همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و شیوع بیماری «کووید۱۹» به طبع مصرف آب افزایش یافته است، اما شهروندان می توانند با رعایت الگوی صرفه جویی آب، تابستان پر آبی را پیش رو داشته باشند.

محسن گرزین

همشهری آنلاین - بهاره خسروی : منابع انرژی محدود هستند و استفاده از آن سهم همه مردم است. به همین دلیل شهروندان باید برای حفظ و نگهداری آن برای آیندگان که فرزندان خودمان هستند، کوشا و مسئولیت پذیر باشند.« مدیرروابط عمومی و آموزش همگانی آبفا منطقه ۴ با بیان این مطلب می گوید:« مردم باید هر چه بیشتر در حفظ و صیانت از آب کوشش کنند. باید به این باور برسیم که روش مصرف را بهینه کنیم. الگوی صرفه جویی در مصرف آب را به بهترین شکل انجام دهیم چرا که صرفه جویی هنر درست مصرف کردن است.»
به گفته «محسن گرزین» این روزها با توجه شروع فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی به شهروندان توصیه می شود برای پیشگیری از هدررفت آب حتما با تنظیم شناور و نصب سایه بان  بر روی کولر های آبی مصرف آب را کنترل کنند و از سالم بودن کولر برای حفظ منابع انرژی اطمینان حاصل کنند. 


آموزش روش های صحیح مصرف آب  به کودکان برای حفظ منابع آبی و نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی در میان آنها از دیگر نکاتی است که گرزین با تاکید بر آن ادامه داد:« کودکان به عنوان سفیران خانه نقش مهمی در رعایت کنترل مصرف آب دارند. به همین دلیل یکی از مهمترین مباحثی که در صرفه جویی آب باید به توجه داشت، آشنایی آن ها با روش صحیح مصرف آب در امور روز مره ای مانند شستن دست و صورت، مسواک زدن، حمام رفتن و... که نقش بسزایی در کاهش و کنترل مصرف آب دارد.»
مدیر آموزش های همگانی آبفا  منطقه ۴ در پایان برای کنترل مصرف آب در این روزهای گرم و پر مصرف به شهروندان توصیه کرد برای آبیاری فضای سبز و شست و شوی معابر از آب شرب آشامیدنی استفاده نکنید. همچنین اگر در حال تعمیر یا ساختمان سازی در ملک خود هستید استفاده از آب خام تانکر را جایگزین آب آشامیدنی شرب شهری کنید.
 

کد خبر 526001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha