مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت اعتبار خرید واگن های خطوط قطارهای شهری را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی تصویب کرد.

رییس ستاد طرح‌های ویژه دولت گفت: دولت اعتبار خرید واگنهای خطوط قطارهای شهری را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی تصویب کرد.

مهندس محرابیان، مشاور رییس‌جمهوری شامگاه شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: با تصویب اعتبار به منظور خرید واگن قطارهای شهری انتظار می‌رود امکان راه‌اندازی مترو در اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد تسریع شده و توان جابجایی مسافر توسط خطوط موجود مترو در تهران دو برابر شود.

وی با اشاره به این که دولت در مدت زمان کوتاه نسبت به تامین و تولید و راه‌اندازی این واگنها اقدام خواهد کرد، افزود: در این باره باید از فناوری‌های پیشرفته و روز بین‌المللی استفاده شود.

رییس ستاد طرح‌های ویژه دولت تاکید کرد: تامین واگن یکی از مهمترین دغدغه‌های مجریان پروژه‌های قطارهای شهری در کشور بشمار می‌رود.

وی با تاکید بر این که برخلاف راه‌اندازی خطوط، تولید واگن‌ قطار شهری در کشور هنوز به یک فناوری ملی و بومی تبدیل نشده است، تصریح کرد: در این ارتباط تهیه واگن مورد نیاز اغلب با هزینه سنگین ارزی انجام شده و بعضا به دلیل کاهش هزینه، شاهد عقد قرار داد شماری از مجریان با تولید‌کنندگان خارجی نه‌چندان معتبر بوده‌ایم.

محرابیان به ایسنا گفت: با تاکید رییس‌جمهوری مقرر شده اعتبار مصوب به گونه‌ای هزینه شود که ضمن تامین کامل پروژه‌های قطار شهری در کشور به واگن زمینه‌ای برای توسعه فناوری مرتبط و بومی‌سازی آن نیز باشد.

رییس ستاد طرح‌های ویژه دولت ابراز امیدواری کرد که این مصوبه نقطه عطفی به منظور توسعه خطوط قطارهای شهری در کلان‌شهرهای ایران تبدیل شده و موجب افزایش سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در حمل و نقل شهری شود.

 

کد خبر 5524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز