همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون احداث باغ کتاب تهران ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از بهره برداری باغ کتاب تهران در ۶ ماهه اول سال آینده خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی اصغر مونسان در مورد باغ کتاب تهران با بیان این مطلب که باغ کتاب تهران در زمینی به مساحت 100 هزار مترمربع و بنایی به وسعت ۵۴ هزار و ۷۱۹ مترمربع در حال احداث است، افزود:  در این مکان کتاب‌ها به صورت تخصصی عرضه خواهد شد و در هر غرفه، یک متخصص مشاور حضور خواهد داشت تا مراجعان را برای دسترسی آسان به منابع تخصصی راهنمایی کنند، همچنین قرار است برنامه‌ای طراحی شود که علاقه مندان از طریق فضای مجازی کتابهای مورد علاقه خود را انتخاب و سفارش دهند.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران ادامه داد: برپایی سالن‌های نمایشی و پخش نمایش‌هایی با محتوای کتاب و کتابخوانی، کافه کتاب و کلینیک کتاب درمانی، فروش منابع غیر کتابی و بازی‌های رایانه‌ای و آموزشی، برپایی کارگاه‌های ساخت انیمیشن و ساخت بازی‌ها و کشف استعدادهای بر‌تر و معرفی این استعداد‌ها به مراکز خاص از دیگر برنامه‌هایی است که اجرای آن در باغ کتاب تهران پیش بینی شده است.

مونسان افزود: این مکان شامل پنج تالار همایش است و تالار اصلی آن با ظرفیت ۶۰۰ نفر بوده که مدرن‌ترین تالار در تهران در زمینه اجرای تئا‌تر، نمایش و اجرای ارکس‌تر موسیقی به شمار می‌رود. و اینطور پیش بینی شده که کتاب‌هایی که توسط هر ناشری در دنیا منتشر می‌شود، در باغ کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه باغ کتاب تهران ۱۶ فضای نمایشگاهی طراحی شده که این فضاهای نمایشگاهی بسته به نیاز‌های مختلف ممکن است به هم متصل شوند و یا اینکه به صورت مستقل عمل کنند، گفت: در این پروژه شرایطی اعمال شده که به صورتی بسیار ساده و بدون مشکل، مثلا شش فضای نمایشگاهی به یک نمایشگاه تبدیل شود و یا بتوان از ترکیب این فضا‌ها چند نمایشگاه متفاوت به صورت همزمان را برگزار کرد.

مونسان اظهار داشت: فضاهای نمایشگاهی باغ کتاب این قابلیت را نیز دارند که همه آن‌ها به صورت یکجا برای برگزاری یک نمایشگاه بسیار بزرگ مورد بهره برداری قرار گیرند.

کد خبر 194653
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز