مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۵ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

اجرایی نشدن تبصره 13 بودجه کل کشور، اعتراضات اعضای شورای شهر را به همراه آورده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات تبصره ۱۳ بودجه کل کشور در رابطه با توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی توسط دولت به رغم گذشت ۶ ماه از سال، هرگونه تاخیر در این زمینه را سبب افزایش هزینه‌ها به ویژه در بخش مترو دانست.

نادر شریعتمداری در گفت‌وگو با همشهری خاطرنشان کرد: از یکهزار میلیارد تومان اعتبار ریالی که در تبصره ۱۳ برای حمل و نقل ریلی کلان شهرها درنظر گرفته شده متاسفانه تا این لحظه هیچ مبلغی به شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اختصاص نیافته است.

وی افزود: در جلسات مشترک با مسوولان ذی ربط و با بررسی‌های انجام شده آنها قول دادند نسبت به این موضوع تجدیدنظر اساسی بشود و ما همچنان منتظر اقدام آنان هستیم.

شریعتمداری گفت: تاخیر در اجرای پروژه های حمل و نقل عمومی تهران علاوه بر افزایش هزینه‌ها و خسارت‌های ناشی از عدم اجرای به موقع طرح‌ها، حل مشکلات ترافیک را نیز پیچیده‌تر خواهد کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: مترو تهران درحال حاضر در ۳ بخش توسعه، تجهیز و نگهداری نیاز به سرمایه گذاری و کمک دولت دارد ولی متاسفانه هنوز از محل تبصره ۱۳ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت: از کل یکهزار میلیارد تومانی که بین کلان شهرها توزیع شده تا این لحظه هیچ رقمی به تهران اختصاص داده نشده است و این باعث تعجب است زیرا با هر شاخصی ازجمله شاخص جمعیت و یا ترافیک شهری این توزیع صورت گرفته باشد دست کم باید حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد این رقم به تهران اختصاص داده می‌شد.

وی با اشاره به اعتبارات درنظر گرفته شده در تبصره ۱۳ بودجه کل کشور گفت: در تبصره ۱۳ بودجه سال ۸۵ کل کشور، یک هزار میلیارد تومان بودجه ریالی که برای مواردی ازجمله توسعه، خرید، تجهیز و نگهداری سیستم حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری کلان شهرها اختصاص یافته، علاوه بر این چهار میلیارد دلار نیز به صورت فاینانس درنظر گرفته شده است که البته تحقق این بخش باتوجه به شرایط موجود در کوتاه مدت مشکل است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده باید هرچه سریعتر خطوط مصوب سه و چهار مترو فعال شود و در این راستا بخشی از خط چهار تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد. از این رو هرگونه تاخیر در تامین منابع مالی بهره‌برداری به موقع این خطوط را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: از سوی دیگر مترو برای افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر و کم شدن سرفاصله حرکت قطارها نیاز به خرید واگن دارد که بودجه آن باید به موقع تامین شود.

کد خبر 5250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز