مجموعه تئاتر و موسیقی باغ کتاب با ظرفیت ۴۱۰ نفر با امکانات بصری و صوتی به روز با هدف استفاده هنرمندان و فعالان در این عرصه به‌زودی در شمال تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

باغ کتاب

«محسن جلالی» مدیرعامل مؤسسه باغ کتاب با بیان این خبر گفت: «این مجموعه تخصصی در شمال تهران با ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای افزایش سرانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌تواند نقش بسزایی در ارائه خدمات به علاقه‌مندان ساکن در شمال تهران و سایر مناطق تهران ایفا کند. »

وی افزود: «مجموعه تخصصی تئاتر و موسیقی باغ کتاب در طبقه منفی یک در منتهی الیه ساختمان باغ کتاب در مساحتی حدود هزار و ۷۵۰‌مترمربع که قبلاً گالری بود ساخته شده است. مجموعه تئاتر و موسیقی باغ کتاب شامل ۲ فضای تئاتری و موسیقایی به همراه یک استودیوی موسیقی است. »

جلالی افزود: «ویژگی‌هایی که این مجموعه دارد می‌تواند پاسخگوی نیاز هنرمندان و فعالان این حوزه باشد. این مجموعه دارای یک سالن قاب صحنه‌ای با ظرفیت ۲۶۰ صندلی و یک «بلک باکس» با ظرفیت ۱۵۰ صندلی با کاربری تئاتر و موسیقی و یک استودیوی موسیقی به مساحت ۱۰۰‌مترمربع و همگی با تمرکز آکوستیک طبیعی است.

همچنین همه فضاهای تخصصی این مجموعه هویت بصری و صوتی مشترک دارند. » به گفته مدیرعامل باغ کتاب قرار بود این مجموعه اسفندماه سال گذشته افتتاح شود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا گشایش آن به تعویق افتاد و به‌زودی مراسم افتتاحیه با حضور مدیران شهری و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار خواهد شد.  

کد خبر 527100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha