شمار موارد کروناویروس در جهان از ۲۰ میلیون مورد عبور کرد و کشورهای آمریکا، برزیل وهند بیش از نیمی از موارد شناخته‌شده عفونت را به خود اختصاص می‌دهند.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز شمار موارد بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید اکنون دست کم چهار برابر شمار میانگین موارد سالانه آنفلوانزای شدید بر اساس ارقام سازمان جهانی بهداشت است.

شمار تلفات ناشی از کووید-۱۹ نیز اکنون به حدد ۷۳۰۰۰۰ مورد رسیده است که از حداکثر موارد سالانه مرگ ناشی از آنفلوانزا در جهان بیشتر است.

تقریبا شش ماه طول کشید تا از هنگام گزارش نخستین مورد عفونت در شهر ووهان در چین در اوائل ماه ژانویه شمار موارد عفونت به ۱۰ میلیون برسد. اکنون فقط در طول ۴۳ روز شمار موارد عفونت به ۲۰ میلیون رسیده است.

کارشاسنان معتقدند داده‌های رسمی درباره موارد عفونت‌ و مرگ‌ومیر به خصوص در کشورهای با توانایی محدود آزمایش کردن کمتر از حد واقعی است.

آمریکا حدود ۵ میلیون، برزیل حدود ۳ میلیون و هند حدود ۲ میلیون مورد از موارد عفونت را به خود اختصاص می‌دهند. روسیه و آفریقای جنوبی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

پاندمی کرونا در حال حاضر بیشترین سرعت انتشار را در کشورهای آمریکای لاتین دارد که تقریبا ۲۸ درصد موارد بیماری و بیش از ۳۰ درصد مرگ‌های ناشی از آن در آنها رخ داده است.

در حالیکه موج اول بیماری در برخی از کشورها هنوز به قله خود نرسیده و برخی از کشورها با اوج‌گیری دوباره موارد عفونت روبرو شده‌اند، دولت‌ها پاسخ‌های متضادی به شیوع بیماری داده‌اند. برخی از کشورها دوباره اقدامات سختگیرانه بهداشت عمومی را دوباره اعمال کرده‌اند، اما برخی از کشور به کاهش محدودیت‌ها ادامه می‌دهند.

کارشناسان بهداشتی انتظار دارند چگونگی بازگشایی مدارس و بازگشت به کار و زندگی اجتماعی کشورها را با تنگنا روبرو کند و تا هنگامی که واکسنی در اختیار قرار گیرد،اعمال محدودیت‌ها برای مهار بیماری نوسان داشته باشند.

مسابقه برای واکسن کرونا با بیش از ۱۵۰ واکسن نامزده شده در حال ساخت و آزمایش در سراسر جهان ادامه دارد و ۲۵ واکسن اکنون وارد کارآزمایی‌های بالینی در انسان‌ها شده‌اند.

با اینکه کودکان در ایالات متحده آمریکا از هفته پیش بازگشت به کلاس‌های درس را شروع کرده‌اند، بحث‌ها درباره ایمنی مدارس در این وضعیت همچنان در جریان است.

بریتانیا پس از شیوع‌های جدید کرونا در برخی از کشورهای اروپایی، اسپانیا و بلژیک را به فهرست کشورهایی که مسافران بازگشته از آنها باید ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوند، افزوده است

در آسیا، چین همچنین با استفاده محدودیت‌های سختگیرانه محلی برای مهار شیوع‌های محلی توانسته است شمار موارد جدید روزانه کرونا در سرزمین اصلی این کشور در حد ارقام دورقمی کوچک حفظ کند.

استرالیا قرنطینه سختگیرانه و منع رفت‌وآمد شبانه در شهر ملبورن برقرار کرده است تا شیوع را در آن مهار کند. در مقابل کشور همسایه استرالیا، نیوزیلند عمدتا به وضعیت طبیعی بازگشته است و در آخر هفته به صدمین روز بدون مورد جدید از سرایت محلی کرونا رسید.

کد خبر 539131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha