جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

پس از یک تعطیلی ۱۰۴ روزه، روز ۲۵ ژوئن شهروندان پاریس به همراه گردشگران اجازه یافتند پس از۳ ماه تعطیلی از برج ایفل بازدید کنند.

برج ایفل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی آرته، با لغو برخی از محدودیت‌های گردشگری برای کشوهای جزو شنگن از سوی فرانسه،   دیروز ۲۵ ژوئن شهروندان پاریسی و دیگر گردشگران به آغوش نماد معماری و سرزندگی پاینخت فرانسه یعنی برج ایقل بازگشتند. برج ایفل سالیانه به طور متوسط ۸ میلیون نفر بازدید کننده دارد که از هر ۱۰۰ گردشگر ۳۰ تن ملیتی غیر فرانسوی دارند.

این بازگشایی به معنای مهار شیوع ویروس کرونا اعلام نشد اما بسیاری این حرکت را غلبه شور زندگی بر این ویروس منحوس دانستند. این درحالی است که اجتماع گردشگران با رعایت فاصله اجتماعی توصیه شده و همچنین انجام تمام اقدامات بهداشتی صورت گرفت و بلیط‌های کمتری فروخته شد. آسانسورها همچنان به طور مطلق بسته‌اند و تنها راه پله‌های منتهی به طبقه اول و طبقه دوم برای تردد محدود گردشگران آماده شده‌اند.

بعد از جنگ جهانی دوم این طولانی‌ترین مدت تعطیلی برج ایفل برشمرده می‌شود. پیش از این در فوریه ۲۰۱۸ برج ایفل بعلت بارش برف بسیار شدید برای ۲ هفته بسته شده بود.

کد خبر 525583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha