مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز اعلام کرد: شاخص تأمین آب سالم و بهداشتی از ۶۶ درصد قبل از دولت تدبیر و امید اکنون به ۷۵. ۵ درصد رسیده است.

آبرسانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ذوالفقار مهدی‌زاده گفت: تا قبل از دولت تدبیر و امید ۶۶ درصد جمعیت روستایی استان البرز تحت پوشش آب سالم و بهداشتی شرکت آبفا قرار داشت که اکنون این شاخص به ۷۵. ۵ درصد ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: اکنون شاخص برخورداری جمعیت روستایی استان البرز به شاخص کشوری نزدیک شده است.

صرفه‌جویی در مصرف آب، نیازمند مشارکت همگانی مردم و سازمان‌هاست

مهدی‌زاده گفت: قبل از دولت تدبیر و امید ۱۴۲ روستای استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار بودند که در زمان حاضر به ۱۶۶ روستا رسیده و شمار جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب سالم از ۱۱۳ هزار نفر به ۱۴۵ هزار نفر افزایش‌یافته است.

جمعیت روستایی استان البرز حدود ۱۶۰ هزار نفر برآورد شده است.

 استان البرز حدود ۲۸۰ روستا دارد که ۱۶۶ روستای پرجمعیت آن‌ها تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند و مابقی توسط آب‌رسانی‌های خصوصی و هیات امنایی تأمین آب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز بیان داشت: تلاش‌ها بر این است تا وظایف شرکت‌های خصوصی و هیات امنایی آب‌رسانی به شرکت آبفای استان واگذار شود.

مهدی‌زاده تأکید کرد که شرکت آبفای استان البرز باوجود مهاجرپذیری و کثرت جمعیت استان، توانسته آب موردنیاز مناطق شهری و روستایی را تأمین کند هرچند که اکنون در برخی مناطق مشکلاتی وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز بیان کرد: ۸۰ درصد آب شرب استان از چاه‌ها تأمین می‌شود، با توجه به برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی باید اقدام لازم برای حفظ منابع آبی استان انجام شود.

کد خبر 525704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha