رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان امسال خریداری شود که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی یکشنبه هشتم تیرماه اظهارداشت: به همین منظور ظرفیت‌های لازم برای انبار گندم در استان ایجاد شده است که در این راستا سیلوی آشخانه نیز بزودی بازگشایی می‌شود.

وی گفت: این سیلو بنا به دلایل حقوقی به مدت دو سال تعطیل بود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۴۹۶ تن گندم و هزار و ۹۵۴ تن دانه‌های روغنی کلزا از کشتزارهای استان برداشت شده که بخشی از آن خریداری شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که مانه و سملقان قطب تولید گندم در خراسان شمالی است پیش‌بینی می‌شود ۷۵ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه از اخذ مجوز برای ساخت دو پروژه ۲۰۰ هزار و ۹۰ هزار قطعه‌ای مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی با ۸۲۰ میلیارد ریال در مانه و سملقان خبر داد و افزود: عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان کشوری آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این دو پروژه تحول بزرگی در تولید گوشت مرغ در استان رخ خواهد داد.

یوسفی همچنین از تخصیص ۴۱۰ میلیارد ریال از سفر رئیس جمهوری برای آبیاری تحت‌فشار خبر داد و گفت: هیچ‌گونه محدودیت اعتباری برای اجرای پروژه‌های آبیاری نوین در شهرستان‌ها نخواهیم داشت و از این گونه طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان با ۸۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۴ هزار هکتار باغات به عنوان قطب کشاورزی استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

کد خبر 526182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha