مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج صرفه‌جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی نامید و گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، مشارکت همگانی مردم و سازمان‌ها را می‌طلبد.

صرفه جویی آب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهرستان کرج، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج، استان البرز ضمن بیان این مطلب افزود: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی در راستای ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در این ایام از سوی این شرکت اجرا می‌شود.

هر ساله در کشورمان اول تا ۷ تیر تحت عنوان هفته‌ صرفه‌جویی در مصرف آب نام‌گذاری شده است که برنامه‌های مختلفی با رویکرد فرهنگی به‌منظور اصلاح الگوی مصرف توسط سازمان‌های ذی‌ربط اجرا می‌شود.

مهندس شهرام حافظ گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب را یک وظیفه همگانی است و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده از سوی متولیان تهیه و توزیع آب زمانی اثربخش است که مردم نیز با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز و با صرفه‌جویی در مصرف این ماده‌ حیات‌بخش، فرصت استفاده از آب را برای نسل‌های آینده نیز فراهم کنند.

وی بیان کرد: کشور ایران، ازجمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش‌های گوناگون، از جمله کشاورزی بسیار فراوان است. استفاده بهینه از آب، موجب بهره‌مندی از فعالیت‌های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج افزود: با مصرف درست و بهینه آب و هدایت آن به بخش کشاورزی، می‌توان بسیاری از مواد غذایی موردنیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم وی افزود آب در پیدایش طراوت و شادابی محیط نقش مؤثری دارد و با صرفه‌جویی می‌توان هزینه‌های مربوط به تصفیه آن را صرف آب‌رسانی به مناطقی کرد که دچار کمبود آب هستند.

مهندس حافظ بیان کرد: مصرف آب به‌طور صحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آن، می‌تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تأمین آب باشد، یکی از فعالیت‌های عمده که همیشه مورد تأکید شرکت‌های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف باهدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج، اظهار کرد: خداوند متعال آب را مهم‌ترین عامل حیات وزندگی می‌داند و در قران مجید می‌فرماید: و هر چیز زنده‌ای را از آب قراردادیم، صرفه‌جویی در مصرف آب یک وظیفه عمومی در جامعه است و با توجه به آموزه‌های دینی باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: با عنایت به افت آب‌های زیرزمینی که میلیون‌ها سال طول کشیده بود جمع‌آوری شود و افزایش عمق چاه‌ها در برخی از مناطق شهری و روستایی به بالای ۳۰۰ متر و مشکلات بهره‌برداری ازاین‌گونه چاه‌ها، لذا منبع باید بافرهنگ سازی بحث مدیریت مصرف از طرق‌ مختلف جدی گرفته شود که همکاری تمامی اقشار اعم از ارگان‌ها و نهادها و سازمان‌ها و مردم شریف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهندس حافظ استفاده از شیرهای اهرمی، استفاده از مخزن ذخیره با حجم ۲۵۰ لیتر به ازای هر واحد مسکونی و پمپ (به‌جای پمپ مستقیم به شبکه)، سرکشی مرتب به کولرهای آبی و کنترل نشت آب از آن و گزارش استفاده غیرمجاز از آب را از جمله موضوعات قابل‌توجه مشترکین و به‌عنوان مصادیق مدیریت مصرف مطرح کرد.

کد خبر 523990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha