چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا قصد دارد کودکان و نوجوانان را بهتر از قبل در برابر صفحات اینترنتی زیان‌آور حفاظت کند.

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش داد، تا سال 2013 در مجموع می‌بایست 55 میلیون دلار در این جهت صرف شود.

این تصمیمی بود که وزیران فرهنگ 27 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه اول خرداد) در اجلاسی در بروکسل بر سر آن به توافق رسیدند.

برند نویمان (Bernd Neumann)، وزیر فرهنگ آلمان گفت: «ما از یک سو به تشریح موضوع برای کودکان و والدین آنها داریم و از سوی دیگر باید نیاز آنها به دسترسی به رسانه را تامین کنیم.»

در پایان این اجلاس اعلام شد نیمی از این هزینه برای ارایه اطلاعات بهتر به والدین صرف خواهد شد.

واسکو سیمونیتی (Vasko Simoniti)، وزیر فرهنگ اسلوونی که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، گفت: «ما باید والدین را در این روند قوی‌تر به کار بگیریم.»

به گفته وی، آنها اغلب از آنچه کودکان‌شان در اینترنت یا در تلفن‌های همراه خود در اختیار می‌گیرند، خیلی کم مطلع هستند. علاوه بر این مدرسه‌ها نیز باید در این میان وظایفی را عهده‌دار شوند.

بخش دیگری از این بودجه قرار است به بازسازی خطوط تلفن و اینترنتی اختصاص یابد که کودکان و افراد بالغ می‌توانند از طریق آنها در صفحات زیان‌بار ثبت‌نام کنند.

علاوه بر این از ارایه‌دهندگان اینترنتی خواسته خواهد شد که سدهای فنی را ایجاد کنند که افراد کم سن و سال برای مثال نتوانند به صفحاتی با عکس‌های مستهجن، خشونت‌آمیز یا افراطی‌گرایانه وارد شوند. این برنامه همچنان نیاز به بررسی در پارلمان اروپا دارد.

به گفته نویمان، کارشناسان معتقدند کودکان هر چه سریع‌تر کار با اینترنت را بیاموزند، خودشان نیز قادر به حفاظت از خود در برابر صفحات اینترنتی خطرناک خواهند بود.

وی ادامه داد: «کودکان به شبکه علاقه دارند و این خودش خوب است. رایانه و اینترنت فواید بسیاری در امر آموزش دارند.»

به گفته نویمان، در آلمان قرار است صفحات اینترنتی بیشتری ایجاد شوند که مخصوص کودکان باشند: «ما باید شبکه‌ای را برای کودکان داشته باشیم که فضای امنی برای وبگردی آنها باشد.»

کد خبر 52647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز