پریسا امیرقاسم خانی در قلب گردشگری تهران کمی آن‌سوتر از بوستان آب و آتش و نرسیده به پل طبیعت بزرگ‌ترین اتفاقات فرهنگی و هنری چند ساله اخیر رخ می‌دهد. قرار است ۳ پروژه کلانشهری در حوزه گردشگری با نام‌های باغ هنر، دریاچه هنر و باغ نمایش بعد از سال‌ها توقف در ۶ ماهه دوم سال به بهره‌برداری برسد.

طرح اراضي عباس آباد

با این کار فضایی ایجاد می‌شود برای تعاملات اجتماعی بین مردم؛ برای توسعه و رشد فرهنگ و هنر و پر کردن اوقات فراغت شهروندان.

اراضی عباس‌آباد با فضای ۵۶۰ هکتاری در قلب پایتخت این روزها یکی از انتخاب‌های شهروندان تهرانی برای استفاده از فضای طبیعی است. با بهره‌برداری از این ۳پروژه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد بیش از پیش محلی برای حضور شهروندان خواهد شد.

  • باغ هنر:   این بخش در وسعت ۲ هکتار، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد را به باغ‌موزه دفاع‌مقدس وصل می‌کند و در کنار باغ کتاب قرار دارد. بخش قابل‌توجهی از باغ هنر یعنی حدود ۷۰درصد آن به محوطه‌سازی‌ اختصاص دارد که شامل فضای سبز، آبنما و... است. در باغ هنر آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۲۰۰ نفر، گالری هنری با وسعت ۱۸۰۰ متر مربع همراه مجموعه کافه‌ها دیده می‌شود. ساختمان کوشک مرکزی که مدت‌ها مرحله نازک‌کاری آن طول کشیده با تأخیر ۶ ماهه از باغ هنر افتتاح خواهد شد که شامل سالن همایش ۳۰۰نفره و یک گالری هنری با متراژ ۲۵۰۰مترمربع و مجموعه رستوران‌هاست.
  • دریاچه هنر: این پروژه بیشتر جنبه تفریحی و گردشگری دارد و دارای مساحت ۲۵ هزار مترمربع است و کنار باغ کتاب، کتابخانه ملی و باغ هنر قرارگرفته است. دریاچه هنر شامل ۲ دریاچه جنوبی و شمالی است. داخل دریاچه جنوبی با وسعت ۱۸هزار مترمربع، بخشی به‌صورت جزیره با وسعت ۳۰۰۰ مترمربع طراحی شده که دارای ۲ طبقه است؛ در طبقه اول جزیره کافه گالری واقع شده و طبقه دوم فضای باز و مسطحی است که مردم می‌توانند در آن از فضای دریاچه و نمای تهران استفاده کنند. در دریاچه شمالی با وسعت ۷ هزار مترمربع تفریحات و بازی‌های آبی مانند قایق سواری، قایق‌های کنترلی و... قرار دارد.
  • باغ نمایش: در این پروژه حضور هنرمندان ازجمله گروه‌های موسیقی، تئاتر و سینما را خواهیم دید. باغ نمایش حدود ۴ هکتار وسعت دارد و شامل ۴ آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۵۰ نفر است و فضاهای مسطحی دارد که دید خوبی نسبت به شهر تهران دارند. در طرح آینده باغ نمایش بلک باکسی درنظر گرفته شده است. بلک باکس فضای استیج‌مانند خاص برای اجرای تئاترها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین است. بلک باکس باغ نمایش ۲۵۰نفر ظرفیت دارد.

کد خبر 446007

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha