سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس بانک جهانی بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان در منطقه تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، رابرت زولیک در مصاحبه اختصاصی با این شبکه با اشاره به اهمیت طرحی که عربستان‌سعودی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در تعدادی از کشورهای در حال توسعه بررسی می کند، گفت: دو هفته پیش به عربستان سفر کردم و این کشور در تولید گندم سرمایه گذاری کرده و برای تولید گندم به آب‌های زیادی نیاز است.

این برای عربستان ایده آل نیست به همین علت عربستان امکان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در برخی از کشورهای در حال توسعه را مورد بررسی قرار می‌دهد به طوری که تامین نیازهای غذایی آنرا تضمین و به رشد کشورهای تولید کننده نیز کمک می کند.

وی افزود، دولت عربستان این طرح را به عهده خواهد گرفت و درباره این موضوع با عبدالله بن‌عبدالعزیز پادشاه عربستان گفتگو کرده‌ام و ما سعی داریم به عربستان در تماس و ارتباط با تعدادی از کشورها کمک کنیم.

رابرت زولیک اظهار داشت: افغانستان، پاکستان و برخی از کشورهای آفریقایی به این مسئله اهتمام ورزیده اند.

زولیک با اشاره به لزوم ایجاد 70 تا 100 میلیون فرصت شغلی جدید برای جوانان در منطقه، گفت: باید در منطقه تلاشها را روی ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان متمرکز کرد زیرا منطقه به ایجاد حدود 100میلیون فرصت شغلی نیاز خواهد داشت.

رئیس بانک جهانی افزود همچنین باید فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم کرد به عنوان مثال مصر موفق شده است فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.

کد خبر 52543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز