کشورهای اروپایی دستخوش موج دوم شیوع ویروس کرونا شده‌اند و شمار هفتگی موارد جدید کروناویروس با سرعت بالاتر از اوج شیوع در ماه مارس (فروردین) در آنها در حال افزایش است.

lockdown

به گزارش همشهری آنلاین دکتر هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری مجازی در روز پنجشنبه ۲۷ شهریور درباره وضعیت بسیار وخیمی کشورهای این منطقه با آن روبرو هستند، هشدار داد.

او گفت: «شمار هفتگی موارد جدید کرونا از شمار گزارش شده در اوج‌گیری اول شیوع در اروپا در ماه مارس (فروردین) بیشتر شده است.» هفته گذشته، شمار هفتگی موارد عفونت در این منطقه از ۳۰۰۰۰۰ مورد گذشت.

به گفته کلوگ قرنطینه‌های عمومی سختگیرانه در بهار و ابتدای تابستان در اروپا نتایج خوبی داشت و باعث رسیدن موارد کرونا به کمترین مقدار شد. اما از اوائل سپتامبر (شهریور) شمار موارد دوباره رو به افزایش رفتند.

فرانسه روز جمعه ۲۸ شهریور رقم بی‌سابقه ۱۳۲۱۵ مورد جدید ثابت‌شده کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرد. وزارت بهداشت فرانسه همچنین اعلام کرد شمار کل مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ با افزایشی ۱۵۴ موردی به ۳۱۲۴۹ مورد رسیده است. این میزان روزانه تلفات ناشی از کرونا بیشترین مقدار در  سه ماه گذشته است.

با افزایش موارد عفونت شهرهای فرانسه محدودیت‌ها را افزایش داده‌اند، از جمله شهر نیس در ریویرای فرانسه تجمع‌های بیش از ۱۰ نفر را در فضاهای عمومی ممنوع کرده است.

سازمان عمومی بهداشت فرانسه اعلام کرد که شمار مرگ‌ها در افراد با تشخیص کووید-۱۹ برای نخستین بار پس از پایان قرنطینه عمومی و منع رفت‌وآمد در حال افزایش است.

دولت بریتانیا امکان اجرای دوباره منع رفت‌وآمد عمومی در این کشور را مطرح کرده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه از  «اجتناب‌ناپذیر بودن» موج دوم شیوع کرونا در این کشور خبر داد و شهردار لندن از احتمال فزاینده قرنطینه عمومی سخن گفت.

با اعلام محدودیت‌های جدید برای کنترل انتشار کرونا در بریتانیا از هر پنج نفر در این کشور یک نفر در مناطقی زندگی می‌کند که شکلی از محدودیت رفت‌وآمد محلی در آن برقرار شده است.

 مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا گفته بود: «شمار افراد بستری در بیمارستان هر هشت روز دارد دو برابر می‌شود.. ما هر کاری بتوانیم برای مصون نگه‌داشتن مردم انجام خواهیم داد.»

دانمارک نیز روز جمعه شمار مجاز افراد در تجمع‌ها را از ۱۰۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش داد و دستور تعطیلی زودهنگام کافه و رستوران‌ها را صادر کرد. دانمارک پس از کاهش محدودیت‌ها شاهد افزایش دوباره موارد عفونت در هفته‌های اخیر بوده است.

هلند نیز پس از ثبت ۱۹۷۲ مورد کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، آماده اقدامات «منطقه‌ای» برای مقابله با شیوع کرونا می‌شود. این چهارمین روز پیاپی است که شمار بی‌سابقه‌ای از موارد عفونت در این کشور گزارش می‌شود.

با تداوم افزایش روزانه موارد عفونت کروناویروس در آتن پایتخت یونان مقامات این کشور محدودیت‌ها در این شهر را افزایش داده‌اند. از دوشنبه آینده تا ۴ اکتبر شمار مجاز افراد در تجمع‌ها به ۹ نفر محدود می‌شود، اما در مراسم عروسی، عزا و غسل تعمید کودکان تا ۲۰ نفر مجاز هستند، حضور یابند.

دولت منطقه‌ای مادرید پایتخت اسپانیا که شاهد بیشترین شیوع کووید-۱۹ بوده است- در برخی از مناطق این شهر محدودیت رفت‌وآمد اعلام کرد.

شمار موارد عفونت کروناویروس در جهان روز جمعه از ۳۰ میلیون مورد گذشت.شمار مرگ‌ومیرهای ناشی از همه‌گیری جهانی کرونا نیز به ۹۴۷۹۱۹ مورد رسید و انتظار می‌رود این رقم در تا اول اکتبر (۱۰ مهر) از یک میلیون  مورد بگذرد.

آمریکا با ۶.۶۹ میلیون مورد عفونت، ۲۲ درصد کل موارد جهانی را به خود اختصاص داده است و حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر در این کشور هم به علت کرونا درگذشته‌اند.

کد خبر 550281

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha