گروه ورزشی: علی کریمی کاپیتان دوم تیم‌ملی ایران پس از محرومیت از حضور در تیم‌ملی به‌دلیل اظهارنظرهای منتقدانه درخصوص فدراسیون فوتبال، در انتظار جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال و علی دایی است.

مهدی تاج تصمیم‌گیری نهایی در مورد علی کریمی را به تشکیل جلسه آینده با این بازیکن و علی دایی موکول کرده است.

دایی پنجشنبه از امارات به ایران باز می‌گردد تا در روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده در جلسه‌ای مشترک با حضور تاج و علی کریمی در مورد بازیکن تیم‌ملی و اظهارنظرهای اخیر او تصمیم‌گیری نمایند.

علی کریمی البته روز گذشته برخی از صحبت‌های اخیر که از قول او در محافل ورزشی در پاسخ به محرومیتش عنوان شده بود را کاملا تکذیب کرد. کریمی بر این موضع خود اصرار دارد که قبل از تشکیل جلسه و روشن شدن تکلیف نهایی‌اش، قصد ندارد درخصوص محرومیت خود صحبت کند. 

این درحالی است که گفته می‌شود به دلیل اتفاقات اخیر شاید علی کریمی دیگر به تیم‌ملی بازنگردد، چون کاپیتان دوم تیم‌ملی اعتقاد دارد: «نباید با او چنین برخوردی می‌شد.»  هرچند که کریمی هنوز واکنشی قاطعانه و شفاف در این رابطه نشان نداده است.

رایزنی‌های اخیر درحالی در مورد کریمی صورت می‌گیرد که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته مواضع جدی خود را در قبال کریمی اعلام کرد. کفاشیان گفت: «موضوع اخیر را به کمیته تیم‌های ملی سپرده‌ام.

اگر می‌خواهیم به سمت جلو حرکت کنیم، باید در چنین مواردی تذکر لازم را بدهیم.» وی ادامه می‌دهد: «اختیار این قضیه را به کمیته تیم‌های ملی سپردم. آنها هر تصمیمی بگیرند، قبول می‌کنم. به‌شخصه روی ماندن یا نماندن کریمی در تیم‌ملی اصراری ندارم.»

رئیس فدراسیون با بیان اینکه کریمی نباید گلایه‌هایش را در رسانه‌ها مطرح می‌کرد، ادامه می‌دهد: «کریمی می‌توانست صحبت‌هایش را به من منتقل کند اما حالا که قضیه رسانه‌ای شده باید عواقبش را هم بپذیرد.»

کفاشیان درخصوص نظر علی دایی در مورد تصمیم‌گیری درباره کریمی می‌گوید: «قطعاً نظر او مهم است. دایی نظرش را با کمیته تیم‌های ملی در میان می‌گذارد و آنها با توجه به نظر دایی، تصمیم‌گیری می‌کنند.»

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید می‌کند: «علی کریمی یک مهره ارزشمند برای تیم‌ملی است اما نمی‌توانیم از نظم و انضباط خارج شویم. من هم می‌خواهم بهترین تدارک را داشته باشیم اما وقتی امکانات نیست چکار، می‌توانم انجام بدهم.»

یاوری: حذف علی کریمی اشتباه است

محمود یاوری در مورد تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر محرومیت علی کریمی از حضور در تمرینات تیم ملی، اظهار داشت: «اگر این بحث بین سرمربی و بازیکن پیش آمده باشد، سرمربی با توجه به اینکه باید با ۳۰ بازیکن کار کند، این اختیار را دارد که هر بازیکنی حتی سطح بالا را از گردونه خارج کند.» 

وی افزود: «باید بررسی کرد که این درخواست را علی دایی به فدراسیون داده یا مسئولان فدراسیون خودشان چنین تصمیمی گرفته‌اند.»

این مربی عنوان کرد: «درخصوص علی کریمی با توجه به اینکه از نیروهای تاثیرگذار تیم ملی است، باید با تامل بیشتری تصمیم‌گیری شود. انتقاد اگر در باب مسائل فنی نبوده باشد،  جا دارد که با حوصله بیشتری در موردش تصمیم‌گیری صورت‌گیرد.» 

محمود یاوری با بیان اینکه باید به حرف‌های کریمی گوش کرد و سپس او را برای تلاش‌های فدراسیون توجیه کرد، ادامه داد: «سرمربی تیم ملی باید با علی کریمی حرف بزند و او را بابت تلاش‌های فدراسیون، در حد بضاعتش توجیه کند. دایی باید با کریمی دور از چشم خبرنگاران به صحبت بپردازد تا حاشیه درست نشود.» 

کد خبر 52655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز