شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در جهان روز پنجشنبه ۲۷ شهریور به حدود ۳۰ میلیون و شمار مرگ‌های ناشی از آن به حدود یک میلیون رسید و نشانه‌ای از فروکش کردن پاندمی دیده نمی‌شود.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین آخرین ارقام منتشر شده بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد شمار موارد عفونت با کروناویروس جدید در جهان به ۲۹۹۱۰۸۱۶ مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن به ۹۴۱۵۴۱ مورد رسیده است.

هند اکنون به کانون اصلی شیوع کرونا در جهان بدل شده است، هر چند آمریکای شمالی و جنوبی روی هم تقریبا نیمی از موارد عفونت در جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

در حالیکه مسابقه بین‌المللی برای تولید و بازاریابی واکسن کرونا بالا گرفته است، شمار موارد جدید روزانه جهانی کرونا در روزهای اخیر به میزان‌های بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، شمار موارد کرونا در جهان اکنون بیش از پنج برابر از شمار سالانه موارد بیماری شدید آنفلوانزا است.

از طرف دیگر سازمان جهانی بهداشت می‌گوید حدود ۱۴ درصد (یک هفتم) موارد کووید-۱۹ در جهان در میان کارکنان پزشکی و بهداشتی رخ داده است و این رقم در برخی از کشورها این رقم به ۳۵ درصد می‌رسد.

تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد تجهیزات محافظتی کافی برای کارکنان پزشکی خط مقدم فراهم شود تا از عفونت آنها به کروناویروس جدید و انتشار بالقوه ویروس از آنها به بیماران و خانواده‌هایشان جلوگیری شود.

کد خبر 550108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha