مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

شهروندان با توجه به کاهش شدید منابع آبی و در پیش بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب چشم‌پوشی کنند.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هرسال با آمدن نوروز شاهد افزایش مصرف آب در مناطق شهری و روستایی هستیم و توصیه‌ها سمت‌وسوی ارشاد و راهنمایی برای صرفه‌جویی در مصرف آب به خود می‌گیرد، امسال با شیوع ویروس منحوس کرونا در جامعه ما و لزوم شستن مکرر دست‌ها و سطوحی که احتمال آلودگی بیشتر دارند لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب بیش‌ازپیش ضرورت دارد.

هرسال در اسفندماه با افزایش مصرف آب روبرو می‌شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می‌کند، امسال با فراگیر شدن موضوع آلودگی به ویروس کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی با افزایش مصرف بیشتری روبرو هستیم، شهروندان با توجه به کاهش شدید منابع آبی و در پیش بودن بهار و تابستان گرم سال آینده از مصارف غیرضروری آب چشم‌پوشی کنند.

شست و شوی فرش و قالیچه در منازل موجب هدر رفت حجم زیادی آب می‌شود و بهتر است، برای شست‌وشوی فرش‌ها از طریق قالی‌شویی‌ها اقدام نمود و برای صرفه‌جویی در مصرف آب از شستن دیوارها با آب شرب بپرهیزیم.

هنوز طلیعه سال جدید و فصل گرما به استان فارس و شیراز نیامده شاهد افت فشار و قطع آب در برخی از مناطق شیراز و سایر شهرهای استان فارس هستیم، استفاده از فشار آب شیلنگ‌ها برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به‌جای بهره‌گیری از جارو و آب‌پاش، شستن خودرو با شیلنگ به‌جای استفاده از سطل آب، ازجمله مصادیق بارز هدر رفت آب است که رعایت و انجام صحیح آن‌ها می‌تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.

به‌منظور جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسر و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب در آستانه سال نو، ضروری است همه شهروندان انجام خانه‌تکانی و نظافت منزل خود را به آخرین روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم‌اکنون و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز در آستانه فرارسیدن نوروز و انجام سنت خانه‌تکانی پایان سال، مردم را دعوت به صرفه‌جویی در مصرف آب کرد محمدعلی قلندری با دعوت هم استانی‌ها به صرفه‌جویی در مصرف آب، روش‌های کاربردی صرفه‌جویی در مصرف را یادآور شد و گفت: بی‌شک مصرف آب در اواسط و پایان اسفندماه افزایش می‌یابد که شایسته است شهروندان با در نظر گرفتن ساعات پرمصرف آب، اصول صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصارف را مدنظر قرار داده و در استفاده از آب صرفه‌جویی کنند.

قلندری اضافه کرد: با اندکی صرفه‌جویی می‌توانیم با بحران کم‌آبی مقابله کرده، هم خود و هم دیگران را از آب این نعمت الهی بهره‌مند سازیم.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌روز جهانی آب ادامه دارد: دوم فروردین‌ماه برابر با ۲۲ مارس از سوی سازمان ملل متحد روز جهانی آب نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری در راستای دغدغه جهانی کمبود منابع آب و لزوم صیانت و حراست از منابع موجود و مصرف بهینه‌ی آب است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به امکان بروز حوادث و اتفاقات در شبکه‌های آب‌رسانی، در تعطیلات عید نوروز هم گفت: سامانه ۱۲۲ این شرکت در شهرهای زیرپوشش آماده پاسخگویی و ثبت تماس‌های شهروندان است، گروه‌های سیار اتفاقات و حوادث این شرکت نیز در شهرهای مختلف به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌ی ارائه خدمات و رفع اتفاقات آب و فاضلاب هستند.
 

کد خبر 488999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha