شمار تلفات ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از ۵۰۰ هزار نفر و مجموع شمار افراد با آزمایش مثبت ویروس کرونا هم از ۱۰ میلیون نفر گذشت.

Texas

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در جهان اکنون به رقم ۵۰۰۱۰۸ نفر رسیده است، هر چند شمار واقعی مرگ‌ها احتمالا باید بسیار بیشتر از ارقام رسمی باشد.

آمریکا با ۱۲۵۷۴۷ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در رده اول و به دنبال آن برزیل با ۵۷۰۷۰ مورد و بریتانیا با ۴۳۶۳۴ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش رویترز این شمار بالای ۱۰ میلیونی موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان در طول هفت‌ماهه گذشته تقریبا ۲ برابر شمار موارد شدید بیماری آنفلوانزا در سال در جهان بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت است.

این افزایش موارد عفونت و تلفات ویروس کرونا پس از آن صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورهای با بیشترین گستردگی شیوع کرونا شروع به کاهش محدودیت‌های مربوط به قرنطینه کردند.

برخی از کشورها پس از بازگشایی دچار سر برآوردن مجدد عفونت‌ها شده‌اند و مقامات مجبور شدند دوباره تاحدی محدودیت‌ها را بازگردانند و کارشناسان می‌گویند این الگوی فروکش و سربرآوردن دوباره شیوع ویروس کرونا ممکن است در ماه‌های آینده و در سال ۲۰۲۱ هم ادامه داشته باشد.

بر اساس ارقام رسمی آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و اروپا هر کدام تقریبا ۲۵ درصد موارد بیماری و آسیا و خاورمیانه به ترتیب ۱۱ و ۹ درصد موارد بیماری را به خود اختصاص می‌دهند.

شمار بالای نیم میلیونی مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا نیز تقریبا به همان اندازه مرگ‌های سالانه گزارش شده ناشی از آنفلوانزا است.

پاندمی کرونا اکنون به مرحله جدیدی وارد شده است، به طوری که هند و برزیل روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید عفونت را گزارش می‌کنند و منابع درمانی آنها به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

این دو کشور در طول هفته گذشته بیش از یک سوم همه موارد جدید بیماری را به خود اختصاص دادند. برخی از پژوهشگران می‌گویند شمار تلفات در آمریکای لاتین ممکن است از حدود ۱۰۰ هزار مورد در این هفته تا ماه اکتبر (اواسط مهر)  به بالای ۳۸۰۰۰۰ مورد برسد.

شمار کلی موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان با سرعتی بین یک تا درصد در روز در هفته گذشته در حال افزایش بود که نسبت به ۱۰ درصد افزایش در روز در ماه مارس (اسفند) کاهش نشان می‌دهد.

کشورهایی مانند چین، نیوزیلند و استرالیا نیز که عمدتا شیوع کرونا را مهار کرده بودند، در ماه گذشته شاهد شیوع‌های جدید محلی بوده‌اند.

در آمریکا که با بیش از ۲.۵ میلیون مورد بیشترین شمار موارد بیماری را دارد، در ماه مه (اردیبهشت) توانست سرعت انتشار ویروس را کاهش دهد، اما در هفته‌ اخیر همه‌گیری کرونا به مناطق روستایی و سایر بخش‌هایی که قبلا بیماری در آنها شایع نشده بود، رسیده است.

همچنین در برخی از کشورهای با توانایی محدود آزمایش کردن ویروس، شمار موارد اعلام شده فقط درصد کوچکی از کل موارد واقعی است. 

کد خبر 526484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha