هنگام تدوین سند توسعه محله‌ها، بیشترین مطالبات مردمی در حوزه عمران شهری بود.

همیاری

  همشهری آنلاین_ مهدی حبیبی: این امر سبب شد مدیریت شهری در سال گذشته و3ماهه اول سال جاری، بخش قابل توجهی از توان اجرایی خود را برای پاسخگویی به این مطالبات صرف کند. این تلاش‌ها باز شدن گره‌های کور چندین ساله محله‌ها را به دنبال داشت و رضایت اهالی و شورایاران محله‌ها را جلب کرد.

سند توسعه محله‌ها سال گذشته با همفکری شهردار منطقه 17 و شورایاران محله‌ها تنظیم و در آن 10اولویت و نیاز هر محله مشخص شد تا به‌عنوان پروژه‌های کوچک مقیاس محلی پیگیری و اجرا شود. در اینفوگرافیک اطلاع‌رسان زیر به فعالیت‌های عمرانی منطقه 17 در سال گذشته پرداخته شده و جزئیات این فعالیت‌ها به زبان آمار و ارقام بازگو شده است.

  • مشکل20ساله محله وصفنارد رفع شد

با اجرای طرح ساماندهی و رفع آبگرفتگی خیابان‌های جهاد و فرخنده، یکی از مطالبات بر زمین مانده اهالی محله گلچین پاسخ داده شد. به دلیل هدایت آب‌های سطحی بزرگراه آیت‌الله ‌سعیدی و محله یافت‌آباد به نهرهای محله وصفنارد، حجم آب واردشده به نهرهای خیابان‌های جهاد و فرخنده افزایش پیدا می‌کرد و با سرازیر شدن در معابر، وارد منازل مسکونی می‌شد. با لوله‌گذاری و اصلاح شیب نهرها، این مشکل20ساله حل شد. جمع‌آوری نهرهای محله آذری هم از مطالبات جدی اهالی بود که پس از سال‌ها به مرحله عملیاتی رسید. 

  • توجه در اولویت‌سنجی محله‌ها

قرار گرفتن پروژه‌های عمرانی در ردیف پروژه‌های کوچک مقیاس محلی، احاطه کامل برنامه‌ریزان و مجریان طرح‌ها را می‌طلبد تا بیشترین و مؤثرترین بازدهی را داشته باشد. همفکری مدیریت شهری با معتمدان محلی سبب شده اولویت‌سنجی محله‌ها با دقت انجام شود و با صرف کمترین هزینه به بالاترین میزان بهره‌وری در حوزه عمرانی دست پیدا کنند. 

  • آغاز طرح ایمن‌سازی معابر

به موازات نهضت نهرسازی و طرح جمع‌آوری نهرهای فرسوده که در محله‌ها اجرا می‌شود، عملیات ایمن‌سازی و تسطیح (همسطح سازی)معابر منطقه 17 آغاز می‌شود. ناحیه یک محل پایلوت اجرای این طرح است. 

کد خبر 526842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha