۰ پلاک فرسوده با مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع برای افزایش سرانه‌های خدماتی و همچنین بازگشایی معابر در منطقه ۱۷ تهران صبح امروز با حضور زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران و محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ آغاز شد.

از قدیم به منطقه ۱۷ تهران، منطقه جزیره می‌گفته‌اند زیرا توسط اتوبان‌های بسیار و خط راه آهن تهران محاصره شده است و به همین دلیل دارای فضای سبز کافی نیست. این منطقه مابین دو خط راه‌آهن تهران- تبریز و تهران - اهواز و همچنین بزرگراه آیت‌الله سعیدی محصور شده و در حقیقت این سه خط عبوری، منطقه ۱۷ را همچون جزیره مثلثی شکل از سایر مناطق تمییز داده است.

بر اساس گزارش تسنیم، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: تجمیع پلاک‌های بافت‌های فرسوده یکی از مسائل شهر تهران محسوب می‌شود چرا که بافت فرسوده به دلیل ناپایدار بودن مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: در مناطق مختلف تهران بویژه مناطق ۱۷، ۱۵، ۱۶ و ... شاهد بافت فرسوده و خانه‌های ریزدانه هستیم و همین امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که بر اساس مصوبه دولت و شورای شهر تهران تسهیلاتی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چنین مناطقی فراهم شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: ارائه تسهیلات ویژه برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و بهره‌مندی از این امتیازات می‌توانند بخش عمده‌ای از مشکلات را در زمینه بافت فرسوده برطرف کند و انتظار می‌رود که شهروندان نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

صدراعظم نوری ادامه داد: در صورتی که شهروندان در ارتباط با تجمیع و نوسازی بافت‌های فرسوده همکاری نکنند، نمی‌توان اقدام مؤثری را در ارتباط با نوسازی بافت‌های فرسوده انجام داد و در این زمینه باید شهروندان همکاری و همراهی داشته باشند همچنین از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی نیز برای نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده شود.

محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ نیز در این مراسم گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، امروز ۲۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷ تخریب و از فضای ایجاد شده برای بازگشایی معابر و همچنین سرانه‌های خدماتی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: منطقه ۱۷ همانند برخی مناطق جنوبی پایتخت دارای بافت فرسوده است و ضرورت دارد در نوسازی و بهسازی این محدوده‌ها، دولت و دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با شهرداری تهران داشته باشند و در واقع بار نوسازی بافت فرسوده تنها به دوش شهرداری نباشد.

کلهری اظهار امیدواری کرد که شهرداری بتواند از ظرفیت و تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده استفاده کند و در این زمینه از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

شهردار منطقه ۱۷ تهران در ادامه با اشاره به حضور سازندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث واحدهای جدید در این منطقه، گفت: خوشبختانه در این منطقه ما شاهد حضور سازندگان خوبی هستیم و شهرداری نیز بر اساس ضوابط و مقررات موجود شرایط مناسبی را برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده فراهم کرده است.

کلهری ادامه داد: همچنین در طرح تفصیلی منطقه نیز تسهیلات خوبی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده است و شهرداری نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه ۱۷ برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در سال گذشته، گفت: سال گذشته توانستیم با برنامه‌ریزی صحیح و مدون، بخشی از بافت فرسوده در منطقه را نوسازی و بهسازی کنیم که این فرآیند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و در سال گذشته ۵۴ پلاک به میزان ۷۰ میلیارد ریال تملک دادند.

شهردار منطقه ۱۷ تهران گفت: همچنین در سال گذشته ۱۶ هزار متر باغ سبزی در منطقه ۱۷ توسط شهرداری تهران تملک شد که بنا داریم این مجموعه را به عنوان باغ پروانه تبدیل کنیم.

وی همچنین درباره نحوه تملک املاک فرسوده در منطقه ۱۷ گفت: در این زمینه شهرداری تهران به ازای هر ملک بافت فرسوده، رقم آن را و یا ملکی به ازای آن به شهروندان پرداخت می‌کند و در واقع در این فرآیند تلاش می‌شود که رضایت شهروندان جلب شود.

کد خبر 527193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی صفاریی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    1 0
    اگر بانک مسکن در این مورد مشارکت و بورس هم دراین مورد دست بکار شوند قطعا" کارگشا یی در مسکن صورت میگیرد البته باید یک برنامه مدون و سریع اجرایی شود